Mint ahogy minden, komoly történelemmel bíró autómárkának, a Fiatnak is sokat változott a logója az elmúlt évek során. A több mint 120 éves Fiat emblémája is sokszor átalakult, ha egészen pontosak akarunk lenni, összesen 25 alkalommal.
Az 1899-ben alapított olasz cég neve betűszó, jelentése Fabbrica Italiana Automobili Torino, vagyis Torinói Olasz Autógyár. Az alapító, Giovanni Agnelli első autóin mindössze egy fémlapocska utalt az elnevezésre, de a hűtőre festett feliratról már messziről meg lehetett ismerni a Fiatokat.
A századfordulóra a Fiat már globálisan gondolkodott, Franciaország volt az első ország, ahová az olasz gyár autókat szállított. Gyakorlatilag az exporttevékenység hívta életre a cég egy igazi védjegyét, amihez új emblémát is terveztek. Az embléma közepére egy négyszögbe zárt, pontok nélküli FIAT feliratot helyeztek, amelyben az A betű jobb oldalának felső része kissé elhajlott, teret engedve a T betűnek.
1903-tól a Fiat egyre jelentősebb szerepet töltött be az autógyártó vállalatok között. Franciaország és Anglia mellett már a tengerentúlra is exportált. Ekkorra a Fiat elnevezés már nemcsak a termékeket, hanem az egész vállalatot jelképezte, amelyet az 1904-ben megjelent, Roberto Biscaretti által tervezett újabb emblémán a teljes cégnév elhagyása is alátámasztott. A plakettet több mint két évtizedig használták. Stilizált liberty stílusú rajzolata hasonlított a korábbi változatra: felkelő nap a porosz kék háttér előtt.
A Fiat felirat betűtípusa innentől kezdődően a későbbi évtizedekben már nem nagyon változott, a jellegzetes A-betű formája is megmaradt.
A 20-as években már kör alakú emblémái jellemezték az autókat. Ezek jellegzetes, vékony, hosszúkás betűkből álltak, az Alfa Romeóhoz hasonlóan babérkoszorúval vettek körül őket. Ez a babérkoszorús változat a Fiatnál négy változatot is megélt.
1931-ben egyszerű téglalap alakúra, később alul keskenyedő formájúra cserélték le az emblémát. Ebben az időszakban is sokat változott az embléma formája, de ezek inkább apróbb módosítások voltak. A második világháború után, a 60-as évek gazdasági fellendülésének köszönhetően, a FIAT megnégyszerezte az eladások számát, ekkor már csaknem 150 országba exportálta autóit.
A 20-as években már kör alakú emblémái jellemezték az autókat. Ezek jellegzetes, vékony, hosszúkás betűkből álltak, az Alfa Romeóhoz hasonlóan babérkoszorúval vettek körül őket. Ez a babérkoszorús változat a Fiatnál négy változatot is megélt.
1931-ben egyszerű téglalap alakúra, később alul keskenyedő formájúra cserélték le az emblémát. Ebben az időszakban is sokat változott az embléma formája, de ezek inkább apróbb módosítások voltak. A második világháború után, a 60-as évek gazdasági fellendülésének köszönhetően, a FIAT megnégyszerezte az eladások számát, ekkor már csaknem 150 országba exportálta autóit.
A komoly nemzetközi jelenlét arra ösztönözte a vállalatot, hogy egységesítse emblémáit, ezáltal olyan egységes arculattal és modern emblémával jelenjen meg a vásárlók előtt, amely első látásra azonosíthatóvá teszi a hirdetésekben, reklámokban szerte a világon. Így jött létre 1968-ban a négy, 18 fokban döntött négyszögben dőlt „univers” betűtípussal írt, kék alapon fehér FIAT felirat, mely 1982-ig nemcsak a Fiat gépkocsik, hanem az egész Fiat Csoport védjegyeként is szolgált, jelképezte a holdingon belüli márkák összetartozását. Ez az elrendezés talán máig az egyik legikonikusabb Fiat embléma a rajongók körében.
A Fiat felirat betűtípusa innentől kezdődően a későbbi évtizedekben már nem nagyon változott, a jellegzetes A-betű formája is megmaradt.
A 20-as években már kör alakú emblémái jellemezték az autókat. Ezek jellegzetes, vékony, hosszúkás betűkből álltak, az Alfa Romeóhoz hasonlóan babérkoszorúval vettek körül őket. Ez a babérkoszorús változat a Fiatnál négy változatot is megélt.
1931-ben egyszerű téglalap alakúra, később alul keskenyedő formájúra cserélték le az emblémát. Ebben az időszakban is sokat változott az embléma formája, de ezek inkább apróbb módosítások voltak. A második világháború után, a 60-as évek gazdasági fellendülésének köszönhetően, a FIAT megnégyszerezte az eladások számát, ekkor már csaknem 150 országba exportálta autóit.
A 20-as években már kör alakú emblémái jellemezték az autókat. Ezek jellegzetes, vékony, hosszúkás betűkből álltak, az Alfa Romeóhoz hasonlóan babérkoszorúval vettek körül őket. Ez a babérkoszorús változat a Fiatnál négy változatot is megélt.
1931-ben egyszerű téglalap alakúra, később alul keskenyedő formájúra cserélték le az emblémát. Ebben az időszakban is sokat változott az embléma formája, de ezek inkább apróbb módosítások voltak. A második világháború után, a 60-as évek gazdasági fellendülésének köszönhetően, a FIAT megnégyszerezte az eladások számát, ekkor már csaknem 150 országba exportálta autóit.
Alapításának 100. évfordulóján 1999-ben, az új Punto bemutatásával egy időben a Fiat visszatért az 1920-as évek legendás kör alakú, babérkoszorús plakettjéhez, kék mezőben ezüst felirattal. A Centro Stile Fiat, a Fiat saját formatervező központja, által rajzolt régi-új emblémával a cég a gyökerekhez való visszatérést, ugyanakkor a megújulást is jelezni kívánta. A Fiat Csoport védjegye, a négy döntött négyszög az autók hátulján továbbra is megmaradt.
A márka 2007-ben az újrakezdés szimbólumaként az új Bravón mutatta be legújabb emblémáját. A babérkoszorú helyét egyszerű és letisztult krómkeret vette át, a hagyományos rajzolatú, fehér FIAT felirat pedig a múlt nagyteljesítményű autóit idéző vörös hátteret kapott.
Ezzel az emblémával mutattak be ezután sok másik sikeres modellt, az újabb generációs Puntót, Pandát, és persze ez került a Fiat 500-asokra is, amely 2007 óta meghatározó modellje a márkának. Nagyobb modellváltozatai is megkapták ezt a logót, az 500L és a máig szintén kapható 500X is ezt viseli.
Ezzel az emblémával mutattak be ezután sok másik sikeres modellt, az újabb generációs Puntót, Pandát, és persze ez került a Fiat 500-asokra is, amely 2007 óta meghatározó modellje a márkának. Nagyobb modellváltozatai is megkapták ezt a logót, az 500L és a máig szintén kapható 500X is ezt viseli.
Az újabb megújuláshoz új logó dukál - gondolta Fiat, amikor az elektromos 500-as modelljét ismét egy megújult emblémával a hátulján leplezte le a 2020-as Genfi Autószalonon. Kicsit visszatértek a múlthoz, és megidézték a klasszikus, elegáns Fiat feliratot. Azóta már a megújult Tipók is megkapták ezt a logót, majd a sor végén következtek a haszongépjárművek: a hatalmas Fiat felirat összetéveszthetetlenné teszi őket az utakon.