A Stellantis lengyelországi gyárában, Tychy-ben legyártott Fiat 500-asok száma elérte a 2,5 milliót. A jubileumi példány egy piros, 70 lóerős, lágy hybrid hajtású változat volt, amely március 22-én gördült le a gyártósorról.
A Fiat 500-ast (olaszul: Cinquecento) 2007 óta gyártják Tychyben. A lengyelországi üzemben 2012-ben készült el az egymilliomodik új Fiat, 2015-ben pedig már másfél millió példánynál jártak.
Tychyben egyébként a darabszámot tekintve ezzel a 2,5 millióval még mindig csak a második helyen áll a Fiat 500-as, ugyanis ebben az üzemben anno 3,3 millió kispolszkit gyártottak le, melyekből sok jutott Magyarországra is.
Tychyben egyébként a darabszámot tekintve ezzel a 2,5 millióval még mindig csak a második helyen áll a Fiat 500-as, ugyanis ebben az üzemben anno 3,3 millió kispolszkit gyártottak le, melyekből sok jutott Magyarországra is.
Az 500-as Fiat az évek során mindig képes volt megújulni, sikere pedig annak is köszönhető, hogy számos különleges kiadást gyártottak belőle. Volt amikor divattervezőkkel álltak össze (Gucci, Diesel, GQ), de volt olyan is, hogy a hajózás világából merítettek ihletet (Riva, Abarth Rivale). Aztán persze voltak speciális jubileumi kiadások is, például az Anniversario-val az 1957-es, eredeti autót ünnepelték, de a Fiat 120. születésnapjára is készítettek belőle speciális felszereltségű modellt.
Visszatérve a modell eredeti, 1957-es változatára: nevét alig félliteres, 479 köbcentis, 13 lóerős, kéthengeres, léghűtéses motorjáról kapta, amit az autó fenekébe helyeztek el. Hatalmas siker volt, praktikussága miatt gyorsan elterjedt Olaszországban és Európa-szerte is. Gyártása 1975-ben szűnt meg utódja a Fiat 126 volt.
A mostani Fiat 500-asban a régi motorokat (a 0,9 literes kéthengeres turbómotort, és az 1,2 literes szívó négyhengeres motort) egy egyliteres, 70 lóerős aggregát váltotta le. Ez a Fiat FireFly motorcsaládjának háromhengeres változatából készült, más modellekben turbóval szerelik, az 500-asban viszont egy másfajta hengerfejjel szívómotorként funkciónál. A hiányzó turbó szerepét pedig egy lágy hibrid hajtással pótolták. A Fiat 500 hybridről szóló tesztünk itt olvasható.