Hírek
A legtakarékosabb hibridek
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Európa egyik vezető autós szaklapja összeállította az idei év legtakarékosabb öntöltő hibrid modelljeinek listáját.
Egyetlen európai modell sincs köztük, ellenben a lista két harmadán Toyota vagy Lexus típus található.
Egyetlen európai modell sincs köztük, ellenben a lista két harmadán Toyota vagy Lexus típus található.
Két olyan szegmens van ma az autópiacon, amelynek mezőnye hónapról hónapra gyarapodik – és szoros az összefüggés. A szabadidőjárművek népszerűsége évek óta stabilan és folyamatosan emelkedik.
Térnyerésük lendületét még a dízelmotorok általános visszaszorulása sem törte meg, mégpedig annak a hibrid hajtási rendszernek köszönhetően, amely az úttörő Toyota Prius óta nagyobb ívet írt le, mint más technológia.
Egyre több gyártónál, egyre általánosabb körben találkozhatunk elektromos segédhajtású típusokkal, a Prius egyeduralma ma már nem magától értetődő.
Térnyerésük lendületét még a dízelmotorok általános visszaszorulása sem törte meg, mégpedig annak a hibrid hajtási rendszernek köszönhetően, amely az úttörő Toyota Prius óta nagyobb ívet írt le, mint más technológia.
Egyre több gyártónál, egyre általánosabb körben találkozhatunk elektromos segédhajtású típusokkal, a Prius egyeduralma ma már nem magától értetődő.
Mivel a hibrid technológia elsődleges előnye és feladata az üzemanyag-fogyasztás csökkentése, a brit What Car? magazin megvizsgálta, melyek a legtakarékosabb hibrid modellek a piacon. Ehhez saját méréseit vette alapul, azaz nem a hivatalos, gyári adatokkal számolt. Az alábbi lista a kilenc legtakarékosabb öntöltő hibrid modellt rangsorolja.
A szerkesztők nem véletlenül választották ezt az (egyébként máig legelterjedtebb) konfigurációt: a minimális előnyöket jelentő mild hibridek és a tisztán elektromos közlekedést nehéz és drága akkumulátor-csomagokkal megvalósító, hálózatról tölthető (plug-in) hibridek között az öntöltő hibridek testesítik meg az arany középutat.
A szerkesztők nem véletlenül választották ezt az (egyébként máig legelterjedtebb) konfigurációt: a minimális előnyöket jelentő mild hibridek és a tisztán elektromos közlekedést nehéz és drága akkumulátor-csomagokkal megvalósító, hálózatról tölthető (plug-in) hibridek között az öntöltő hibridek testesítik meg az arany középutat.
Noha a szabadidőjárműveknek csak annyi köze van a témához, hogy elterjedésük szükségessé, ezáltal megfizethetőbbé tette a hibrid hajtásláncok szélesebb körű alkalmazását, meglepő módon öt példányuk is felkerült a listára. Ez is jól demonstrálja, hogy egy optimálisan hangolt hibrid hajtáslánc akár a nagyobb tömegű crossovert is a takarékosság mintapéldányává tehet.
Mielőtt sorra vennénk az autókat, fontos megemlíteni egy másik dolgot: a listán kizárólag ázsiai (japán és koreai) gyártmányok szerepelnek és ezek döntő többsége a Toyota által gyártott modellek. Ennek aligha a szerkesztők részrehajlása az oka, sokkal inkább, hogy az európai gyártók jelentős késéssel kapcsolódtak be a villamosítás folyamatába, és jellemzően szívesebben választják a plug-in technológiát, mint a tradicionális full hibrid elrendezést – ami pedig nincs, azt bajosan tesztelhetik.
Mielőtt sorra vennénk az autókat, fontos megemlíteni egy másik dolgot: a listán kizárólag ázsiai (japán és koreai) gyártmányok szerepelnek és ezek döntő többsége a Toyota által gyártott modellek. Ennek aligha a szerkesztők részrehajlása az oka, sokkal inkább, hogy az európai gyártók jelentős késéssel kapcsolódtak be a villamosítás folyamatába, és jellemzően szívesebben választják a plug-in technológiát, mint a tradicionális full hibrid elrendezést – ami pedig nincs, azt bajosan tesztelhetik.
Íme, a kilenc legtakarékosabb hibrid autó a What Car? szakportál szerint (rövid értékeléssel együtt):
9. Lexus RX L 450h: 8,5 l/100 km
Hibridhez képest meglepően magas ez a fogyasztás, de ne feledjük, hogy egy 313 lóerős, 2,1 tonna menetkész tömegű, összkerékhajtású szabadidőjárműről beszélünk, amely 4,89 méteres karosszériája hétszemélyes utasteret rejt.
8. Toyota RAV4 2.5 Hybrid: 7,6 l/100 km
Az előző generációs Toyota RAV4 már nem kapható, de kedvező üzemanyag-fogyasztása a használtautó-piacon is vonzó opcióvá teszi, főleg a dízelek takarékosságát kínáló, de azok karbantartási igényétől és főleg károsanyag-kibocsátási aggályaitól mentes hibrid hajtáslánccal.
7. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD: 6,7 l/100 km
Lám, mit számít egy új generációs típus és egy új generációs hajtáslánc! A vadonatúj RAV4 nem csupán érezhetően erősebb (+25 LE), dinamikusabb (8,3 helyett 8,1 mp 0-100 km/h-ra) és kifinomultabb lett elődjénél, de kézzel foghatóan takarékosabb (-0,9 l/100 km) is.
6. Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid: 6,5 l/100 km
A kompakt szabadidőjárművek két japán képviselője között ezernyi apró különbség dönthet, hol az egyik, hol a másik javára. A Honda ugyanakkor kezdte el fejleszteni hibrid rendszereit, mint a Toyota, és bár kettőjük közül az utóbbi vált a technológia szinonimájává, a CR-V hatodik helyezése arra utal, hogy a Honda is érti a dolgát, ha a benzin-elektromos hajtásról van szó.
5. Hyundai Ioniq Hybrid: 6,0 l/100 km
Az elmúlt 25 évben a Hyundai Ioniq az első olyan, kifejezetten csak elektromos hajtással kapható modell, amely eséllyel próbálta meg leütni a Toyota Prius fejéről a hibridek koronáját. Ez azonban csak rész sikerekben volt tetten érhető. Több tényezőben – többek között a fogyasztásban is - a nagy példakép mögé szorult.
4. Toyota Yaris 1.5 Hybrid: 5,7 l/100 km
A kifutó Yaris hibrid átlagos fogyasztási értéke nem hagy maga mögött kívánnivalót, a városi körön mért 3,5 literes (!) átlag pedig félelmetesen kedvező, így akkor is jó választás volna a településhatáron belüli használatra, ha nem számolnánk kényelmes rugózását, finom működését és szűk fordulókörét.
3. Kia Niro Hybrid: 5,6 l/100 km
Akárcsak a Hyundai Ioniq, a Kia Niro is kapható hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos kivitelben. Formára szabadidőjármű, méretre kompakt, fogyasztása minimális: ha nem ragaszkodunk a vezetési élményhez, ideális alternatívája a tradicionális városi autóknak.
2. Toyota Prius 1.8 VVT-i: 5,6 l/100 km
Néhány centiliter választja csak el a Priust és a Nirót egymástól, de a Prius univerzálisabb és kényelmesebb, ráadásul aki csak rápillant, rögtön tudja, hogy szívünkön viseljük a környezet sorsát.
1. Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid: 4,7 l/100 km
Majdnem egy literben mérhető az új generációs Toyota Corolla fogyasztási előnye: a kompakt személyautó közérthetően, megcáfolhatatlanul számszerűsíti a legújabb hibrid technológia előnyeit. És akkor még nem szóltunk a modern padlólemez kényelmet és vezethetőséget fokozó értékeiről, a helykínálatról és a gazdag biztonsági felszereltségről.
9. Lexus RX L 450h: 8,5 l/100 km
Hibridhez képest meglepően magas ez a fogyasztás, de ne feledjük, hogy egy 313 lóerős, 2,1 tonna menetkész tömegű, összkerékhajtású szabadidőjárműről beszélünk, amely 4,89 méteres karosszériája hétszemélyes utasteret rejt.
8. Toyota RAV4 2.5 Hybrid: 7,6 l/100 km
Az előző generációs Toyota RAV4 már nem kapható, de kedvező üzemanyag-fogyasztása a használtautó-piacon is vonzó opcióvá teszi, főleg a dízelek takarékosságát kínáló, de azok karbantartási igényétől és főleg károsanyag-kibocsátási aggályaitól mentes hibrid hajtáslánccal.
7. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD: 6,7 l/100 km
Lám, mit számít egy új generációs típus és egy új generációs hajtáslánc! A vadonatúj RAV4 nem csupán érezhetően erősebb (+25 LE), dinamikusabb (8,3 helyett 8,1 mp 0-100 km/h-ra) és kifinomultabb lett elődjénél, de kézzel foghatóan takarékosabb (-0,9 l/100 km) is.
6. Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid: 6,5 l/100 km
A kompakt szabadidőjárművek két japán képviselője között ezernyi apró különbség dönthet, hol az egyik, hol a másik javára. A Honda ugyanakkor kezdte el fejleszteni hibrid rendszereit, mint a Toyota, és bár kettőjük közül az utóbbi vált a technológia szinonimájává, a CR-V hatodik helyezése arra utal, hogy a Honda is érti a dolgát, ha a benzin-elektromos hajtásról van szó.
5. Hyundai Ioniq Hybrid: 6,0 l/100 km
Az elmúlt 25 évben a Hyundai Ioniq az első olyan, kifejezetten csak elektromos hajtással kapható modell, amely eséllyel próbálta meg leütni a Toyota Prius fejéről a hibridek koronáját. Ez azonban csak rész sikerekben volt tetten érhető. Több tényezőben – többek között a fogyasztásban is - a nagy példakép mögé szorult.
4. Toyota Yaris 1.5 Hybrid: 5,7 l/100 km
A kifutó Yaris hibrid átlagos fogyasztási értéke nem hagy maga mögött kívánnivalót, a városi körön mért 3,5 literes (!) átlag pedig félelmetesen kedvező, így akkor is jó választás volna a településhatáron belüli használatra, ha nem számolnánk kényelmes rugózását, finom működését és szűk fordulókörét.
3. Kia Niro Hybrid: 5,6 l/100 km
Akárcsak a Hyundai Ioniq, a Kia Niro is kapható hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos kivitelben. Formára szabadidőjármű, méretre kompakt, fogyasztása minimális: ha nem ragaszkodunk a vezetési élményhez, ideális alternatívája a tradicionális városi autóknak.
2. Toyota Prius 1.8 VVT-i: 5,6 l/100 km
Néhány centiliter választja csak el a Priust és a Nirót egymástól, de a Prius univerzálisabb és kényelmesebb, ráadásul aki csak rápillant, rögtön tudja, hogy szívünkön viseljük a környezet sorsát.
1. Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid: 4,7 l/100 km
Majdnem egy literben mérhető az új generációs Toyota Corolla fogyasztási előnye: a kompakt személyautó közérthetően, megcáfolhatatlanul számszerűsíti a legújabb hibrid technológia előnyeit. És akkor még nem szóltunk a modern padlólemez kényelmet és vezethetőséget fokozó értékeiről, a helykínálatról és a gazdag biztonsági felszereltségről.
A kilenc legtakarékosabb hibrid autó 2020-ban
Helyezés | Modell | Fogyasztás |
1. | Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid | 4,7 l/100 km |
2. | Toyota Prius 1.8 VVT-i | 5,6 l/100 km |
3. | Kia Niro Hybrid | 5,6 l/100 km |
4. | Toyota Yaris 1.5 Hybrid | 5,7 l/100 km |
5. | Hyundai Ioniq Hybrid | 6,0 l/100 km |
6. | Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid | 6,5 l/100 km |
7. | Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD (2019) | 6,7 l/100 km |
8. | Toyota RAV4 2.5 Hybrid (előző generáció) | 7,6 l/100 km |
9. | Lexus RX L 450h | 8,5 l/100 km |