Kifejezetten az olcsó kínai elektromos autók ellenfelének szánják a C3-as következő generációjának elektromos változatát. A Citroën ígérete szerint ez lesz az első európában gyártott villanyató 25 ezer euró alatti áron.
A következő C3-as várhatóan egy 4 méter körüli autó lesz, benzinmotoros és elektromos hajtással kínálják majd. Az elektromos változat várhatóan 300 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik majd.
A Stellantis többi, kisebb elektromos belépőmodelljei, például az Opel Corsa, vagy a Peugeot 208 bőven többe kerülnek, mint 25 ezer euró, sőt inkább 30 ezer euró feletti áron lehet őket megvásárolni.
A sajtóhírek szerint a C3-as úgy tud majd olcsóbb lenni, hogy a Citroën az Indiának fejlesztett New ë-C3-as modellt alakítja át, amely a Stellantis e-CMP platformjánál is olcsóbban gyártható megoldásokat kínál.
Az indiai ë-C3-as villanymotorja 42 kW teljesítményű és 143 Nm nyomatékot biztosít a gyorsításhoz. Végsebessége 107 km/h, nulláról 60-ra pedig 6,8 másodperc alatt gyorsul fel. Egy 29,2 kWh-s akkupakkal szerelték, így mintegy 320 kilométerre tehető az autó hatótávolsága. Az akkumulátor AC és DC hálózaton is tölthető, utóbbin nagyjából egy óra alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.
A sajtóhírek szerint a C3-as úgy tud majd olcsóbb lenni, hogy a Citroën az Indiának fejlesztett New ë-C3-as modellt alakítja át, amely a Stellantis e-CMP platformjánál is olcsóbban gyártható megoldásokat kínál.
Az indiai ë-C3-as villanymotorja 42 kW teljesítményű és 143 Nm nyomatékot biztosít a gyorsításhoz. Végsebessége 107 km/h, nulláról 60-ra pedig 6,8 másodperc alatt gyorsul fel. Egy 29,2 kWh-s akkupakkal szerelték, így mintegy 320 kilométerre tehető az autó hatótávolsága. Az akkumulátor AC és DC hálózaton is tölthető, utóbbin nagyjából egy óra alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.