A jövő motorján dolgozik a KGM

A jövő motorján dolgozik a KGM

hirdetés
Miközben teljes erőbedobással dolgozik villamosítási tervein, a KGM a dízelmotorok vadonatúj generációját fejleszti, amelyek a világ legtisztább üzemű energiahordozójával, hidrogénnel is üzemeltethetők.
A közlekedés szénlábnyomának csökkentésére nem a villamosítás az egyetlen lehetséges út. A világ vezető autómérnökeit jó ideje foglalkoztatja a belső égésű motorok alternatív, szénsemleges üzemanyagokra történő átállításának gondolata. Ezen a téren kézenfekvő irány a szintetikus és/vagy bioüzemanyagok használata, ugyanakkor egyre többeket foglalkoztat annak a lehetősége, hogy a benzint, a gázolajat részben vagy teljesen hidrogénnel váltsák ki. Az utóbbi, azaz a hidrogénüzemű dízelmotor egy viszonylag új koncepció, amely csak a közelmúltban kezdte el foglalkoztatni a szakértőket, így a rengeteg megoldandó feladattal együtt hatalmas távlatok rejlenek ebben a területben. A KGM az alternatív üzemanyagok elismert specialistájával, az észak-amerikai központtal működő, de a világ húsz országában tevékenykedő Phinia cégcsoport franciaországi leányvállalatával lépett együttműködésre, hogy együtt fejlesszenek ki egy hidrogénnel üzemeltethető belső égésű motort.
Az együttműködés során a Phinia Delphi France SAS biztosítja a kettős (hidrogén/gázolaj) üzemű belső égésű motor olyan kulcsfontosságú komponenseit, mint a motorvezérlés vagy a befecskendező és üzemanyag-ellátó rendszerek, míg a KGM a házon belüli dízelmotor-kompetenciát felhasználva járul hozzá a sikeres megvalósuláshoz.
kgm-musso-carnet-hir
A két vállalat a dél-koreai kereskedelmi, ipari és energiaügyi minisztérium (MOTIE) által kiírt projekt keretében dolgozik ezen az ígéretes feladaton. A projekt célja olyan csekély szén-dioxid-kibocsátású technológiák megvalósítása, amelyek lehetővé teszik a megújuló energiaforrások alkalmazását, az energiahatékonyság fejlesztését, és hozzájárulnak egy tiszta, hidrogénalapú gazdaság megteremtéséhez.
A munka során nemcsak az erőforrást valósítják meg a partnerek, de az annak hasznosítására optimalizált jármű vagy járművek fejlesztéséhez is hozzákezdenek, beleértve egy hatótávolság-növelővel szerelt elektromos jármű (EREV) alapvető koncepciójának a kidolgozását.

A hidrogénüzemű belső égésű motorok kulcsszerepet fognak játszani a hajtásláncok új generációjában. A KGM és a Phinia közötti együttműködésből megvalósuló hidrogénmotor nem csak közúti járművekben juthat szerephez, de építőipari és egyéb ipari gépekben is. A projekt egyik célja, hogy új alternatívát kínáljon a környezetbarát pick-upok szegmensében (képeinken a KGM Musso platós kisteherjármű látható), valamint egyéb, még feltérképezetlen piaci réseket találjon a szénsemleges belső égésű motor felhasználására.