Elegáns nagyautóval és pick-uppal bővít Korea SUV-specialistája

Elegáns nagyautóval és pick-uppal bővít Korea SUV-specialistája

hirdetés
Hatalmas sikernek bizonyul a megújuló termékpaletta: erős évet zárt a SsangYong, a közeljövő pedig még biztatóbb. Benzines és elektromos újdonságok is érkeznek.
2014 óta nem exportált annyi autót a SsangYong, mint tavaly. A külpiacok megnövekedett bizalommal fordulnak a márka felé, amely új tulajdonosa alatt nem csak nevében újult meg (a világ számos piacán már KGM-ként forgalmazza típusait a gyártó; a névváltás Magyarországon is a küszöbön áll), de friss, modern, izgalmas modellpalettát is kapott. Ennek első képviselői, a Torres és Torres EVX már közel egy éve velünk vannak, az elkövetkező másfél-két évben pedig további fontos újdonságokra számíthatunk.

Miközben hazai piacán a bonyolult gazdasági helyzet az év első felében nem kedvezett az eladásoknak, az exportpiacokon egész évben szárnyalt a SsangYong/KGM, és ez jelentős részben ellensúlyozta a koreai visszaesést. Decemberben fennállásának legjobb exporthónapját zárta a márka, 70,2 százalékkal teljesítve túl az egy évvel korábbi eredményt, míg éves szinten 18,2 százalék volt a kivitel növekménye.
A cég jó ütemben csoportosított át gyorsan növekvő külpiacaira, ezzel minimalizálva a globális eladások egész évre vetített csökkenését. Az egész évet tekintve globálisan 109 424 autót adott el a SsangYong/KGM, ennek 57 százalékát (62 378 db-t) külföldi piacain. Az exportot két hagyományos és egy új generációs típus vezette: a Rexton Sports és Korando mellett a Torres is 10 ezer db fölött talált gazdára világszerte.
ssangyong-torres-evx-action-carnet-hir-1
Magyarországon is jól érzékelhető a váltás a személyautós értékekkel bíró szabadidőjárművekre: noha az eladásokat még nem ezek uralják, a Tivoliból (181 db) 37 százalékkal több fogyott, mint egy évvel korábban, míg a Torres (266 db) és Torres EVX (55 db) 273 százalékos növekedéssel vett repülőrajtot.
2025 és 2026 során pedig folytatódik az izgalmas újdonságok érkezése. Először is az Actyon érkezik, a Torrest idéző, de elegánsabb vonalvezetéssel, 474 cm-es karosszériahosszal, 163 lóerős benzines turbómotorral és igényes belső kialakítással. Előkészítés alatt áll a Torres hibrid változata, valamint igazi ínyencfalatként immár hivatalos, hogy Musso néven jön a márka új pick-up-családja.
Ennek első tagja az O100 tanulmányautó (képünkön) szériaverziója lesz, elektromos hajtáslánccal. A Musso EV premierjére kora tavaszt jelölte meg a márka, a piaci bevezetés azonban Európában akár 2026-ra is áthúzódhat.