Végsebességteszt: 333 km/órával száguldott a 33 Stradale

Végsebességteszt: 333 km/órával száguldott a 33 Stradale

hirdetés
Az Alfa Romeo 33 Stradale meggyőző menettulajdonságai már nem csak papíron léteznek. A gyár tesztpilótái az aszfalton is bizonyították, hogy olasz márka szupersportautója extrém menettulajdonságokkal rendelkezik: 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 333 km/óra.
Az olaszországi Salentói-félszigeten található legendás Nardò Ringen az Alfa Romeo tesztpilótái egyebek között végsebességtesztet is végrehajtottak a szupersportautó 00. számú protípusával. A versenypályán az autó menetdinamikáját és teljesítményét extrém körülmények között, nagyon nagy sebesség mellett is tesztelték.

A tesztről egy látványos videót is megosztottak. Az Alfa Romeo szupersportautójából az első példányt decemberben szállítják le az egyik szerencsés vásárlónak.

A gyár 2023 őszén mutatta be egyedi építésű autóját, amelynek mindegyik példánya kézzel készül.
Egyébként még 2022-ben, a monzai versenypályára hívta meg az Alfa Romeo kiemelt ügyfeleit, hogy bemutassa számukra a szupersportkocsi terveit, amely az 1967-es elődmodell újraértelmezése. Két héten belül mind a 33 példányt eladták… A 33 Stradale formája hűen követi elődjéét, az ajtók ugyanúgy felfelé nyílnak, a levegőbeömlők, a lámpák és a szellőzők formája is az 1967-es modell formáját idézik. A belső tér is igyekszik leképezni a klasszikus elődöt, brutálisan sportos a műszerfal, sok fém kezelőszervvel.
Az autó felépítése is igazi izgalom: vázszerkezete egy szénszálas monocoque karosszériából és alumínium segédnyúlványokból áll.Az autó teteje részben karbon és alumínium, az ablakkeretei szénszálasak, a hátsó szélvédő pedig polikarbonát. A motorházfedél és a kerékdob is egyetlen idomból áll, csakúgy, mint az 1967-es Stradalén. A kevesebb mint 1500 kg súlyú sportautó hátsókerék-hajtásos, motorja pedig egy 3,0 literes, ikerturbós V6-os, amelynek alapja vélhetően a Maserati MC20-as erőforrása. Ez a motor 620 lóerős, amely 0-ról 100-ra kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsítja fel az autót. Kéziváltót nem lehet választani, nyolcsebességes automata váltóval szerelik.
A vásárlók között olyanok is vannak, akik éltek a lehetőséggel és már elektromos hajtással rendelték meg Stradaléjukat. Az autót ebben az esetben egy 102 kWh-s akkumulátorral szerelik, villanymotorja pedig 750 lóerős.  Az Alfa Romeo azt nem közölte még, hogy a 33 darabból hány elektromos változat készül.