Három hónapot megint késik az Alfa Romeo Tonale szériaváltozatának bemutatója, de az olasz márka vezérigazgatójának ígérete szerint csak azért, hogy sokkal jobb legyen, mint amilyennek eredetileg tervezték. A végleges változatot 2022 elején ismerhetjük meg.
Az Alfa legkisebb SUV-ját, a Tonalét 2019-ben mutatták be a Genfi Autókiállításon, azt ígérve, hogy ez lesz a márka első plugin-hibrid modellje. Akkor még úgy volt, hogy 2020-ban jön a szériaváltozat, azonban a koronavírus-járvány, illetve az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) és a francia PSA autóipari konszern egyesülése is hátráltatta a fejlesztéseket.
Idén év elején már úgy volt, hogy ősszel végre bemutatkozhat az autó végleges változata. A Stellantis néven létrejött óriáskonszernen belül az Alfa Romeo is új márkaigazgatót kapott: Jean-Phillippe Imperato pedig az információk szerint nem tartotta elég sportosnak a Tonale hajtásláncát, ezért további átdolgozásra visszaküldte a modellt a mérnököknek.
Idén év elején már úgy volt, hogy ősszel végre bemutatkozhat az autó végleges változata. A Stellantis néven létrejött óriáskonszernen belül az Alfa Romeo is új márkaigazgatót kapott: Jean-Phillippe Imperato pedig az információk szerint nem tartotta elég sportosnak a Tonale hajtásláncát, ezért további átdolgozásra visszaküldte a modellt a mérnököknek.
A korábbi autóipari hírek azt valószínűsítették, hogy az FCA által a Jeep Renegade-ben és a Compassban használt konnektoros hibrid hajtás kerül a Tonaléba. Ez egy 1,3 literes turbómotor és egy 11,4 kWh teljesítményű elektromos motorból áll, amelyek együtt 240 lóerő leadására képesek.
Úgy tűnik, hogy Imperato ezzel a teljesítménnyel nem volt egédetett, ha pedig hozzátesszük azt, hogy a Stellantis francia márkáinál egyes plugin hibrid modellek akár 300 lóerőre is képesek, így végképp érthető a döntés. Annak ismeretében pedig, hogy az Alfa Romeóból a jelenleginél is prémiumabb sportos márkát akarnak faragni a Stellantisnál, végképp érthető a döntés.
Úgy tűnik, hogy Imperato ezzel a teljesítménnyel nem volt egédetett, ha pedig hozzátesszük azt, hogy a Stellantis francia márkáinál egyes plugin hibrid modellek akár 300 lóerőre is képesek, így végképp érthető a döntés. Annak ismeretében pedig, hogy az Alfa Romeóból a jelenleginél is prémiumabb sportos márkát akarnak faragni a Stellantisnál, végképp érthető a döntés.
A 2019-es tavaszi bemutatója után ősszel már megjelentek fotók a lehetséges szériaváltozatról is, az azóta eltelt időszakban az Alfa Romeo viszont egyetlen újabb képet sem közölt a Tonaléról, így továbbra sem tudni, milyen lesz a végleges formája az új modellnek.
Mindenesetre az biztos, hogy az alfások és a közönség nagyon várja a Tonalét. A típus a brit What Car? Magazin versenyén elnyerte az “év legizgalmasabb autója” közönségdíjat, amely azt mutatja, hogy az olvasók ezt az autót szeretnék a legjobban a szalokban látni.
Cikk:
https://www.carnet.hu/alfa-romeo/hirek-2/az-ev-legizgalmasabb-autoja
Cikk:
https://www.carnet.hu/alfa-romeo/hirek-2/az-ev-legizgalmasabb-autoja