A 2020-as újdonságokat Olaszországban mutatták be.
Új járművezetést támogató- és infotainment rendszer kerül a 2020-as Giulia és Stelvio modellekbe.
A Giulia és a Stelvio is új felszereltéségi szintekkel lesz elérhető. A Stelvio esetén ezek: Super, Business, Ti és Veloce.
A Giulia esetén pedig: Super, Business, Ti Sprint, Veloce és Veloce Ti. Lesznek új felnik is.
A Stelvióhoz két új szín is megjelenik: Dark Miron és Grigio Vesuvio névvel, a Giuliához jön a Visconti Verde, a Moonlight Pear, az AnodizedBlue és egy új piros árnyalat 6C Villa d'Este Red néven.
Sőt, mindkét autó rendelhető lesz az AlfaCityből számotokra már ismert arany színben is. A szín neve GTJunior Ocra lesz, és az év második felében érkezik majd. Az arany és az új piros fényezések egyébként történelmi színekként térnek vissza, az Alfa 110. születésnapja alkalmából.
A motorok nem változnak, viszont újdonság, hogy a Giuliához a 2 literes, 280 lóerős benzines erőforrást már nemcsak összkerék-hajtással, hanem sima hátsókerék-hajtással is kérhetjük. Megmarad a 200 lovas alapmodell is, hátsókerék-hajtással.
A dízel motoroknál kicsit szélesebb a paletta, a 2,2-es erőforrást 136, 160, 190 lóerővel, összkerék esetén pedig 210 lóerővel érhetjük el. A 136 lóerős változatról még nem tudjuk, mely piacokon lesz elérhető.
A Stelvio esetén a 200 lovas és a 280 lóerős benzines is összkerék-hajtással párosul, hátsókerék-hajtás csak a 160, illetve a 190 lóerős dízellel lesz. Utóbbi összkerék-hajtással is elérhető, a 210 lovas dízel erőforrás viszont csak összkerékkel rendelhető majd. A kéziváltó 2020-ban sem került vissza a modellek egyikébe sem.
A motorok nem változnak, viszont újdonság, hogy a Giuliához a 2 literes, 280 lóerős benzines erőforrást már nemcsak összkerék-hajtással, hanem sima hátsókerék-hajtással is kérhetjük. Megmarad a 200 lovas alapmodell is, hátsókerék-hajtással.
A dízel motoroknál kicsit szélesebb a paletta, a 2,2-es erőforrást 136, 160, 190 lóerővel, összkerék esetén pedig 210 lóerővel érhetjük el. A 136 lóerős változatról még nem tudjuk, mely piacokon lesz elérhető.
A Stelvio esetén a 200 lovas és a 280 lóerős benzines is összkerék-hajtással párosul, hátsókerék-hajtás csak a 160, illetve a 190 lóerős dízellel lesz. Utóbbi összkerék-hajtással is elérhető, a 210 lovas dízel erőforrás viszont csak összkerékkel rendelhető majd. A kéziváltó 2020-ban sem került vissza a modellek egyikébe sem.
Mindkét autónál átalakult a középkonzol. Bőrborítást kapott a váltókar, és megújult a környezete is. A váltókar alatti részt egy trikolor dísziti, szerintünk ez elég megosztó, valakinek vagy bejön vagy túl soknak tartja majd.
A rögzítőfék bekerült a váltókar bal oldalára, a jobb oldalán lévő kis nyílásba pedig a slusszkulcs állítható bele. Bár nem értjük, ha kulcsnélküli az indítás, miért vennénk ki a zsebünkből?
Szuper újítás, hogy a könyöklő alá sréhen becsúsztatható a mobiltelefon, ahol egy vezeték nélküli töltő várja. Teljesen új a fedélzeti rendszer, amelynek legnagyobb újdonsága, hogy érintőképernyőssé vált. A műszerfal közepén egy 7 colos TFT-jelző, a középkonzolon pedig 8,8 colos kijelző került (kisebb már nem lesz lesz rendelhető, ha jól értelmezzük a híreket.). Ez a kijelző, egyszerre akár négy, úgynevezet widgetet tud majd megjeleníteni, amelyeket egyéni ízlés szerint rendezhetünk sorba.
A kijelzőről külön vezérelhetjük majd a klímát is, illetve az ülések fűtését. (Ülésszellőztetés/Hűtés nem került az autókba).
A rögzítőfék bekerült a váltókar bal oldalára, a jobb oldalán lévő kis nyílásba pedig a slusszkulcs állítható bele. Bár nem értjük, ha kulcsnélküli az indítás, miért vennénk ki a zsebünkből?
Szuper újítás, hogy a könyöklő alá sréhen becsúsztatható a mobiltelefon, ahol egy vezeték nélküli töltő várja. Teljesen új a fedélzeti rendszer, amelynek legnagyobb újdonsága, hogy érintőképernyőssé vált. A műszerfal közepén egy 7 colos TFT-jelző, a középkonzolon pedig 8,8 colos kijelző került (kisebb már nem lesz lesz rendelhető, ha jól értelmezzük a híreket.). Ez a kijelző, egyszerre akár négy, úgynevezet widgetet tud majd megjeleníteni, amelyeket egyéni ízlés szerint rendezhetünk sorba.
A kijelzőről külön vezérelhetjük majd a klímát is, illetve az ülések fűtését. (Ülésszellőztetés/Hűtés nem került az autókba).
Természetesen a rendszer Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis. Egyelőre nem tudjuk, hogy ez már vezeték nélkül is működik-e.
Ez a rendszer extra szolgáltatások elérést is biztosítja majd, wifi-n keresztül megosztható vele az internet, és segélyhívást lehet kezdeményezni (ez már az összes új forgalomba helyezett autóban kötelező egyébként). Egy úgynevezett Leasys csomagot is bevezetnek, amellyel az autó tulajdonosa megoszthatja autóját az általa meghatározott személyekkel, akik okostelefonjukkal vehetik birtokba az autót. Ugyancsak képes lesz a rendszer arra, hogy okostelefonunkon vagy okosóránkon megmutassa, hol áll az autónk. Ugyancsak beállíthatunk sebesség vagy területkorlátozást is, így ha autónk elhagyja a kijelölt területet, vagy a meghatározott sebességet túllépi, jelzést küld.
A My Theft Assistance szolgáltatás figyelmeztetni tudja a tulajdonost az autó ellopásárára tett kísérletről.
A vezetéstámogató rendszerek közé bekerült a táblafelismerés, és a sávtartás is. (eddig csak sávelhagyásra való figyelmeztetést tudott a Stelvio és a Giulia). Az autó figyeli a holttereket is, és beavatkozik, ha a holttérben lévő autóra akarnánk "ráhúzni a kormányt". Az autó azt is felismeri, ha a vezető fáradt.
A két autó külsejében - az új színeken kívül - túl sok változás nem történt. Változott a Stelvio hátsó diffúzora és talán picit alakítottak a fényszórókon is.
A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio 2020-as változatait később mutatják majd be.
Az új fedélzeti rendszert és a 2-es szintű vezetéstámogató rendszert egyébként a Bosch fejlesztette (az Alfa Amore információi szerint részben Budapesten). Felkerült a netre egy videó is erről.
Ez a rendszer extra szolgáltatások elérést is biztosítja majd, wifi-n keresztül megosztható vele az internet, és segélyhívást lehet kezdeményezni (ez már az összes új forgalomba helyezett autóban kötelező egyébként). Egy úgynevezett Leasys csomagot is bevezetnek, amellyel az autó tulajdonosa megoszthatja autóját az általa meghatározott személyekkel, akik okostelefonjukkal vehetik birtokba az autót. Ugyancsak képes lesz a rendszer arra, hogy okostelefonunkon vagy okosóránkon megmutassa, hol áll az autónk. Ugyancsak beállíthatunk sebesség vagy területkorlátozást is, így ha autónk elhagyja a kijelölt területet, vagy a meghatározott sebességet túllépi, jelzést küld.
A My Theft Assistance szolgáltatás figyelmeztetni tudja a tulajdonost az autó ellopásárára tett kísérletről.
A vezetéstámogató rendszerek közé bekerült a táblafelismerés, és a sávtartás is. (eddig csak sávelhagyásra való figyelmeztetést tudott a Stelvio és a Giulia). Az autó figyeli a holttereket is, és beavatkozik, ha a holttérben lévő autóra akarnánk "ráhúzni a kormányt". Az autó azt is felismeri, ha a vezető fáradt.
A két autó külsejében - az új színeken kívül - túl sok változás nem történt. Változott a Stelvio hátsó diffúzora és talán picit alakítottak a fényszórókon is.
A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio 2020-as változatait később mutatják majd be.
Az új fedélzeti rendszert és a 2-es szintű vezetéstámogató rendszert egyébként a Bosch fejlesztette (az Alfa Amore információi szerint részben Budapesten). Felkerült a netre egy videó is erről.