Hírek

Új Toyota technológiák

Belpiacos zászlóshajóján alkalmazza először az új generációs vezetőtámogató technológiát a Toyota.
A kiszivárgott hírek szerint ezek a rendszerek hamarosan Európában is megjelenhetnek.
Image
A Crown a Toyota történetének legrégebben (1955 óta) futó modellszériájaként, egyben a márka első exportmodelljeként (1958) vonult be az autóipar történelemkönyvébe.

Az állami ügyfeleknek (minisztériumoknak, illetve a császári udvarnak) fenntartott Century-től eltekintve nincs nagyobb, elegánsabb, gazdagabban felszerelt modell a márka rendkívül széles modellpalettáján.

Presztízséhez méltó módon a Crown fedélzetén vezetett be számos technológiai újdonságot a Toyota, Japán első szériagyártású nyolchengeres motorján (1964) át a világ első, CD-ROM alapú navigációs berendezéséig (1989).
Különösen izgalmas volt a 2008-ban bevezetett, 13. generációs modell, amely az elsők között kapott műholdas vezérlésű adaptív futóművet, illetve szintén GPS alapon működő vészfékező rendszert, amely a STOP-táblánál megállítja a gépkocsit.

A Crown a maga korában egyedüliként volt képes észlelni az oldalról közeledő, ütközéssel fenyegető járműveket, és bevezetése után egy évvel, 2009-ben a globális autóiparban elsőként kínált a két első ülés közötti légzsákot.
Image
Jelenlegi generációja a járművek és a közlekedési infrastruktúra közötti kommunikáció bevezetésében szerzett érdemeket, most pedig további értékes vezetőtámogató funkciókkal bővíti a világ legnagyobb autómárkájának technológiai tárházát.

A Toyota Safety Sense csomag legújabb kiegészítése a vezető viselkedését felügyelő aktív rendszer. 
Amennyiben a sofőr rosszullét következtében képtelen folytatni a vezetést, a jármű észleli az egészségügyi vészhelyzetet, fokozatosan lelassítja a Crown szedánt.

Mindeközben végig a sávjában tartja az autót, így nem fordulhat elő, hogy az átmenetileg önállóan haladó gépkocsi balesetet okoz. A Crown másik fontos újdonsága a kanyarban lassítani képes adaptív tempomat.

A technológia mesterséges intelligencia alkalmazásával képes megbecsülni a következő kanyar ívét, és ha szükséges, optimálisra csökkenti az autó sebességét.


A Toyota mérnökei emellett olyan új funkciókkal bővítették az ütközéselkerülő rendszer tudását, amelyekkel a márka más modelljeinél már találkozhattunk a közelmúltban.

A gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő PCS rendszer képes felismerni a szemből érkező, a Crown útjába bekanyarodni készülő járműveket, illetve az úttesten átkelő, a mindennapokab közlekedő gyalogosokat.

A Crown is megkapta a rossz pedálkezelésből adódó, véletlen gyorsítást megakadályozó rendszert, képes megállítani a kis sebességnél gyorsító autót, ha akadályt észlel a haladási irányban, illetve aktív kormányzással segít elkerülni az autó útjába kerülő akadályokat.
Image
Ezek a technológiák többségükben egyelőre nem elérhetők Európában, ám ez hamarosan változhat.

Mivel a Crown ugyanarra a padlólemezre épül, mint az idén decemberben bemutatkozó második generációs, hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai szedán, ez utóbbi minden bizonnyal szintén megkapja a fejlett funkciók többségét.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely