Hírek
What Car tesztgyőztes
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Egy összehasonlító teszt keretében két sikeres vetélytársával mérettetett meg a Peugeot villanymotoros kisautója. Az eredmények még az erőpróbát megszervező újságírókat is meglepték. Minden szegmensnek megvan a maga favoritja.
Ez még egy olyan, most benépesülő piacon is érvényes, mint amilyen az elektromos városi járműveké. A rangsort a vásárlók, és a szakértők állítják fel: annak, aki meg szeretné hódítani a piacot, egyszerre kell a szívhez, az észhez, és a zsebhez is szólnia.
A bajnokokat nem könnyű letaszítani a trónjukról, ám ahogy a brit What Car? tesztje is bizonyítja, nem lehetetlen.
Ez még egy olyan, most benépesülő piacon is érvényes, mint amilyen az elektromos városi járműveké. A rangsort a vásárlók, és a szakértők állítják fel: annak, aki meg szeretné hódítani a piacot, egyszerre kell a szívhez, az észhez, és a zsebhez is szólnia.
A bajnokokat nem könnyű letaszítani a trónjukról, ám ahogy a brit What Car? tesztje is bizonyítja, nem lehetetlen.
Tulajdonképpen mindhárom autót régi ismerősként köszöntötték a szerkesztők. A Renault Zoe nyolcadik éve van piacon, mindvégig tisztán elektromos hajtáslánccal; ez idő alatt több mint 200 ezer példányban talált gazdára Európában[1].
A Zoe favoritként érkezett az összehasonlításra, hiszen a magazin szerkesztői legutóbb az év legjobb villanyautójának választották meg. Majdnem ugyanilyen idős a 2013-ban bevezetett, harmadik generációs Mini, amely azonban csak az idei modellévre kapott elektromos hajtásláncot. A két veterán ellenféllel szemben a Peugeot 208 nem egészen egy éve kapható Európa-szerte, ám benzinmotoros kivitelével rövid idő alatt is igen kedvező benyomást tett a szerkesztőkre. Az Év Motorja díjjal többször is kitüntetett, 1,2 literes belső égésű erőforrást követte a piacon a tisztán elektromos hajtáslánc.
A Zoe favoritként érkezett az összehasonlításra, hiszen a magazin szerkesztői legutóbb az év legjobb villanyautójának választották meg. Majdnem ugyanilyen idős a 2013-ban bevezetett, harmadik generációs Mini, amely azonban csak az idei modellévre kapott elektromos hajtásláncot. A két veterán ellenféllel szemben a Peugeot 208 nem egészen egy éve kapható Európa-szerte, ám benzinmotoros kivitelével rövid idő alatt is igen kedvező benyomást tett a szerkesztőkre. Az Év Motorja díjjal többször is kitüntetett, 1,2 literes belső égésű erőforrást követte a piacon a tisztán elektromos hajtáslánc.
Vezethetőség
A tesztelést végző újságírók szerint teljesítményelőnyével és eleve sportosra hangolt futóművével a Mini Cooper SE verhetetlen ebben a számban. Ugyanakkor azonos motorteljesítményük ellenére a Peugeot e-208 dinamikusabban gyorsít, mint a Renault Zoe.
Autópályán mindhárman magabiztosan haladnak, ám a motorhang híján előtérbe kerülnek a futóműből és a karosszériából eredő zajok. A Renault fütyül, a Mini dübörög, a Peugeot ellenben csendesen suhan a sztrádán. Nem egyedül a zajokat, az ütéseket és rázkódásokat is kiválóan szűri ki az e-208: futóművét egyértelműen kényelmesre hangolták, ami a legkomfortosabb választássá teszi.
A tesztelést végző újságírók szerint teljesítményelőnyével és eleve sportosra hangolt futóművével a Mini Cooper SE verhetetlen ebben a számban. Ugyanakkor azonos motorteljesítményük ellenére a Peugeot e-208 dinamikusabban gyorsít, mint a Renault Zoe.
Autópályán mindhárman magabiztosan haladnak, ám a motorhang híján előtérbe kerülnek a futóműből és a karosszériából eredő zajok. A Renault fütyül, a Mini dübörög, a Peugeot ellenben csendesen suhan a sztrádán. Nem egyedül a zajokat, az ütéseket és rázkódásokat is kiválóan szűri ki az e-208: futóművét egyértelműen kényelmesre hangolták, ami a legkomfortosabb választássá teszi.
A Mini sportosan irányítható, ám ha túlzásba esünk, első kerekei a leghamarabb veszítik el a tapadásukat. A Zoe biztonságos, de oldaldőlése nem támogatja a dinamikus vezetést. A futómű és a kormány a Peugeot-ban dolgozik együtt a leghatékonyabban: az első kerekek kiváló visszajelzést és megfelelő tapadást nyújtanak. Hogy mennyire fontos a harmonikus hangolás, az a fékezésnél mutatkozik meg: 110 km/óráról, nedves aszfalton fékezve a Peugeot nyerte a lassulási versenyt.
Belső tér
A három autó három markánsan eltérő üléspozíciót kínál.
A Renault vezetőülése magas, és nem nyújt oldaltartást, a Peugeot jó megtámasztást ad és kényelmes, ám ezt a versenyszámot a deréktámasszal szerelt Mini nyeri.
Körkörös kilátás dolgában szintén a meredek tetőoszlopokkal szerelt brit-német modell nyújtja a legtöbbet. A minőség kétélű fegyver: a Miniben az anyaghasználat, a Renault-ban a kezelőfelület okoz kellemes perceket, fordítva már nem igaz.
A Peugeot mindkét vizsgálati pontban kiegyensúlyozottan teljesít. Az utastérben finom anyagokat alkalmaztak, a digitális kijelző pedig mindközül a leglátványosabb.
A három autó három markánsan eltérő üléspozíciót kínál.
A Renault vezetőülése magas, és nem nyújt oldaltartást, a Peugeot jó megtámasztást ad és kényelmes, ám ezt a versenyszámot a deréktámasszal szerelt Mini nyeri.
Körkörös kilátás dolgában szintén a meredek tetőoszlopokkal szerelt brit-német modell nyújtja a legtöbbet. A minőség kétélű fegyver: a Miniben az anyaghasználat, a Renault-ban a kezelőfelület okoz kellemes perceket, fordítva már nem igaz.
A Peugeot mindkét vizsgálati pontban kiegyensúlyozottan teljesít. Az utastérben finom anyagokat alkalmaztak, a digitális kijelző pedig mindközül a leglátványosabb.
Praktikum
A hátsó ajtók hiánya és a kétszemélyes hátsó üléspad miatt a Mini eleve hátrányból indul, de meg kell hagyni, az első üléssoron ő a legkényelmesebb.
A hátul utazóknak a Renault-ban van a legjobb dolga, de a magas padló miatt mindkét üléssoron furcsa az üléspozíció és túl közel van a tető.
A rendelkezésükre álló teret a Peugeot 208 tervezői osztották be a leginkább demokratikusan; itt ugyanúgy megmutatkozik a modernebb konstrukció előnye, mint a zsebek, üregek és egyéb pakolási megoldások dolgában.
A hátsó ajtók hiánya és a kétszemélyes hátsó üléspad miatt a Mini eleve hátrányból indul, de meg kell hagyni, az első üléssoron ő a legkényelmesebb.
A hátul utazóknak a Renault-ban van a legjobb dolga, de a magas padló miatt mindkét üléssoron furcsa az üléspozíció és túl közel van a tető.
A rendelkezésükre álló teret a Peugeot 208 tervezői osztották be a leginkább demokratikusan; itt ugyanúgy megmutatkozik a modernebb konstrukció előnye, mint a zsebek, üregek és egyéb pakolási megoldások dolgában.
Ha a személyes apróságok elhelyezését nézzük, az e-208 verhetetlen; korosabb konkurenseit láthatóan nem az okoseszközök korában tervezték. Ugyanez érvényesül a csomagtér méreténél: hiába nagyobb a Zoe, előnyét nem tudja rendesen kihasználni, az e-208 poggyásztartója majdnem ugyanolyan nagy, de minden irányban kompaktabb.
Költségek
A Mini hagyományosan jó értéktartása várhatóan az elektromos verziónál is érvényesül, ám ezen a téren ugyanúgy csak jóslásokba bocsátkozhatunk, mint a vadonatúj Peugeot e-208 esetében. Papíron minimális a különbség a három modell között. A brit újságírók a magyarországi árakat nyilván nem tudták figyelembe venni, de a Peugeot ott is ugyanúgy a legolcsóbb volt, mint nálunk: a Mini 8 090 000 forinttól, a Renault 7 859 000 forinttól, a Peugeot 7 730 000 forinttól vihető haza.
(mindhárom állami támogatással)
Összegzés
A szerkesztők tizenhat különböző szempont szerint értékelték az autókat. A Mini hatásosan érvel a szív nyelvén, ám nem elég kényelmes, nem elég praktikus és nem jut elég messzire egy feltöltéssel ahhoz, hogy felvehesse a versenyt a franciákkal, amelyek között olykor csak apró különbségek döntöttek. A Peugeot kényelmesebb, igényesebb és általában kifinomultabb, a Renault nagyobb hatótávolsággal és valamivel tágasabb belső térrel vág vissza. A mérleg nyelvét végül a gyorsabb tölthetőség (akár 100 kW) és főleg a meggyőzőbb biztonsági teljesítmény (modern vezetőtámogató technológiák és elismerésre méltó Euro NCAP eredmény) billenti a Peugeot e-208 felé. Az újonc néhány hónap alatt elérte azt, amire másoknak egy szűk évtized sem volt elég: letaszította trónjáról Európa (eddigi) kedvenc villanyautóját.
Költségek
A Mini hagyományosan jó értéktartása várhatóan az elektromos verziónál is érvényesül, ám ezen a téren ugyanúgy csak jóslásokba bocsátkozhatunk, mint a vadonatúj Peugeot e-208 esetében. Papíron minimális a különbség a három modell között. A brit újságírók a magyarországi árakat nyilván nem tudták figyelembe venni, de a Peugeot ott is ugyanúgy a legolcsóbb volt, mint nálunk: a Mini 8 090 000 forinttól, a Renault 7 859 000 forinttól, a Peugeot 7 730 000 forinttól vihető haza.
(mindhárom állami támogatással)
Összegzés
A szerkesztők tizenhat különböző szempont szerint értékelték az autókat. A Mini hatásosan érvel a szív nyelvén, ám nem elég kényelmes, nem elég praktikus és nem jut elég messzire egy feltöltéssel ahhoz, hogy felvehesse a versenyt a franciákkal, amelyek között olykor csak apró különbségek döntöttek. A Peugeot kényelmesebb, igényesebb és általában kifinomultabb, a Renault nagyobb hatótávolsággal és valamivel tágasabb belső térrel vág vissza. A mérleg nyelvét végül a gyorsabb tölthetőség (akár 100 kW) és főleg a meggyőzőbb biztonsági teljesítmény (modern vezetőtámogató technológiák és elismerésre méltó Euro NCAP eredmény) billenti a Peugeot e-208 felé. Az újonc néhány hónap alatt elérte azt, amire másoknak egy szűk évtized sem volt elég: letaszította trónjáról Európa (eddigi) kedvenc villanyautóját.
Műszaki adatok és eredmények
Helyezés |
1. |
2. |
3. |
|
Renault Zoe |
Mini Cooper SE |
|
Hosszúság (mm) |
4055 |
4087 |
3850 |
Szélesség (mm) |
1745 |
1945 |
1727 |
Magasság (mm) |
1430 |
1562 |
1414 |
Tengelytáv (mm) |
2540 |
2588 |
2495 |
Csomagtartó (l) |
311/1106 |
338/1225 |
211/731 |
Menetkész tömeg (kg) |
1483 |
1502 |
1440 |
Motorteljesítmény (kW) |
100 |
100 |
135 |
Forgatónyomaték (Nm) |
260 |
245 |
270 |
Akkumulátor kapacitása (kWh) |
50 |
52 |
32,6 |
Hatótávolság (km, WLTP) |
340 |
380 |
235-270 |
Végsebesség (km/óra) |
150 |
140 |
150 |
0-100 km/óra gyorsulás (mp) |
8,1 |
9,5 |
7,3 |
[1] https://carsalesbase.com/europe-renault-zoe/