A negyedik negyedévtől lesz rendelhető Európa-szerte a Jeep Avenger összkerékhajtású változata, a 4xe.
A Jeep Avenger 4xe különleges megoldást kínál: a meglévő hibrid hajtást egészíti ki egy külön villanymotor, amelyet a hátsó tengelyre illesztettek.
Az autó elektromos teljesítményét ezzel gyakorlatilag megduplázták, hiszen mindkét villanymotor 21 kW-os, a benzinmotor pedig erősebb lett, itt már 100 lóerő helyett 136 lóerős (100 kW-os). Az autó hajtását úgy hangolták össze, hogy minden körülmény között ugyanaz az erő álljon rendelkezésre.
Az autó végsebessége 194 km/óra, 0-ról 100-ra pedig 9,5 másodperc alatt gyorsul, és minden menethelyzetben aktiválható az összkerékhajtás. Ráadásul Sport üzemmód esetén megemelkedik a hátsó villanymotor teljesítménye.
Az autó elektromos teljesítményét ezzel gyakorlatilag megduplázták, hiszen mindkét villanymotor 21 kW-os, a benzinmotor pedig erősebb lett, itt már 100 lóerő helyett 136 lóerős (100 kW-os). Az autó hajtását úgy hangolták össze, hogy minden körülmény között ugyanaz az erő álljon rendelkezésre.
Az autó végsebessége 194 km/óra, 0-ról 100-ra pedig 9,5 másodperc alatt gyorsul, és minden menethelyzetben aktiválható az összkerékhajtás. Ráadásul Sport üzemmód esetén megemelkedik a hátsó villanymotor teljesítménye.
Izgalmasan működik ez a rendszer: 30 km/órás sebesség alatt csak a villanymotorok hajtják az autót, 50-50 arányban. 30 és 90 km/óra között a vezérlés dönti el, hogy szükség van-e a hátsó hajtásra, a villanymotor ilyenkor összezárva (nyomatékleadás nélkül) együtt forog a kerekekkel, hogy szükség esetén azonnal aktiválódhasson a hátsó hajtás.
90 km/órás sebesség felett a hátsó tengelykapcsoló old, és ilyenkor csak az első, hibrid hajtást használja az autó. Érdekesség még az is, hogy a 4xe-ben nincs mechanikus hátrameneti fokozat, ugyanis elektromosan tud tolatni.
Az Avenger terepképességein is javítottak, ha mind a négy kerék tapad, akkor akár 40%-os emelkedőn is fel tud menni az autó. Az autó hasmagassága 200 helyett 210 mm, és még az első lökhárítót is átalakították, hogy javítsanak az első terepszögön, a gázlómélység pedig 400 mm-re nőtt. Az autót vegyes használatú (M+S) abroncsokkal szerelik, de akár terepgumikkal is rendelhető lesz.
Az Avenger terepképességein is javítottak, ha mind a négy kerék tapad, akkor akár 40%-os emelkedőn is fel tud menni az autó. Az autó hasmagassága 200 helyett 210 mm, és még az első lökhárítót is átalakították, hogy javítsanak az első terepszögön, a gázlómélység pedig 400 mm-re nőtt. Az autót vegyes használatú (M+S) abroncsokkal szerelik, de akár terepgumikkal is rendelhető lesz.
Az autó felszereltsége is “terepesebb”. Alapáron jár hozzá majd a tetősín, a hátsó, karosszériából kiálló vonószem. Az első lökhárító robosztus kialakítása jobban védi a radart és a hűtőradiátort. Az Avenger 4xe ülései pedig vízálló és kosztaszító kárpitozásúak.
Az Avenger 4xe hamarosan roadshowra indul, és felkeresi Németországot, az Egyesült Királyságot, Spanyolországot és Franciaországot, hogy minél több rajongó megismerhesse az új modellt. Sportversenyeken, autós rendezvényeken és koncerthelyszíneken tűnik majd fel. Magyarországi árlista még nincs, amint megérkezik, beszámolunk róla.