A Fiat Professional bemutatta az új Fiat Doblòt, amely már a Stellantis EMP2 platformjára épül, csakúgy, mint a Citroën Berlingo, az Opel Combo, a Peugeot Partner és a Toyota Proace City. A népszerű kompakt furgon harmadik generációja már elektromos hajtással is kapható lesz.
A Fiat egyszerre mutatta be a Doblò áruszállító és személyautó változatát. Az autó vagány designt kapott, orrát pedig már ennek is a nagy FIAT felirat díszíti, mint társaiét.
A Doblò személyautó változata már csak elektromos hajtással lesz kapható, míg a furgonhoz benzin- és dízelhajtás is választható. Mindez illeszkedik a Fiat “villanyosítási-stratégiájába”, amely szerint 2024-re az olasz mára minden típusából lesz elektromos változat, 2027-től pedig már minden autója teljesen elektromos lesz.
Az E-Doblò már a Fiat harmadik elektromos személyautója az 500-as és az E-Ulysse mellett, az E-Doblò furgon változata pedig a harmadik villanyhajtású áruszállító modell az E-Ducato és az E-Scudo után.
A Doblò személyautó változata már csak elektromos hajtással lesz kapható, míg a furgonhoz benzin- és dízelhajtás is választható. Mindez illeszkedik a Fiat “villanyosítási-stratégiájába”, amely szerint 2024-re az olasz mára minden típusából lesz elektromos változat, 2027-től pedig már minden autója teljesen elektromos lesz.
Az E-Doblò már a Fiat harmadik elektromos személyautója az 500-as és az E-Ulysse mellett, az E-Doblò furgon változata pedig a harmadik villanyhajtású áruszállító modell az E-Ducato és az E-Scudo után.
A furgonhoz 1,5 literes dízelmotor rendelhető 100, illetve 130 lóerős változatban, utóbbihoz pedig nyolcfokozatú automata váltó is társítható. Az 1,2 literes benzinmotor 110 lóerős.
A villanymotor a többi modellből már ismert, 136 lóerős, 260 Nm-es egység, amely 130 kilométer/órás végsebességre képes, a hatótávolsága pedig a gyártó szerint 280 kilométer. Az 50 kWh kapacitású akkumulátor akár 30 perc alatt feltölthető 80 %-ra.
A villanymotor a többi modellből már ismert, 136 lóerős, 260 Nm-es egység, amely 130 kilométer/órás végsebességre képes, a hatótávolsága pedig a gyártó szerint 280 kilométer. Az 50 kWh kapacitású akkumulátor akár 30 perc alatt feltölthető 80 %-ra.
A Doblò is kétféle hosszúságú karosszériával lesz elérhető. Az elektromos változat terhelhetősége 800 kg, míg a belső égésű motorokkal szerelt modellek 1000 kilogrammig pakolhatók. A raktérbe akár két Euro-raklap is befér.
A személyszállító változat hátsó szélvédője felfelé nyitható, a napfényető pedig hosszában osztott és tárolómegoldásokkal kombinált. Az autóhoz 180 fokos kamera és tetősín is rendelhető.
A Doblòhoz akár digitális visszapillantó tükör is rendelhető, amely alkalmas a teljes holttér és a tolatókamera képének megjelenítésére. Ez elsősorban a zárt furgon kivitel esetén lehet majd hasznos. Az autó összesen 17 féle vezetéstámogató funkcióval érkezik. A személyszállító változathoz alapáron jár a jelzőtábla-felismerő, a vészfékező asszisztens és a sávtartó automatika is.
A személyszállító változat hátsó szélvédője felfelé nyitható, a napfényető pedig hosszában osztott és tárolómegoldásokkal kombinált. Az autóhoz 180 fokos kamera és tetősín is rendelhető.
A Doblòhoz akár digitális visszapillantó tükör is rendelhető, amely alkalmas a teljes holttér és a tolatókamera képének megjelenítésére. Ez elsősorban a zárt furgon kivitel esetén lehet majd hasznos. Az autó összesen 17 féle vezetéstámogató funkcióval érkezik. A személyszállító változathoz alapáron jár a jelzőtábla-felismerő, a vészfékező asszisztens és a sávtartó automatika is.