Kilencven évvel ezelőtt, 1934. április 18-án mutatta be a Citroën a Traction Avantot, amely pályafutása során számos technológiai fejlesztésen esett át, így nem véletlenül kapta meg a 100 szabadalmas autó becenevet. A modell egészen 1957-ig gyártásban volt, összesen 760 ezer darab készült belőle.
A rendhagyónak tervezett modellel a Citroën célja a márka fellendítése és innovatív szellemének népszerűsítése volt, azé a gyártóé, amelyik 1919-ben elsőként készített tömeggyártású autókat Európában, amelyik 1921-ben feltalálta a lánctalpas autót, 1924-ben a teljes egészében acélból készült karosszériát, 1932-ben pedig az úgynevezett „lebegő motort”.
Amikor 1933 elején André Citroën úgy döntött, hogy lecseréli a nem sokkal korábban, 1932 októberében bevezetett Citroën 8, 10 és 15 modelleket, a célja az volt, hogy egy forradalmian új autó bevezetésével nagy feltűnést keltsen és meglepje a versenytársakat.
Amikor 1933 elején André Citroën úgy döntött, hogy lecseréli a nem sokkal korábban, 1932 októberében bevezetett Citroën 8, 10 és 15 modelleket, a célja az volt, hogy egy forradalmian új autó bevezetésével nagy feltűnést keltsen és meglepje a versenytársakat.
Legalább két év előnyre szeretett volna szert tenni, hogy megvédje magát a harmincas évek eleji gazdasági világválság hatásaitól, melyek már Európában is határozottan érezhetők voltak. Az új autónak ezért különösen figyelemre méltónak kellett lennie, és a lehető legtöbb műszaki újítást kellett tartalmaznia.
Az első Traction-modell, a “7 A” gyártása 1934. április 18-án kezdődött. 1303 cm3-es, négyhengeres motorja 32 lóerős volt (7 adólóerő mellett). Az adólóerőre utaló “7” elnevezést hamarosan felváltotta a nem sokkal korábban feltalált elsőkerék-hajtásra utaló Traction Avant név.
Az első Traction-modell, a “7 A” gyártása 1934. április 18-án kezdődött. 1303 cm3-es, négyhengeres motorja 32 lóerős volt (7 adólóerő mellett). Az adólóerőre utaló “7” elnevezést hamarosan felváltotta a nem sokkal korábban feltalált elsőkerék-hajtásra utaló Traction Avant név.
A Traction Avant egyesítette a kor legmodernebb műszaki megoldásait. Ezek között volt az elsőkerék-meghajtás, a hidraulikus fékek és a négy kerék egymástól független felfüggesztése, vagy a héjelemekből felépülő önhordó („monocoque”) karosszéria, amely szükségtelenné tette az alvázat és jelentősen lejjebb vitte a jármű súlypontját voltak.
A maga idejében a Traction Avant volt a legjobb úttartású, legbiztonságosabb és legkényelmesebb autó. Az újságírók és sofőrök dicshimnuszokat zengtek az új Citroënről. Soha nem láttak még ilyen biztonságos és minden helyzetben ennyire könnyen vezethető autót. A jármű úttartás tekintetében is új mércét állított fel.
A motor élénk, a fékek erőteljesek, a biztonság kifogástalan volt. Mindezen tulajdonságok és a folyamatos fejlesztések (pl. az 1936 júniusában bevezetett fogasléces kormánymű) gondoskodtak arról, hogy a Traction megőrizze műszaki előnyét a többi autóval szemben.
A maga idejében a Traction Avant volt a legjobb úttartású, legbiztonságosabb és legkényelmesebb autó. Az újságírók és sofőrök dicshimnuszokat zengtek az új Citroënről. Soha nem láttak még ilyen biztonságos és minden helyzetben ennyire könnyen vezethető autót. A jármű úttartás tekintetében is új mércét állított fel.
A motor élénk, a fékek erőteljesek, a biztonság kifogástalan volt. Mindezen tulajdonságok és a folyamatos fejlesztések (pl. az 1936 júniusában bevezetett fogasléces kormánymű) gondoskodtak arról, hogy a Traction megőrizze műszaki előnyét a többi autóval szemben.
Pályafutása során számos technológiai fejlesztésnek lett részese, ezért lett a beceneve a 100 szabadalmas autó. Jellegzetes áramvonalas alakjának köszönhetően egykettőre a Citroën egyik korszakokon átívelő legendás modelljévé vált, mely – ahogyan azt számos film is megörökítette – a kollektív képzeletben az ellenállók és a gengszterek világával kapcsolódott össze.
A modell mind a mai napig a márka egyik jelképének számít, hiszen a minél szélesebb körben elérhető mobilitás, valamint az egyedülálló design és kényelem ígéretét hordozta. Olyan értékeket képvisel, mint például a mai modellek közül az elérhető elektromos mobilitást célzó, innovatív megoldásokban gazdag ë-C3. A Traction Avant mai modern megfelelője pedig talán a minden ízében abszolút nyugalmat árasztó nagy utazóautó, a C5 X.