abarth-595-2021

Itt az Abarth Turismo és Competizione

Új modellváltozatokkal jelentkezett az Abarth. Idén ünnepli 60. Évfordulóját a Fiat-Abarth 850 TC, a márka első olyan autója, amelynek nevébe belekerült a “Turismo Competizione” elnevezés.
Carlo Abarth, az Abarth sportmárka alapítója 1961-ben mutatta be a Fiat-Abarth 850 TC-t. A alap 767 köbcentiméteres, négyhengeres soros motorral szerelt motortból 847 köbcentis lett, erősebb vezérműtengelyt kapott, változtattak a porlasztón, a légszűrőn, a főtengelyen és persze a kipufogórendszeren is. A motor így már 52 lóerős volt és akár 140 km/órával száguldhatott a kis Abarth. A versenyautó komoly sportsikereket könyvelt el, és bizonyította megbízhatóságát a hosszú távú megmérettetéseken is, pl az 500 kilométeres Nürburgring-i körversenyen.
A 850 TC típusból született a 850 TC Corsa, a 850 TC Nürburgring és a 850 Nürburgring Corsa, melyek minden versenyszakaszon és -kategóriában meghatározó szerepet játszottak akkoriban.

2021-ben a stílus és a teljesítmény jegyében készül az Abarth 595 Turismo és az Abarth 595 Competizione, ráadásul az egyik erősebb, mint a másik! Szó szerint, ugyanis a Turismót 165 lóerős, a Competizione változatot pedig 180 lóerős, 1,4 literes turbómotorral szerelik.

A Turismo elsősorban a stílusról szól majd, míg a Competizione változat inkább a sportosságot tartja szem előtt.
Mindkét modellhez alapfelszeltségként jár az új, 7 collos érintőképernyős rádió, az Abarth-ra jellemző nagyteljesítményű fékrendszer, és egy skorpió logós gombot a még sportosabb vezetési mód kiválasztásához. Használatával nagyobb lesz a nyomaték, sportosabb lesz a kormányzás, és a gázreakció is változik.

Mindkét modell rendelhető kabrió változatban is.