Teleülve is használható egy hétszemélyes autó?
Peugeot Riftert, Citroën Berlingo-t, Opel Combo hármasikreket már tengernyi létező variációban próbáltunk, ezúttal a normál hosszú tengelytávú, erősebb dízelmotoros, kéziváltós Rifter vittük el egy hosszabb útra, hátuljában elméletileg hét, gyakorlatilag viszont viszont csak hat darab üléssel. Mert egyet kiszedtünk. Milliószor leírtuk, a PSA azonos alapjaira épülő de háromféle márkaemblémával is kapható tolóajtós családi egyterűje haszonjárműként kezdett, így nem meglepő a dobozforma, és a magas hátsó rész, illetve a tolóajtók.
![Image](/peugeot/images/2020/02/10/peugeot-rifter-tesztvezetes-1.jpg)
![Image](/peugeot/images/2020/02/10/peugeot-rifter-tesztvezetes-2.jpg)
De hogy mégis emészthető legyen a forma, megkapta a Peugeot-k jellegzetes arcát, nagy oroszlánnal, érdekes hűtőmaszkkal. Hossza az L2-es felállásban 4753 milliméter, szélessége 2107 mm, magassága pedig 1882 mm. Ezzel a mérettel még városban sem problémás vele az élet, a legtöbb, átlagos autóval elfoglalható parkolóhelyre be lehet vele állni. A tetejére azért érdemes odafigyelni, mert tetősínnel még pár centivel magasabb az autó. A hasa alatt, illetve a kerékjáratokban lévő műanyagoktól kicsit karcsúbb a forma, és elöl hátul vékony ezüst csík is húzódik alul. Hátsó ajtaja egy óriási, felfelé nyíló ajtó, amiben a hátsóablak külön is felnyitható, ha nincs elegendő hely a teljes ajtó nyitásához, vagy csak pár apróságot kell bedobni hátra.
A Peugeot Rifter utastere aránylag egyszerű, mindent kemény műanyagok borítanak, mindössze a halványkék színezés oldja egy kicsit az egyhangúságot. A tér viszont hatalmas, amit még jobban kihangsúlyoz a kicsike, alacsonyan lévő kormány. Bemutatásakor még kicsit szokatlan volt a hasmagasságban lévő, játékméretű kormány, de azóta már megszoktuk, megszerettük ezt a fura, de jól használható, okos megoldást. A kormány nem takar ki semmit a magasra került, hagyományos mutatós műszerekből, vannak pohártartók, apró rekeszek a középkonzolon, majd a két ülés között a szintén magasra került váltókar alatt is bődületes méretű üreg várja a kacatokat. De van fiók az ülés alatt, lehet pakolni a fejmagasságban lévő polcra, vagy éppen a hátsó üléssor lábterében lévő titkos rekeszekbe is. Utóbbiak idétlen formája miatt túl sok dolgot nem nyelnek el, de amit nem szeretnénk szem előtt hagyni, annak itt jó helye lesz.
A Peugeot Rifter utastere aránylag egyszerű, mindent kemény műanyagok borítanak, mindössze a halványkék színezés oldja egy kicsit az egyhangúságot. A tér viszont hatalmas, amit még jobban kihangsúlyoz a kicsike, alacsonyan lévő kormány. Bemutatásakor még kicsit szokatlan volt a hasmagasságban lévő, játékméretű kormány, de azóta már megszoktuk, megszerettük ezt a fura, de jól használható, okos megoldást. A kormány nem takar ki semmit a magasra került, hagyományos mutatós műszerekből, vannak pohártartók, apró rekeszek a középkonzolon, majd a két ülés között a szintén magasra került váltókar alatt is bődületes méretű üreg várja a kacatokat. De van fiók az ülés alatt, lehet pakolni a fejmagasságban lévő polcra, vagy éppen a hátsó üléssor lábterében lévő titkos rekeszekbe is. Utóbbiak idétlen formája miatt túl sok dolgot nem nyelnek el, de amit nem szeretnénk szem előtt hagyni, annak itt jó helye lesz.
![Image](/peugeot/images/2020/02/10/peugeot-rifter-tesztvezetes-3.jpg)
![Image](/peugeot/images/2020/02/10/peugeot-rifter-tesztvezetes-4.jpg)
Hátra két tolóajtón keresztül lehet bemászni, ahol kényelmes, három különálló ülés várja az utasokat. Van leengedhető oldalablak, árnyékoló és kihajtható asztalka is, leghátra, a harmadik üléssorba pedig az előzékenyen a padlóba lapuló második sori székeken keresztülmászva lehet beülni. A leghátsó sorban is van pohártartó és 12 voltos csatlakozó, hogy az ide száműzött utast se ölje meg az unalom autózás közben.
Három gyerekkel és egy lassan nagykorú Mazdával a hátunk mögött, elméletben nekünk is érdemes elgondolkodni egy állami kedvezményes hétüléses beszerzésén. Persze mindebből leginkább a katalógusok előtti merengés a reális, nem egy állami támogatással és kedvezménnyel is 4,3 millióba kerülő új autó. De mivel a merengés ingyen van, az úton legalább azt sikerült kideríteni, hogy kell-e a hosszabb tengelytávú kivitel a 360 ezer forintos felárért, ha három gyerekkel akarjuk megtömni az autót és néha magunkkal vinnénk a Nagyit is. Mint ahogy most is tettük.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/09/peugeot-rifter-2/
Három gyerekkel és egy lassan nagykorú Mazdával a hátunk mögött, elméletben nekünk is érdemes elgondolkodni egy állami kedvezményes hétüléses beszerzésén. Persze mindebből leginkább a katalógusok előtti merengés a reális, nem egy állami támogatással és kedvezménnyel is 4,3 millióba kerülő új autó. De mivel a merengés ingyen van, az úton legalább azt sikerült kideríteni, hogy kell-e a hosszabb tengelytávú kivitel a 360 ezer forintos felárért, ha három gyerekkel akarjuk megtömni az autót és néha magunkkal vinnénk a Nagyit is. Mint ahogy most is tettük.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/09/peugeot-rifter-2/