fiat-e-ulysse-2022

Jön a teljesen elektromos Fiat e-Ulysse

hirdetés
A Fiat bemutatta második, teljesen elektromos modelljét, az E-Ulysse személyszállítót. A Fiat 500e után a variálható utasterű kisbusszal folytatja az utat a “villanyosítás” felé.
A görög mitológiából származó név fiatos eredetét még a 90-es években kell keresnünk. Az Ulysse 1994-től a Fiat népszerű kisbusza volt, és már akkor is az olaszok és a franciák együttműködésben készült. A Citroën Evasion, a Lancia Zeta és a Peugeot 806 testvérmodellje volt. Mind a négyből készült utódmodell is, a Fiat azt is Ulyssének nevezte.
Ezt követően a Peugeot-Citroënnel 1994 és 2011 között közösen fejlesztették a Fiat Scudót, majd 2016 és 2020 között a Renault Trafic-ot “címkézték át” Fiat Talentóvá.

A Stellantis létrejöttével ismét együttműködik a PSA és a Fiatot is birtokló FCA, így az olaszoknál is elkészül az a modell, amely a Citroënnél Jumpy és Spacetourer, az Opelnél Vivaro és Zafira Life, a Peugeotnál pedig Expert és Traveller néven kapható.
A Fiatnál a Scudo lesz a dobozos változat, míg az Ulysse az “ablakos”, utasszállító kivitel.

Az Uysse elektromos változata meglehetősen jó hatótávval érkezik majd. 50 és 75 kWh-os akkumulátorkapacitással lesz elérhető a modell, és a WLTP-szabvány szerint akár 330 kilométeres hatótávolsággal. A 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú erősebbik motor végsebessége 130 km/h. Az autó alapfelszereltsége a 100 kW-os gyorstöltő rendszer, amely mindössze 45 perc alatt 80 százalékra tölti fel az akkumulátort.

Az autó kétfajta üléselrendezéssel lesz kapható. A 7 személyes „Living room” változatban, és a 8 személyes “Shuttle”-ben az összes hátsó ülés sínre van szerelve, így könnyen mozgatható, dönthető vagy akár eltávolítható, mindezt egyszerű művelettel.
A nagy ülések és dönthető kartámaszok garantálják a kényelmet. A második és a harmadik üléssor egymással szembe fordítható, és köztük egy dupla összecsukható asztal segíti az utazás közbeni munkát vagy a kikapcsolódást.

A Fiat közlése szerint az az Ulysse csomagtartójának űrtartalma 4200 liter (a Long változatban 4900 liter), ha pedig az összes ülés benne van, akkor 900, illetve 1500 liternyi hely marad a csomagoknak. A standard változatban 3,1 méter hosszú, a Long változatba pedig akár 3,5 méter hosszú tárgyak is berakhatóak.

Az E-Ulysse kisbuszok a franciaországi Hordainban, a Stellantis gyárában készülnek majd. Olaszországban, Németországban, Franciaországban és Ausztriában már márciustól rendelhető, a többi országban később lesz elérhető a modell.