A Fiat bemutatta második, teljesen elektromos modelljét, az E-Ulysse személyszállítót. A Fiat 500e után a variálható utasterű kisbusszal folytatja az utat a “villanyosítás” felé.
A görög mitológiából származó név fiatos eredetét még a 90-es években kell keresnünk. Az Ulysse 1994-től a Fiat népszerű kisbusza volt, és már akkor is az olaszok és a franciák együttműködésben készült. A Citroën Evasion, a Lancia Zeta és a Peugeot 806 testvérmodellje volt. Mind a négyből készült utódmodell is, a Fiat azt is Ulyssének nevezte.
Ezt követően a Peugeot-Citroënnel 1994 és 2011 között közösen fejlesztették a Fiat Scudót, majd 2016 és 2020 között a Renault Trafic-ot “címkézték át” Fiat Talentóvá.
A Stellantis létrejöttével ismét együttműködik a PSA és a Fiatot is birtokló FCA, így az olaszoknál is elkészül az a modell, amely a Citroënnél Jumpy és Spacetourer, az Opelnél Vivaro és Zafira Life, a Peugeotnál pedig Expert és Traveller néven kapható.
A Stellantis létrejöttével ismét együttműködik a PSA és a Fiatot is birtokló FCA, így az olaszoknál is elkészül az a modell, amely a Citroënnél Jumpy és Spacetourer, az Opelnél Vivaro és Zafira Life, a Peugeotnál pedig Expert és Traveller néven kapható.
A Fiatnál a Scudo lesz a dobozos változat, míg az Ulysse az “ablakos”, utasszállító kivitel.
Az Uysse elektromos változata meglehetősen jó hatótávval érkezik majd. 50 és 75 kWh-os akkumulátorkapacitással lesz elérhető a modell, és a WLTP-szabvány szerint akár 330 kilométeres hatótávolsággal. A 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú erősebbik motor végsebessége 130 km/h. Az autó alapfelszereltsége a 100 kW-os gyorstöltő rendszer, amely mindössze 45 perc alatt 80 százalékra tölti fel az akkumulátort.
Az autó kétfajta üléselrendezéssel lesz kapható. A 7 személyes „Living room” változatban, és a 8 személyes “Shuttle”-ben az összes hátsó ülés sínre van szerelve, így könnyen mozgatható, dönthető vagy akár eltávolítható, mindezt egyszerű művelettel.
Az Uysse elektromos változata meglehetősen jó hatótávval érkezik majd. 50 és 75 kWh-os akkumulátorkapacitással lesz elérhető a modell, és a WLTP-szabvány szerint akár 330 kilométeres hatótávolsággal. A 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú erősebbik motor végsebessége 130 km/h. Az autó alapfelszereltsége a 100 kW-os gyorstöltő rendszer, amely mindössze 45 perc alatt 80 százalékra tölti fel az akkumulátort.
Az autó kétfajta üléselrendezéssel lesz kapható. A 7 személyes „Living room” változatban, és a 8 személyes “Shuttle”-ben az összes hátsó ülés sínre van szerelve, így könnyen mozgatható, dönthető vagy akár eltávolítható, mindezt egyszerű művelettel.
A nagy ülések és dönthető kartámaszok garantálják a kényelmet. A második és a harmadik üléssor egymással szembe fordítható, és köztük egy dupla összecsukható asztal segíti az utazás közbeni munkát vagy a kikapcsolódást.
A Fiat közlése szerint az az Ulysse csomagtartójának űrtartalma 4200 liter (a Long változatban 4900 liter), ha pedig az összes ülés benne van, akkor 900, illetve 1500 liternyi hely marad a csomagoknak. A standard változatban 3,1 méter hosszú, a Long változatba pedig akár 3,5 méter hosszú tárgyak is berakhatóak.
Az E-Ulysse kisbuszok a franciaországi Hordainban, a Stellantis gyárában készülnek majd. Olaszországban, Németországban, Franciaországban és Ausztriában már márciustól rendelhető, a többi országban később lesz elérhető a modell.
A Fiat közlése szerint az az Ulysse csomagtartójának űrtartalma 4200 liter (a Long változatban 4900 liter), ha pedig az összes ülés benne van, akkor 900, illetve 1500 liternyi hely marad a csomagoknak. A standard változatban 3,1 méter hosszú, a Long változatba pedig akár 3,5 méter hosszú tárgyak is berakhatóak.
Az E-Ulysse kisbuszok a franciaországi Hordainban, a Stellantis gyárában készülnek majd. Olaszországban, Németországban, Franciaországban és Ausztriában már márciustól rendelhető, a többi országban később lesz elérhető a modell.