Image

Elektromos hajtást kapott a klasszikus Fiat Panda

hirdetés
A klasszikus, 1980-ban bemutatott Fiat Panda is elérte azt a kort, amikor már hobbiautónak is megvásárolják egy-egy szebb példányát, az igazán gyári állapotúért pedig akár egy új Panda árát is elkérik. A modellt elérte az elektromos átépítés divatja is, amely még kívánatosabbá tette.
A milánói Garage Italia műhely nem egy őrült átalakítást csinált már klasszikus, elsősorban olasz autókon. A cégnek természetes kötődése van az olasz márkákhoz, hiszen tulajdonosa Lapo Elkann, a korábbi Fiat-vezér, Gianni Agnelli egyik unokája.

A Garage Italia 2019-ben indította el Icon-E fantázianevű projektjét, amely során klasszikus olasz autókat alakítanak át elektromos hajtásúvá. Járt már a kezük között Fiat 500-as, és hamarosan egy Alfa Romeo Spidert is kezelésbe vesznek.
A szóban forgó összkerekes Pandát úgy építették át, hogy a benzinmotor helyére kerülő elektromotor az eredeti váltóműhöz kapcsolódik, így a 4x4 hajtás is megmaradt. A kisautó végsebessége 114 km/óra, egy feltöltéssel pedig nagyjából 100 kilométert tud megteni.

A Panda gyönyörű olajzöld fényezést kapott, és kívülről szinte semmi nem utal arra, hogy egy elektromos modellel van dolgunk. Az autó belseje sem nagyon alakult át, hozza a klasszikus, 80-as évekbeli design-t. Egyedül a váltókar hiánya, a JBL hangfalak és a kijelző helyére épített TFT-monitor árulkodik a modern hajtásról. A sebességváltó helyére az automata három gombja került, a D, az N, és az R, a kézifék pedig maradt a helyén, ezért nem is találjuk az automata váltós autókban megszokott P gombot.
A szóban forgó példány fantázianeve Panda Integral-e, amely kicsit talán utal egy másik olasz ikonikus modellre, a Lancia Delta Integrale változatára. De az már egy másik történet. Talán majd ahhoz is hozzányúlnak a Garage Italia műhelyében...

A Garage Italiánál már több Fiat Pandát átépítés is készült, és a hírek szerint az autók megrendelhetők.