Az elektromos Fiat 500 teljes választéka rendelhető
Tavaly márciusban mutatkozott be az Új 500 kabrió, majd júniusban a ferdehátú változat. A Fiat ikonikus kisautójának kínálata az év végén vált teljessé: a 3+1 egy meglepő karosszériaverzióval teljesítette ki az új, teljesen elektromos 500-as lehetőségeit. Már mindhárom változat rendelhető a CarNet Fiat kereskedéseiben!
Az olaszautó-rajongók egyik várva várt autója az elektromos 500-as, amely a remek bevezető árával akár át is rendezheti a hazai elektromosautó-piacot, ahol tavaly többek között az i3-as BMW volt a nagy kedvenc. Az alapmodell - állami támogatással - 5.490.000 forintba kerül majd, ezzel az egyik legolcsóbb elektromos autó lehet hazánkban a Smart EQ Fortwo és a Smart EQ Forfour mellett.
Az olaszok első elektromos-autója az ikonikus 500-as modernkori megfelelője: teljesen elektromos, de magán hordozza az 1957-ben született elődje összes stílusjegyét: kicsit, praktikus és vagány. Az új 500-as hat centiméterrel szélesebb és hattal hosszabb lett, mint az előző generáció, a tengelytáv 2 centiméterrel nőtt, a kerekek is nagyobbak, és a sokkal inkább az autó sarkaiba kerültek. Ez még erőteljesebb karakterrel, nagyobb utastérrel és fokozott kényelemmel vértezi fel a modellt, noha a teljes hosszúság így is 4 méter alatt maradt.
Az olaszok első elektromos-autója az ikonikus 500-as modernkori megfelelője: teljesen elektromos, de magán hordozza az 1957-ben született elődje összes stílusjegyét: kicsit, praktikus és vagány. Az új 500-as hat centiméterrel szélesebb és hattal hosszabb lett, mint az előző generáció, a tengelytáv 2 centiméterrel nőtt, a kerekek is nagyobbak, és a sokkal inkább az autó sarkaiba kerültek. Ez még erőteljesebb karakterrel, nagyobb utastérrel és fokozott kényelemmel vértezi fel a modellt, noha a teljes hosszúság így is 4 méter alatt maradt.
3+1 = még több praktikum
A Fiat 500 ellen gyakori érv volt, hogy nem könnyű beszállni a hátsó ülésekre. Aki ettől fél, vagyis inkább több praktikumra vágyik, de a menő, retró karosszériaformát nem akarja emiatt elengedni, annak a 3+1 változat lesz a megoldás. Az autó jobb oldalán két ajtó van, B-oszlop nélkül, így stílusos és kényelmes a beszállás hátra. A plusz ajtó egyébként mindössze 30 kilogrammal növelte meg az autó súlyát, így nincs hatással annak vezethetőségére vagy energia-hatékonyságára.
A 3+1 modell a „la Prima” változatban lesz elérhető a kezdetekben, rozéarany, gleccserkék és ónix fekete színekben lesz elérhető; az egyedi fényezések a teljesen LED-es fényszórókkal, a kétszínű 17 colos keréktárcsákkal és a krómozott betétekkel együtt még inkább kiemelik az új 500 exkluzív stílusát.
Belül az ülések, a műszerfal és a kormánykerék is környezetbarát bőrkárpitozást kap, amelyet az üléseken Fiat feliratos varrásminta, a kormánykeréken pedig kétszínű kialakítás tesz még karakteresebbé.
Az alapfelszereltség része az elektromos ülésállítás, a 360 fokos kamerarendszer, a 85 kW-os gyorstöltési lehetőség és 11 kW-os AC-töltés, a 7 colos műszercsoport, és a 10,25 colos infotainment rendszer, valamint átfogó biztonsági asszisztens arzenál is szériában jár hozzá. Utóbbi a városi kisautók kategóriájában elsőként kínál 2-es szintű önvezetési képességeket.
Az Új 500 teljes kínálata: @ACTION, @PASSION és @ICON felszereltségi szintek
A 3+1 változat bemutatkozása mellett az új 500 felszereltségi kínálata is teljessé vált. Az állami szerepvállalással 8.490.000 forintért rendelhető „l’Ungheria”, valamint az exkluzív „la Prima” kivitelek mellett az 500-as modellpaletta az @ACTION, @PASSION és @ICON felszereltségi szintek mentén lesz tökéletesen személyre szabható.
A belépő, közepes és csúcs felszereltségi szintet jelképező @ACTION, @PASSION és @ICON kivitelek nem csupán felszereltségi lehetőségeiket, de stílusukat és műszaki tartalmukat tekintve is különböznek egymástól.
@ACTION - az alapverzió
Az induló @ACTION szinttel kizárólag a ferdehátú karosszériaváltozat rendelhető (a kabrió és a 3+1 modellek csak @PASSION szinttől elérhetők). Az alapverzió egy 95 lóerős (70 kW-os) villanymotorral van ellátva és így is kimondottan fürge, amit a 9,5 másodperces 0-100 km/h-s sprintidő és a 135 km/h-ra limitált végsebesség is bizonyít. A 23,8 kWh kapacitású akkucsomag a WLTP ciklus szerint több mint 180 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, a maximum 50 kW-os töltési teljesítménynek köszönhetően pedig akár 50 kilométernyi hatótávot is tölthetünk a modellbe mindössze 10 perc leforgása alatt.
A bőséges segédrendszer-arzenál, a kulcs nélküli indítás és a 7 colos digitális műszercsoport is belefért az alapfelszereltségbe, amivel már önmagában többet kínál az Új 500, mint amit elődje valaha is adhatott. Ez igaz a fenntarthatóságra is: az ülések kárpitozása újrahasznosított fonálból szőtt szövetből készül, amely mellett fekete műszerfal és ezüst színű kontrasztvarrás kölcsönöz a belső térnek figyelemre méltó karaktert.
A belépő változat a kedvezményes állami támogatással már 5.490.000 forintért elérhető.
A bőséges segédrendszer-arzenál, a kulcs nélküli indítás és a 7 colos digitális műszercsoport is belefért az alapfelszereltségbe, amivel már önmagában többet kínál az Új 500, mint amit elődje valaha is adhatott. Ez igaz a fenntarthatóságra is: az ülések kárpitozása újrahasznosított fonálból szőtt szövetből készül, amely mellett fekete műszerfal és ezüst színű kontrasztvarrás kölcsönöz a belső térnek figyelemre méltó karaktert.
A belépő változat a kedvezményes állami támogatással már 5.490.000 forintért elérhető.
@PASSION
A @PASSION szint nemcsak feljebblépést, de előrelépést is jelent – a hatótáv tekintetében is. A WLTP norma szerinti 320 kilométeres hatótáv abszolút figyelemreméltó, ráadásul a 42 kWh kapacitású akkucsomagot itt már 85 kW teljesítménnyel is tölthetjük. Az üres akkut akár 35 perc alatt feltölthetjük 80 százalékos szintre, de ami még fontosabb, hogy a városi autók átlagos napi futását, ami körülbelül 50 kilométer, mindössze 5 percnyi töltéssel pótolhatjuk – de a nagy hatótávnak köszönhetően a dolgos hétköznapok során akár mellőzhetjük is a töltögetést.
A pörgős városi ritmus felvételében itt már 118 lóerő (87 kW) segít minket: a 0-100 km/h-s gyorsulási idő így csupán 9 másodperc, a végsebességet pedig 150 km/h-ban limitálja az elektronika. Ami még fontosabb: álló helyzetből mindössze 3,1 másodperc alatt elérhetjük az 50 km/h-t, és a gázpedál érintésére azonnal ugrik az Új 500.
A csúcstechnika jelenlétét a vezeték nélküli telefontükrözésre is képes 7 colos UConnect infotainment rendszer szériában fokozza, méghozzá a vezeték nélküli telefontöltés lehetőségével kiegészítve.
A @PASSION szinten már választható a kifejezetten vidám miliőt teremtő világos belső tér is: a fehér műszerfalhoz kék ülések járnak, halszálkás motívummal.
A csúcstechnika jelenlétét a vezeték nélküli telefontükrözésre is képes 7 colos UConnect infotainment rendszer szériában fokozza, méghozzá a vezeték nélküli telefontöltés lehetőségével kiegészítve.
A @PASSION szinten már választható a kifejezetten vidám miliőt teremtő világos belső tér is: a fehér műszerfalhoz kék ülések járnak, halszálkás motívummal.
@ICON: a csúcsverzió
All inclusive, kérdések nélkül. Az Új 500 @ICON mindent megad, amit egy exkluzív kisautótól elvárhatunk, sőt, még annál is többet. Itt már hatalmas, 10,25 colos az érintőképernyős infotainment rendszer, a ’Hey Fiat’ megszólítással aktiválható intelligens beszédvezérlés pedig biztosítja, hogy tekintetünk mindig az úton maradhasson.
A megjelenést a 16 colos könnyűfém felnik, a használhatóságot pedig a kulcs nélküli rendszer fokozza. Utóbbi érdekessége a fekete, folyami kavicsot mintázó, ’viselhető’ kulcs, amely elegáns designtermék is egyben.
Az autentikus atmoszférát belül a karosszéria színével megegyező színűre fényezett műszerfal teremti meg, sőt, opcionálisan különleges fa hatású betétet is kérhetünk. A különösen finom, minőségi szövettel borított üléseket sötétszürke színben is kérhetjük réz színű kiegészítőkkel, avagy világosszürke színvilágban, kék és ezüst kiegészítőkkel.
Az autentikus atmoszférát belül a karosszéria színével megegyező színűre fényezett műszerfal teremti meg, sőt, opcionálisan különleges fa hatású betétet is kérhetünk. A különösen finom, minőségi szövettel borított üléseket sötétszürke színben is kérhetjük réz színű kiegészítőkkel, avagy világosszürke színvilágban, kék és ezüst kiegészítőkkel.
Az elektromos 500-asok már rendelhetőek, hamarosan már a Fiat CarNetkereskedéseiben is bemutatkoznak.
https://carnet.hu/fiat/media/attachments/2021/01/06/fiat-500e-arlista.pdf
https://carnet.hu/fiat/media/attachments/2021/01/06/fiat-500e-arlista.pdf