Hírek
Az új Ford E-Transit
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Nulla károsanyag kibocsátás, új szoftverek, szolgáltatások és képességek: a vadonatúj Ford E-Transit hasznos eszköz a vállalkozások jövője szempontjából. A haszongépjármű-piac vezető márkája, a Ford bemutatja az új E-Transit modellt, ezt az intelligens munkaeszközt, amely tisztán elektromos hajtásával, szoftveres megoldásaival, szolgáltatásaival és Pro Hardware Onboard opciójával még hatékonyabb munkavégzést kínál a fuvarozóknak.
„A Ford az észak-amerikai és az európai piac első számú haszongépjármű-márkája, ezért a flottajárművek károsanyag-kibocsátásának nullára csökkentése – különösen a házhoz szállítási szegmensben – létfontosságú ahhoz, hogy elérjük 2050-re kitűzött karbonsemlegességi célunkat,” jelentette ki határozottan Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója.
„A Ford kész arra, hogy e változási folyamat élére álljon, amit már meg is kezdett a díjnyertes Transit Custom Plug-In Hybrid és EcoBlue Hybrid modellek bevezetésével."
„A Ford kész arra, hogy e változási folyamat élére álljon, amit már meg is kezdett a díjnyertes Transit Custom Plug-In Hybrid és EcoBlue Hybrid modellek bevezetésével."
"Ez egyszerre jelenthet hasznot bolygónk számára és a vásárlók számára, akiknek üzletmenetét hatásosan segítik az alacsonyabb üzemeltetési költségek és az új összekapcsolt technológiák.”
Az új E-Transithoz stabil hátteret biztosít a Ford mintegy 1800 egységet számláló globális haszongépjármű-márkakereskedő hálózata – benne a több mint 1000 tagú európai Transit Központ hálózattal – ahol könnyen elérhetők a szolgáltatások, és egyszerűen megvásárolhatók a járművek. Az E-Transit vásárlói emellett az átépítő szakműhelyek százainak együttműködésére is számíthatnak, amelyek a dízelmotoros Transitokhoz hasonlóan kínálnak majd kompatibilis felépítményeket és tartozékokat.
Miközben a haszongépjármű-piac új szereplői még mindig csak a prototípusoknál és a teszt-protokollok kidolgozásánál tartanak, a Ford haszongépjármű-ökoszisztémájában már megjelentek az elektromos hajtásláncot felügyelő szoftverek és azok a megoldások, amelyek révén e járművek zökkenőmentesen használhatók a mindennapok során.
Az új E-Transithoz stabil hátteret biztosít a Ford mintegy 1800 egységet számláló globális haszongépjármű-márkakereskedő hálózata – benne a több mint 1000 tagú európai Transit Központ hálózattal – ahol könnyen elérhetők a szolgáltatások, és egyszerűen megvásárolhatók a járművek. Az E-Transit vásárlói emellett az átépítő szakműhelyek százainak együttműködésére is számíthatnak, amelyek a dízelmotoros Transitokhoz hasonlóan kínálnak majd kompatibilis felépítményeket és tartozékokat.
Miközben a haszongépjármű-piac új szereplői még mindig csak a prototípusoknál és a teszt-protokollok kidolgozásánál tartanak, a Ford haszongépjármű-ökoszisztémájában már megjelentek az elektromos hajtásláncot felügyelő szoftverek és azok a megoldások, amelyek révén e járművek zökkenőmentesen használhatók a mindennapok során.
A Ford emellett új szolgáltatásokat is kínál majd az E-Transit akkumulátor-technológiájának folyamatos állapotellenőrzéséhez és a praktikus feltöltéshez – többek közt az iparágban elsőként alkalmazott fizetési opciókat –, amelyek ugyanolyan jól működhetnek a flottabázisokon, mint a nyilvános vagy az otthoni töltőpontokon. Ilyen például a Ford új megoldása, ami lehetővé teszi, hogy a flottás sofőrök egy töltőkártyával vagy a jármű érintőképernyőjét használva is elindíthassák a töltést.
“Megduplázzuk a szoftverek és a digitális szolgáltatások kínálatát, hogy segítsük flottavásárlóink növekedését." - Jim Farley.
Európa és Észak-Amerika első számú haszongépjármű-márkája, a Ford kínálatában már 55 éve szerepel a Transit, és a vállalat 1905 óta gyárt áruszállítókat. Az európai vásárlóknak szánt E-Transit a törökországi Ford Otosan Kocaeli üzem külön erre a célra épített gyártósorán készül majd, a díjnyertes Transit Custom Plug-In Hybrid mellett.
“Megduplázzuk a szoftverek és a digitális szolgáltatások kínálatát, hogy segítsük flottavásárlóink növekedését." - Jim Farley.
Európa és Észak-Amerika első számú haszongépjármű-márkája, a Ford kínálatában már 55 éve szerepel a Transit, és a vállalat 1905 óta gyárt áruszállítókat. Az európai vásárlóknak szánt E-Transit a törökországi Ford Otosan Kocaeli üzem külön erre a célra épített gyártósorán készül majd, a díjnyertes Transit Custom Plug-In Hybrid mellett.
Élen járni a zöldítésben
Az áruszállítás világszerte egyre fontosabbá válik, Londontól egészen Los Angelesig számos nagyvárosban hoznak létre emissziómentes zónákat, hogy csökkentsék az üvegházhatású gázok kibocsátását.
“Az építési vállalatok, a vészhelyzeti szolgáltatók és a közüzemi szolgáltatók többsége Ford haszongépjárműveket választ, mi pedig elkötelezetten dolgozunk, hogy segítsünk vásárlóinknak nulla károsanyag-kibocsátással végezni a munkájukat,” nyilatkozta Hau Thai-Tang, a Ford termékplatformokért felelős ügyvezetője.
Az áruszállítás világszerte egyre fontosabbá válik, Londontól egészen Los Angelesig számos nagyvárosban hoznak létre emissziómentes zónákat, hogy csökkentsék az üvegházhatású gázok kibocsátását.
“Az építési vállalatok, a vészhelyzeti szolgáltatók és a közüzemi szolgáltatók többsége Ford haszongépjárműveket választ, mi pedig elkötelezetten dolgozunk, hogy segítsünk vásárlóinknak nulla károsanyag-kibocsátással végezni a munkájukat,” nyilatkozta Hau Thai-Tang, a Ford termékplatformokért felelős ügyvezetője.
“Értékes adatszolgáltatásával és összekapcsolt platformjával az E-Transit remek megoldást kínál flottavásárlóink számára.”
2022-ig a Ford világszinten 11,5 milliárd dollár fektet be az elektromobilitás fejlesztésébe; az európai piacokon 2022 elején megjelenő E-Transit is ennek keretében születik meg. Ahogyan sok más modell is, hiszen a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E már jövő év elején feltűnik az európai márkakereskedésekben.
Európában a Ford már 2018 óta vizsgálja az elektromos haszongépjárművek alkalmazhatóságát, angol, német, spanyol és török hivatalos partnerekkel közösen tesztelve a Transit Custom Plug-In Hybrid flottákat London, Köln, Valencia és Ankara utcáin. A tesztek tanulságait hasznosította az E-Transit és a hozzá kapcsoló szolgáltatások kifejlesztéséhez.
2022-ig a Ford világszinten 11,5 milliárd dollár fektet be az elektromobilitás fejlesztésébe; az európai piacokon 2022 elején megjelenő E-Transit is ennek keretében születik meg. Ahogyan sok más modell is, hiszen a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E már jövő év elején feltűnik az európai márkakereskedésekben.
Európában a Ford már 2018 óta vizsgálja az elektromos haszongépjárművek alkalmazhatóságát, angol, német, spanyol és török hivatalos partnerekkel közösen tesztelve a Transit Custom Plug-In Hybrid flottákat London, Köln, Valencia és Ankara utcáin. A tesztek tanulságait hasznosította az E-Transit és a hozzá kapcsoló szolgáltatások kifejlesztéséhez.
Az üzleti igényeknek megfelelő hatótávolság
67 kWh hasznos akkumulátor-kapacitásával az E-Transit várható hatótávolsága 350 km (WLTP ciklusban mérve1), ami megfelelő hatótávolságot jelent a napi szintű feladatokhoz, de még a terhelési és az időjárási körülmények változását beleszámolva is elegendő kapacitást jelent.
Ennek köszönhetően az E-Transit ideálisan használható a városi környezetben, a fix útvonalakon, illetve a zéró emissziós zónákban, extra költségek nélkül.
67 kWh hasznos akkumulátor-kapacitásával az E-Transit várható hatótávolsága 350 km (WLTP ciklusban mérve1), ami megfelelő hatótávolságot jelent a napi szintű feladatokhoz, de még a terhelési és az időjárási körülmények változását beleszámolva is elegendő kapacitást jelent.
Ennek köszönhetően az E-Transit ideálisan használható a városi környezetben, a fix útvonalakon, illetve a zéró emissziós zónákban, extra költségek nélkül.
Az E-Transit olyan üzemmódokat kínál, amelyeket kifejezetten az elektromos hajtáslánchoz terveztek. Ilyen például az Eco üzemmód, ami 8-10 százalékkal csökkenti az E-Transit energiafogyasztását, amikor az autó nem szállít terhet, de a sofőr erősebb gyorsításokkal, vagy autópálya-sebességgel vezet. Az Eco beállítás lehatárolja a jármű végsebességét, szabályozza a gyorsulás mértékét és úgy vezérli a klímaberendezést, hogy az autó hatótávolsága a lehető legnagyobb legyen.
Ugyancsak a megtehető távolságot növeli az Előre Üzemezett Klimatizálás: a légkondicionáló beprogramozható, hogy a beállított hőmérsékletre hűtse vagy fűtse a kabint, amikor az autó még a töltőre csatlakoztatva áll. Az E-Transit nemcsak a vállalkozások fenntarthatóbb működésében segít, hanem számos, pénzben mérhető előnyt is kínál. Az autó szervizköltsége 40 százalékkal alacsonyabb, mint a belsőégésű motorral hajtott modellek esetében, ami csekélyebb költséget jelent.
Ugyancsak a megtehető távolságot növeli az Előre Üzemezett Klimatizálás: a légkondicionáló beprogramozható, hogy a beállított hőmérsékletre hűtse vagy fűtse a kabint, amikor az autó még a töltőre csatlakoztatva áll. Az E-Transit nemcsak a vállalkozások fenntarthatóbb működésében segít, hanem számos, pénzben mérhető előnyt is kínál. Az autó szervizköltsége 40 százalékkal alacsonyabb, mint a belsőégésű motorral hajtott modellek esetében, ami csekélyebb költséget jelent.
Az európai vásárlók a kategória legkedvezőbb, egyéves, kilométer-korlátozás nélküli szervizintervallumának előnyeit élvezhetik, ami mellé nyolcéves, 160.000 kilométeres garanciacsomag jár az akkumulátorra és a nagyfeszültségű elektromos részegységekre.
“Mindig is arra törekedtünk, hogy hozzájáruljunk vásárlóink sikeres üzletmenetéhez; ez is segített abban, hogy a Ford az európai piac vezető haszongépjármű-márkája lett,” vélekedett Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának vezérigazgatója.
“Mindig is arra törekedtünk, hogy hozzájáruljunk vásárlóink sikeres üzletmenetéhez; ez is segített abban, hogy a Ford az európai piac vezető haszongépjármű-márkája lett,” vélekedett Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának vezérigazgatója.
“Az E-Transittal a flottaüzemeltetők nemcsak egy zéró emissziós megoldásra számíthatnak, hanem több mint 50 évnyi Transit-tapasztalatra is, valamint a márkakereskedők és az átépítők kiterjedt hálózatára, ahol pontosan értik az igényeiket; illetve a digitális eszközök átfogó kínálatára, amelyek segítségével az elektromobilitás lehetősége üzleti realitássá alakítható.”
Az ügyfelek töltési igényeinek kiszolgálására a Ford egy csomagot fejlesztett ki, amelynek része a flottaszintű töltési igények elemzése, mint az, hogy tanúsítvánnyal rendelkező márkakereskedések látják el a vásárlókat alkatrészekkel, szolgáltatásokkal.
Bizonyos versenytársaitól eltérően az E-Transit váltóáramú csatlakozóról és egyenáramú gyorstöltőről is feltölthető. Az E-Transit 11,3 kW-os fedélzeti rendszerével 8,2 óra alatt tölthető fel 100 százalékra az akkumulátor. Egy nagy teljesítményű, 115 kW-os egyenáramú gyorstöltőre csatlakozva 34 perc alatt tölthető fel az akku 15-ről 80 százalékra.
Az ügyfelek töltési igényeinek kiszolgálására a Ford egy csomagot fejlesztett ki, amelynek része a flottaszintű töltési igények elemzése, mint az, hogy tanúsítvánnyal rendelkező márkakereskedések látják el a vásárlókat alkatrészekkel, szolgáltatásokkal.
Bizonyos versenytársaitól eltérően az E-Transit váltóáramú csatlakozóról és egyenáramú gyorstöltőről is feltölthető. Az E-Transit 11,3 kW-os fedélzeti rendszerével 8,2 óra alatt tölthető fel 100 százalékra az akkumulátor. Egy nagy teljesítményű, 115 kW-os egyenáramú gyorstöltőre csatlakozva 34 perc alatt tölthető fel az akku 15-ről 80 százalékra.
Energia és konnektivitás – menet közben is
Az E-Transit opcionális tartozéka a Pro Power Onboard, amellyel az európai vásárlók mobil áramforrássá is alakíthatják járművüket, és így akár 2,3 kW teljesítménnyel működtethetik elektromos szerszámaikat és tölthetik a berendezéseiket – akár a munkavégzés helyszínén, akár menet közben. Ezt a megoldást elsőként a Ford kínálja az európai kishaszongépjármű-piacon.
Az alapáron beszerelt FordPass Connect modem 5 akadálytalan konnektivitást kínál, hogy a haszongépjárművek tulajdonosai optimális hatékonysággal működtethessék flottájukat; ebben egy sor, kifejezetten az elektromos járművekhez kifejlesztett szolgáltatás segít, amelyek a Ford Telematika flottaszolgáltatáson keresztül használhatók.
Az E-Transit felszereltségében a (haszongépjárművekhez kialakított) SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató technológia is szerepel7, könnyen kezelhető 12 colos képernyővel, fejlett hangvezérléssel és felhőalapú navigációval. A SYNC rendszer vezeték nélküli frissítései révén a szoftverhez és SYNC technológiájához mindig rendelkezésre állnak a legújabb fejlesztések.
Az E-Transit opcionális tartozéka a Pro Power Onboard, amellyel az európai vásárlók mobil áramforrássá is alakíthatják járművüket, és így akár 2,3 kW teljesítménnyel működtethetik elektromos szerszámaikat és tölthetik a berendezéseiket – akár a munkavégzés helyszínén, akár menet közben. Ezt a megoldást elsőként a Ford kínálja az európai kishaszongépjármű-piacon.
Az alapáron beszerelt FordPass Connect modem 5 akadálytalan konnektivitást kínál, hogy a haszongépjárművek tulajdonosai optimális hatékonysággal működtethessék flottájukat; ebben egy sor, kifejezetten az elektromos járművekhez kifejlesztett szolgáltatás segít, amelyek a Ford Telematika flottaszolgáltatáson keresztül használhatók.
Az E-Transit felszereltségében a (haszongépjárművekhez kialakított) SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató technológia is szerepel7, könnyen kezelhető 12 colos képernyővel, fejlett hangvezérléssel és felhőalapú navigációval. A SYNC rendszer vezeték nélküli frissítései révén a szoftverhez és SYNC technológiájához mindig rendelkezésre állnak a legújabb fejlesztések.
A navigációval megtett útszakaszokon a flották operátorai olyan fejlett vezetéssegítő rendszerek információira is számíthatnak, mint a Jelzőtábla Felismerés és az Intelligens Sebességszabályozó Asszisztens, amelyek azonosítják a sebességkorlátozásokat és ennek megfelelően állítják be a jármű sebességét.
Szintén a flottaüzemeltetők költségeit csökkenti, hogy az E-Transithoz számos technológia is megrendelhető, amelyekkel megelőzhetők a sofőrök által elkövetett hibák és az ezekből következő biztosítási káresemények. Jó példa erre a Sávváltási Figyelmeztetéssel és Segítséggel kiegészített Holttérfigyelő rendszer, a Tolatási Fékasszisztenssel összekapcsolt 360 fokos kamerarendszer, illetve az Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika, amelyekkel betarthatók az előírások.
A Transit-vásárlók által annyira kedvelt képességek
A Ford mérnökei úgy tervezték meg az E-Transitot, hogy ne csökkenjen a rakodótér mérete, ezért az akkumulátor a karosszéria alatt kapott helyet. Ennek köszönhetően a raktér akár 15,1 köbméteres is lehet8 – vagyis ugyanakkora, mint a hátsókerékhajtású, dízelmotoros Transitban. Az E-Transit hajtásláncának és hátsó futóművének áttervezése is a raktér optimális kialakítását szolgálta; a nagy teherbírású felfüggesztés emellett – terhelt és terheletlen állapotban egyaránt – precízebb irányíthatóságot és jobb tapadást is eredményez.
Az európai vásárlóközönségnek szánt E-Transit hasznos teherbírása a dobozos kiviteleknél eléri az 1616, az önjáró alvázas kiviteleknél pedig az 1967 kilogrammot8. A jármű elektromotorjának csúcsteljesítménye 198 kW (269 LE), forgatónyomatéka pedig 430 Nm, vagyis jelenleg ez a legerősebb villanymotor a tisztán elektromos hajtású áruszállítók európai kínálatában.
A hátsókerékhajtás kivételes tapadást biztosít, amikor az autó nagy terhet szállít. Európában a Ford bőséges, 25-féle konfigurációból álló E-Transit kínálattal lép majd piacra, dobozos áruszállító, duplakabinos áruszállító és önjáró alvázas karosszériákkal, többféle hosszúsággal és tetőmagassággal, illetve 4,25 tonnáig terjedő megengedett össztömeggel, hogy a vásárlók minden igényéhez megfelelő járművet kínálhasson.
A Transit Custom Plug-In Hybrid modell sikeres városi tesztprogramjához hasonlóan a Ford 2021-től az E-Transittal is széles körű flottateszteket folytat majd a legfontosabb európai piacokon.
Szintén a flottaüzemeltetők költségeit csökkenti, hogy az E-Transithoz számos technológia is megrendelhető, amelyekkel megelőzhetők a sofőrök által elkövetett hibák és az ezekből következő biztosítási káresemények. Jó példa erre a Sávváltási Figyelmeztetéssel és Segítséggel kiegészített Holttérfigyelő rendszer, a Tolatási Fékasszisztenssel összekapcsolt 360 fokos kamerarendszer, illetve az Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika, amelyekkel betarthatók az előírások.
A Transit-vásárlók által annyira kedvelt képességek
A Ford mérnökei úgy tervezték meg az E-Transitot, hogy ne csökkenjen a rakodótér mérete, ezért az akkumulátor a karosszéria alatt kapott helyet. Ennek köszönhetően a raktér akár 15,1 köbméteres is lehet8 – vagyis ugyanakkora, mint a hátsókerékhajtású, dízelmotoros Transitban. Az E-Transit hajtásláncának és hátsó futóművének áttervezése is a raktér optimális kialakítását szolgálta; a nagy teherbírású felfüggesztés emellett – terhelt és terheletlen állapotban egyaránt – precízebb irányíthatóságot és jobb tapadást is eredményez.
Az európai vásárlóközönségnek szánt E-Transit hasznos teherbírása a dobozos kiviteleknél eléri az 1616, az önjáró alvázas kiviteleknél pedig az 1967 kilogrammot8. A jármű elektromotorjának csúcsteljesítménye 198 kW (269 LE), forgatónyomatéka pedig 430 Nm, vagyis jelenleg ez a legerősebb villanymotor a tisztán elektromos hajtású áruszállítók európai kínálatában.
A hátsókerékhajtás kivételes tapadást biztosít, amikor az autó nagy terhet szállít. Európában a Ford bőséges, 25-féle konfigurációból álló E-Transit kínálattal lép majd piacra, dobozos áruszállító, duplakabinos áruszállító és önjáró alvázas karosszériákkal, többféle hosszúsággal és tetőmagassággal, illetve 4,25 tonnáig terjedő megengedett össztömeggel, hogy a vásárlók minden igényéhez megfelelő járművet kínálhasson.
A Transit Custom Plug-In Hybrid modell sikeres városi tesztprogramjához hasonlóan a Ford 2021-től az E-Transittal is széles körű flottateszteket folytat majd a legfontosabb európai piacokon.