Hírek
Jeep Wrangler Rubicon 392
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Aszfalton verhetetlen, de terepen is magasabbra teszi a lécet minden Wranglerek legbrutálisabbika.
Igazi versenymotort kapott a legendás terepjáró.
Az előtanulmány után nem váratott sokat magára a Jeep Wrangler V8-as csúcsmodellje, a Wrangler Rubicon 392.
A puszta számadatok rettegést lopnak az ellenfelek szívébe: 6,4 literes V8-as benzinmotor 477 lóerővel, 637 Nm forgatónyomaték, 4,5 másodperces gyorsulás álló helyzetből 96 km/órára, 13 másodperc állórajtos negyedmérföldön – és közben változatlanul megőrzött terepalkalmasság.
Sőt, még jobb is az átlagosnál, hiszen az autó 50 mm-es futóműemelést és beadlockos (a felnire csavarozott peremű), erősen bütykös, terepképes abroncsokat kapott.
Az előtanulmány után nem váratott sokat magára a Jeep Wrangler V8-as csúcsmodellje, a Wrangler Rubicon 392.
A puszta számadatok rettegést lopnak az ellenfelek szívébe: 6,4 literes V8-as benzinmotor 477 lóerővel, 637 Nm forgatónyomaték, 4,5 másodperces gyorsulás álló helyzetből 96 km/órára, 13 másodperc állórajtos negyedmérföldön – és közben változatlanul megőrzött terepalkalmasság.
Sőt, még jobb is az átlagosnál, hiszen az autó 50 mm-es futóműemelést és beadlockos (a felnire csavarozott peremű), erősen bütykös, terepképes abroncsokat kapott.
Az így kapott terepszámok lenyűgözőek – 262 mm szabad hasmagasság, 44,5 / 22,6 / 37,5 fokos terepszögek, 825 mm gázlómélység. A lényeg persze, ne feledjük, a nagy V8-as motor, amelyet közel 40 éve nem kínált a Wranglerhez a Jeep. A blokkot kifejezetten a terepjáróhoz hangolták, így már alapjárat közelében leadja maximális nyomatéka háromnegyedét.
Az öntöttvas blokkra szerelt alumínium hengerfejek mellett aktív szívócső, változó szelepvezérlés, hengerenként dupla gyújtógyertya, nátriumtöltésű kipufogószelepek, üreges szárú szívószelepek, olajsugaras dugattyúhűtés gondoskodik a különleges képességekről. Mindemellett a blokk képes lekapcsolni egyik hengersorát, az üzemanyag-szivattyút pedig úgy kalibrálták, hogy extrém körülmények között is etetni tudja a motort.
A levegő egyébként háromlépcsős Hydro-Guide szívórendszeren keresztül jut a motorba (percenként 56 liternyi): a motorházfedélen keresztül bevezetett levegő egyrészt hidegebb, mintha a motortérből szívna a motor, másrészt hozzájárul a gázlómélység növeléséhez. Ha az elsődleges légbevezető csatornák hó vagy sár miatt eltömődnek, a motor képes máshonnan is szívni levegőt. A négy végcsövön kiáramló kipufogóhangot szelep szabályozza, azt pedig vagy az automatika, vagy a vezető.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/hirek/2020/11/18/jeep-wrangler-rubicon-392/
Az öntöttvas blokkra szerelt alumínium hengerfejek mellett aktív szívócső, változó szelepvezérlés, hengerenként dupla gyújtógyertya, nátriumtöltésű kipufogószelepek, üreges szárú szívószelepek, olajsugaras dugattyúhűtés gondoskodik a különleges képességekről. Mindemellett a blokk képes lekapcsolni egyik hengersorát, az üzemanyag-szivattyút pedig úgy kalibrálták, hogy extrém körülmények között is etetni tudja a motort.
A levegő egyébként háromlépcsős Hydro-Guide szívórendszeren keresztül jut a motorba (percenként 56 liternyi): a motorházfedélen keresztül bevezetett levegő egyrészt hidegebb, mintha a motortérből szívna a motor, másrészt hozzájárul a gázlómélység növeléséhez. Ha az elsődleges légbevezető csatornák hó vagy sár miatt eltömődnek, a motor képes máshonnan is szívni levegőt. A négy végcsövön kiáramló kipufogóhangot szelep szabályozza, azt pedig vagy az automatika, vagy a vezető.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/hirek/2020/11/18/jeep-wrangler-rubicon-392/