Image

Megérkezett az új Fiat Tipo és a Tipo Cross

hirdetés
Kívül és belül is megújult a Fiat Tipo négy- és ötajtós, valamint kombi változata, és megérkezett az új Tipo Cross kivitel, amely egy igazi crossover, Fiat módra.
A Fiat Tipo kívül és belül úgy újult meg, hogy az alsó-középkategóriában igazán jól megállja a helyét, külső megjelenésében is egy komolyabb autó látszatát kelti, amelyre felszereltségével, vezetést könnyítő szolgáltatásaival rá is szolgál.

A Tipo külseje teljesen megújult, a facelift modernebbnek, dinamikusabbnak és elegánsabbnak hat. Az átrajzolt hűtőmaszkról eltűnt a megszokott embléma és helyére egy nagyobb méretű, Fiat felirat került. Áttervezték a fényszórók formáját is, ráadásul mostantól ledes nappali menetfény világít minden Tipón. Megújultak a lökhárítók és új rajzolatú, 16 és 17 colos könnyűfém felnik is kerültek a kínálatba.

Teljesen megújult a Tipo utastere is. Újak a szövetülések, áttervezték a klímaberendezés kezelőszerveit, valamit új a kormánykerék is. A hagyományos analóg műszerek helyébe testre szabható 7 colos TFT digitális műszeregység lépett. A műszeregységhez vadonatúj UConnect 5 multimédiás rendszer rendelhető 10,25 colos érintőképernyővel - ez a rendszer szintén az új 500-ason debütált, és a Tipo most elsőként kapja azt meg az FCA modelljei közül.
Az új Tipo a legmodernebb vezetőtámogató rendszereket (ADAS) vonultatja fel: jelzőtábla-felismerő rendszer, intelligens sebesség-szabályozás, sávtartó asszisztens és éberségfigyelő rendszer is kerülhet az autóba. Az adaptív fényszóró, a holttér-figyelő rendszer, az elülső parkolóradarok és a kulcs nélküli nyitás és indítás, valamint a vezeték nélküli okostelefon- töltő is a kényelmet szolgálja.

Az új Tipo Cross

A Tipo modellcsalád egy vadonatúj karosszériaváltozattal bővült. A Fiat bevezeti az új Tipo Cross modellt, és ezzel a négyajtós, ötajtós és kombi változatok mellé egy hamisítatlan crossover variánst állít, amivel egy teljesen új célközönséget szeretne megszólítani.
A Tipo Cross összességében sokkal erőteljesebb, merészebb hatást kelt. Szemmel láthatóan szélesebbé teszi a fényszórók alatt folytatódó hűtőmaszk új kialakítása, valamint a crossoverektől elvárható módon magasabb is. A Tipo Cross csaknem 4 centiméterrel magasabb, köszönhetően az áthangolt futóműnek, illetve az új keréktárcsa/gumiabroncs párosításnak, amely egy másik Fiat crossoverről: az 500X-ről lehet ismerős. A Tipo Cross nagyobb abroncsai még robusztusabb megjelenést eredményeznek.
Az új hangolás egyben magasabb üléspozíciót is eredményez, megkönnyíti a be- és kiszállást, illetve általában leegyszerűsít minden olyan rutinfeladatot, amellyel a családos Tipo-tulajdonosok nap mint nap találkoznak, a gyermekek gyerekülésbe történő behelyezésétől kezdve az ülések alá beszorult tárgyak kiszabadításáig.
Teljesen megújult az új Tipo motorkínálata is. A modell bevezetésekor benzines és dízelmotorokkal elérhető. Az új modell megkapta az új 100 lóerős 1.0 GSE T3 benzinmotort. Az Euro 6D Final normát teljesítő Multijet dízelmotorok pedig két teljesítményszinten: 95 és 130 (korábban 120) lóerős kivitelben elérhetők.

A Tipo sztori

A Fiat Tipo 2016-ban mutatkozott be. A modellcsalád azóta jelentősen kibővült, a szedán mellett megjelent az ötajtós és a kombi változat is - most pedig az új Tipo Cross karosszéria.

A Tipo bemutatása után gyorsan kategóriája egyik legkedveltebb típusává vált Olaszországban és szerte Európában, ahol nagymértékben hozzájárult a Fiat márka erősödéséhez: az eladott példányok több mint 70 százaléka Olaszországon kívül talált gazdára. A modellből bevezetése óta 670 000 darabot adtak el; a 2019-es eladásokból minden korábbinál nagyobb arányban részesedtek az exportpiacok.