Az idén 40 éves Fiat Ducato a legnépszerűbb haszongépjármű Európában
A Fiat Professional 1981-ben bemutatott, és azóta folyamatosan fejlődő haszongépjármű-családja fontos mérföldkőhöz érkezett: 2020-ban az európai piac legnagyobb darabszámban eladott haszonjárműve volt a Ducato, összesen 150 ezer példánnyal.
A kontinens országaiban tavaly mintegy 150 ezer Ducato talált gazdára összesen, a lejtmenetben lévő piaci szegmensben 7,6 százalékkal több, mint az előző évben. Piaci részesedése elérte 20,5 százalékot, ami három százalékponttal haladja meg az egy esztendővel korábbi eredményt.
A Fiat Professional modellcsaládjának első képviselője 1981-ben mutatkozott be és egymást követő generácói pedig Európa-szerte a legelismertebb haszongépjárművek voltak az elmúlt évtizedekben. Értékelték sokoldalúságát, a különféle motorváltozatok teljesítményét, fenntartásának mérsékelt költségeit.
A Fiat Professional modellcsaládjának első képviselője 1981-ben mutatkozott be és egymást követő generácói pedig Európa-szerte a legelismertebb haszongépjárművek voltak az elmúlt évtizedekben. Értékelték sokoldalúságát, a különféle motorváltozatok teljesítményét, fenntartásának mérsékelt költségeit.
A gyári felépítményekre megannyi karosszéraváltozat készül: a megszokott platós teherautón és furgonon kívül utasszállító kisbusz, iskolabusz, lakóautó, mentőautó, rabszállító vagy akár food truck.
A Ducato története az olasz SEVEL (Società Europea Veicoli Leggeri – Európai Haszongépjármű Vállalat) üzemének gyártósorán kezdődött Val di Sangróban. A mai napig itt születnek a modell különféle változatai.
A gyáregység a világ legnagyobb haszongépjárműveket szerelő gyára, amely mindig híresen gyorsan reagált a különféle kihívásokra. Rugalmasságát mutatja, hogy 2020-ban ez az üzem válaszolt először Olaszországban a világjárvány terjedésére – elsőként zárta le gyártósorait, és elsőként nyitott újra, miután felkészült több mint hatezer dolgozója biztonságának garantálására.
A gyáregység a világ legnagyobb haszongépjárműveket szerelő gyára, amely mindig híresen gyorsan reagált a különféle kihívásokra. Rugalmasságát mutatja, hogy 2020-ban ez az üzem válaszolt először Olaszországban a világjárvány terjedésére – elsőként zárta le gyártósorait, és elsőként nyitott újra, miután felkészült több mint hatezer dolgozója biztonságának garantálására.
A Ducato négy évtized alatt hatalmas fejlődésen ment keresztül, kategóriája meghatározó modelljévé vált. A trenddiktáló haszongépjármű napjainkig mintegy 80 országban hódította meg az ügyfeleket.
A Ducato szegmensének vezetője, 2014 és 2020 között mindvégig kategóriája legnagyobb példányszámban értékesített haszongépjárműve volt. Jelenleg tizenhárom európai piacon foglalja el az első helyet az eladási listákon.
A Ducato szegmensének vezetője, 2014 és 2020 között mindvégig kategóriája legnagyobb példányszámban értékesített haszongépjárműve volt. Jelenleg tizenhárom európai piacon foglalja el az első helyet az eladási listákon.
Itt a teljesen elektromos Ducato!
A Ducato egyértelműen kategóriája vezető haszongépjárműve, és a több mint hárommillió eddig eladott modell kiváló alapot szolgáltat a jövő számára is. Elismert képességei továbbélnek és továbbfejlődtek a zéró emisszió felé vezető úton járó típus teljesen elektromos változatában is.
Az e-Ducato valamennyi karosszériaváltozata ugyanakkora rakteret kínál, mint az azonos kategóriájú hagyományos hajtású modellek. A 10 és 17 köbméter közti befogadóképesség mellett megmarad a piac legnagyobb, akár 1950 kilogrammos terhelhetősége is.
Az e-Ducato valamennyi karosszériaváltozata ugyanakkora rakteret kínál, mint az azonos kategóriájú hagyományos hajtású modellek. A 10 és 17 köbméter közti befogadóképesség mellett megmarad a piac legnagyobb, akár 1950 kilogrammos terhelhetősége is.
Az e-Ducato kínálatban különböző akkumulátorok szerepelnek, amelyek kiviteltől függően 200, illetve 330 kilométer feletti hatótávot kínálnak hagyományos városi használat során, tökéletesen megfelelve az úgynevezett „last mile” kiszállítások kihívásainak.
A Ducatoból készült Alfa Romeo változat is, ez volt az AR6, amelyet csak az olasz piacon lehetett megvásárolni. Ez a modell igazából csak egy átcímkézett Ducato volt, az elején Alfa-pajzzsal. Két változatban volt elérhető, személyszállítóként, illetve kisteherautóként.
A Ducato nem csak Európában, de Oroszországban, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Ausztráliában is népszerű. Hatékony, minden elvárásnak megfelelni tudó „globális furgonként” a Ducato jelenleg több mint 80 ország piacán van jelen, beleértve Észak-Amerikát is, ahol RAM ProMaster néven kerül a kereskedésekbe.
A Ducato nem csak Európában, de Oroszországban, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Ausztráliában is népszerű. Hatékony, minden elvárásnak megfelelni tudó „globális furgonként” a Ducato jelenleg több mint 80 ország piacán van jelen, beleértve Észak-Amerikát is, ahol RAM ProMaster néven kerül a kereskedésekbe.