A teljesen elektromos 500e mellett minden Fiat személyautó már lágyhibrid hajtással készül, így nincsen már olyan modelljük, amelyben ne lenne valamilyen elektromos hajtás.
Az 500X Hybrid és a Tipo Hybrid modellekbe már az új generációs 1,5 literes, négyhengeres FireFly benzines turbómotor kerül (amely akár 130 lóerőt és 240 Nm forgatónyomatékot képes leadni), amely kiegészül egy 48 voltos, 15 kW teljesítményű villanymotorral, valamint egy új, hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval.
Ez az első olyan Fiat Hybrid hajtáslánc, ahol a villanymotor teljesen leválasztható a benzinmotorról. A fejlett hibrid technológia jóvoltából a FireFly motor teljesítményét a belső égésű motorhoz ékszíjjal csatlakozó, indítómotorként és generátorként is szolgáló, tisztán elektromos indítást lehetővé tevő, teljesen csendes villanymotor segíti.
Az 500X Hybrid és a Tipo Hybrid modellekbe már az új generációs 1,5 literes, négyhengeres FireFly benzines turbómotor kerül (amely akár 130 lóerőt és 240 Nm forgatónyomatékot képes leadni), amely kiegészül egy 48 voltos, 15 kW teljesítményű villanymotorral, valamint egy új, hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval.
Ez az első olyan Fiat Hybrid hajtáslánc, ahol a villanymotor teljesen leválasztható a benzinmotorról. A fejlett hibrid technológia jóvoltából a FireFly motor teljesítményét a belső égésű motorhoz ékszíjjal csatlakozó, indítómotorként és generátorként is szolgáló, tisztán elektromos indítást lehetővé tevő, teljesen csendes villanymotor segíti.
A jármű képes a benzinmotor nélkül is közlekedni, a Fiat szerint városi forgalomban a WLTP ciklus szerint mért menetidő 62 %-ban csak a villanymotor dolgozik.
Ezzel a hajtással az autó finoman, csendesen, benzin égetése nélkül indul álló helyzetből. A jármű a teljesítményigénynek és az akkumulátor töltöttségének a függvényében a továbbiakban is használható elektromos üzemben (e-indulás). A technológia szintén támogatja az e-gurulás funkciót, ahol a vezető a gázpedál érintése nélkül tehet meg rövid távolságokat, például dugóban haladva (e-dugókövetés.) Emellett a jármű tisztán elektromos üzemben képes parkolni (e-parkolás), első fokozatban és hátramenetben egyaránt. Mindemellett a hibrid rendszer lassítás és a fékezés során egyaránt képes visszanyerni a felszabaduló mozgási energiát.
Ezzel a hajtással az autó finoman, csendesen, benzin égetése nélkül indul álló helyzetből. A jármű a teljesítményigénynek és az akkumulátor töltöttségének a függvényében a továbbiakban is használható elektromos üzemben (e-indulás). A technológia szintén támogatja az e-gurulás funkciót, ahol a vezető a gázpedál érintése nélkül tehet meg rövid távolságokat, például dugóban haladva (e-dugókövetés.) Emellett a jármű tisztán elektromos üzemben képes parkolni (e-parkolás), első fokozatban és hátramenetben egyaránt. Mindemellett a hibrid rendszer lassítás és a fékezés során egyaránt képes visszanyerni a felszabaduló mozgási energiát.
Amint nagyobb teljesítményre van szükség, haladéktalanul rendelkezésre áll a benzinmotor. A rendszer a belső égésű motor újraindításakor gyorsan kiegészíti annak teljesítményét, optimalizálva a teljesítményt. A technológia kiküszöböli a turbólyukat, és késlekedés nélküli gázreakciókat biztosít.
A hibrid modellek ráadásul a kínálat legdinamikusabb tagjai: a Tipo Hybrid mindössze 9, az 500X Hybrid pedig 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, köszönhetően a villanymotor gyakorlatilag késlekedés nélküli nyomatékleadásának.
Az 500X Hybridet az olaszországi Melfi üzemében gyártják, míg a Tipo Hybrid a törökországi Tofas-ban készül.
Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója az autók bemutatója kapcsán közölte: arra törekednek, hogy 2023-tól évente egy-egy új modellt hozzanak forgalomba. Ezek mindegyikét villanymotorral szerelik, így 2027-re a teljes modellpaletta tisztán elektromos üzemű lesz.
Tavasztól már mindkét autó rendelhető a CarNet kereskedéseiben.
A hibrid modellek ráadásul a kínálat legdinamikusabb tagjai: a Tipo Hybrid mindössze 9, az 500X Hybrid pedig 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, köszönhetően a villanymotor gyakorlatilag késlekedés nélküli nyomatékleadásának.
Az 500X Hybridet az olaszországi Melfi üzemében gyártják, míg a Tipo Hybrid a törökországi Tofas-ban készül.
Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója az autók bemutatója kapcsán közölte: arra törekednek, hogy 2023-tól évente egy-egy új modellt hozzanak forgalomba. Ezek mindegyikét villanymotorral szerelik, így 2027-re a teljes modellpaletta tisztán elektromos üzemű lesz.
Tavasztól már mindkét autó rendelhető a CarNet kereskedéseiben.