Arany középút a középkategóriában

Arany középút a középkategóriában

hirdetés
A benzinmotoros Torres és a tisztán elektromos Torres EVX után most itt a Torres Hybrid, amely a két hajtásvariáció előnyeit egyesítve kínál gondtalan, pénztárcakímélő mobilitást.
Amikor a koreai terepjáró-specialista SsangYong nevet változtatott, hogy KGM-ként folytassa pályafutását, azzal egy olyan márka jött létre, amely a több évtized alatt felhalmozott 4x4-es tudást és tapasztalatot hamisítatlanul modern, előremutató formavilággal és élvonalbeli szolgáltatásokkal párosítja. Ennek az átalakulásnak volt az első gyümölcse a Torres, amely a markáns dizájn mellett a márka első tisztán elektromos hajtásláncával is felhívta magára a figyelmet.

Miközben egy magát modernnek tekintő autógyártó nem engedheti meg magának, hogy ne szolgálja ki az emissziómentes mobilitási megoldásra vágyó ügyfélkörét, Európában még mindig komoly a kereslet a részben vagy teljesen belső égésű motorral szerelt járművek iránt. Ezért, hogy a környezetvédelmi megfontolásokat a széles piaci igényekkel kombinálja, a KGM ismét egy vadonatúj technológiát vezetett be, és megépítette első full hibrid hajtásláncát, amely teljessé teszi a Torres kínálatát.
Az alapot 1,5 literes, soros négyhengeres benzines turbómotor biztosítja, amely azonban új fejlesztés, nem azonos a belső égésű motorral szerelt változat szintén másfél literes egységével. A Miller-ciklusú, azaz kifejezetten takarékos és tiszta üzemre hangolt erőforrás teljesítménye 150 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 225 Nm (emlékeztetőül: a benzines Torres 163 lóerős, nyomatéki maximuma 280 Nm.) Ehhez társul az e-DHT sebességváltóval egybeépített 130 kilowattos (177 LE), 300 Nm-es villanymotor.
kgm-torres-hybrid-carnet-hir-12
A rendszerteljesítményt józan belátással 204 lóerőben határozták meg, így a hajtáslánc vezérlése a pillanatnyi igényekhez alkalmazkodva széles tartományban variálhatja, hogy melyik erőforrást milyen mértékben veti be – igen, a Torres Hybrid képes tisztán villanymotorja segítségével közlekedni, akár 100 km/óra sebességig. Sőt: városi forgalomban a menetidő akár 94 százalékában leállíthatja a benzinmotort, és csak az 1,84 kWh kapacitású akkumulátorból nyert elektromos energiával haladhat. Az akkut külső áramforrásból nem lehet, de nem is szükséges tölteni: erről egy másik villanymotor gondoskodik, amely lassításkor és fékezéskor, illetve a benzinmotor igénybe vételével generátorként működik.
Bár belső felépítése eltérő, az e-DHT erőátvitel a gyakorlatban kormányról kapcsolható automata váltóként funkcionál, ezért ha összehasonlítanánk a hibrid és a benzines Torres működési paramétereit, az utóbbinál az automata sebességváltóval, elsőkerék-hajtással szerelt változatot érdemes figyelembe venni. Ez szabvány szerint 8,5 litert fogyaszt 100 kilométeren, míg a Torres Hybrid kerékmérettől függően beéri akár 5,9 literrel, ami az 50 literes üzemanyagtartály jóvoltából 850 kilométert megközelítő hatótávolságot jelent. A hibrid végsebességét 180 km/órában limitálta a gyártó, hangsúlyozva a modell takarékos hangvételét – mindazonáltal csekély gyakorlati jelentősége van annak, hogy az automata váltós, benzines Torres ennél nagyobb, 191 km/óra végsebességre képes.
Minden más szempontból a Torres Hybrid a már megszokott kényelmi, biztonsági és szórakoztató szolgáltatásokat nyújtja. A 12,3 colos digitális műszeregység és a szintén 12,3 colos multimédiás érintőképernyő közös üvegpanel alatt nyúlik el a műszerfal tetején, a felületek igényes kidolgozása, a diszkrét hangulatvilágítás, az átgondoltan elhelyezett tárolórekeszek felszabadult, stresszmentes és pihentető utazást ígérnek. Szintén a vezető dolgát könnyítik meg az olyan segédfunkciók, mint a sávtartó asszisztens, az adaptív tempomat, a panoráma-kamerarendszer és egy sor további vezetőtámogató rendszer. A 703 literes csomagtartó az osztott hátsó ülések ledöntésével tovább bővíthető, a hasznos teherbírás 580 kg, de akár 1,3 tonnát vontathat is a Torres Hybrid, így semmit nem kell otthon hagyni, ha hosszú útra indulunk az autóval.
A Torres Hybrid első példányai várhatóan szeptemberben érkeznek a CarNet For-Top tatabányai KGM-kereskedésébe, de az értékesítés már elindult. A hibrid hajtáslánc a Torres összes felszereltségi szintjével társítható, bevezető ár 13 millió forint alatt indul. A benzinmotoros KGM Torres elsőkerék-hajtású, de automata sebességváltós verziója nem egészen 11,8 millió forinttól elérhető. A villamosított modell mellett szóló, fontos érv, hogy az ötéves, 100 ezer kilométeres általános gyári garancián túl a KGM 8 év vagy 160 ezer kilométeres garanciát vállal a hibrid hajtáslánc elemeire, így hosszan autózhatunk gondtalanul a takarékos és tágas családi szabadidőjárművel.