Búcsú a káros anyagoktól
A Nissan kettős emissziókorlátozási célt tűzött ki magának a 21. század első felére: a következő évtized elejére minden kulcsfontosságú piacán kizárólag elektromos gépkocsikat vezet be, 2050-re pedig eléri a teljes szénsemlegességet.
Az évszázad derekára a Föld népessége eléri a kilencmilliárd főt. Ez ma még felbecsülhetetlen mértékű terhet ró az ökoszisztémára, ezért szó szerint létfontosságú, hogy a társadalom minden tagja, a gazdaság minden szereplője a lehető legalacsonyabbra szorítsa a maga környezeti terhelését.
A Párizsi Egyezményben megfogalmazottakhoz igazodva a Nissan nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy 2050-re teljesen szénsemlegessé tegye globális tevékenységeit. Ennek a részleteit „az emberek, a járművek és a természet” harmonikus együttélésére törekvő Nissan Zöld Program sorolja fel. 2050-re a termékek szintjén a 2000-es értékek 10 százalékára kívánják mérsékelni a CO2-kibocsátást; mégpedig a belső égésű motorok fogyasztásának csökkentése, az elektromos járművek arányának növelése, valamint a vezetőtámogató funkciók, illetve a hálózatba kapcsolt, egymással és környezetükkel kommunikálni képes járművek működési hatásfokának javítása révén.
A vállalati tevékenységek szénkibocsátását ugyanekkorra a 2005-ös értékek ötödére korlátoznák a gyártás, a logisztika és az értékesítés emisszióinak csökkentése, illetve a megújuló energiák arányának növelésére révén. A légminőséget az utastérben (szűrőrendszerek), illetve a gyártásban (illékony anyagok emissziója) egyaránt javítani kívánják. Az utolsó pillér az újrahasznosítás: itt az új anyagok felhasználásának 30 százalékra történő mérséklése a cél.
A Nissan megújulásának egyik oszlopa a szilárdtest-akkumulátorok és a kapcsolódó technológiák fejlesztése és bevezetése, és ezek felhasználásával az eddigieknél is költséghatékonyabb és még jobban teljesítő elektromos autók gyártása. Az innováció a hamarosan Európában is megjelenő e-Power-rendszerek evolúcióját is magával hozza; ezekről itt írtunk részletesen. Az eredményekkel már a 30-as évek elején találkozhatunk: ekkortól kezdve ugyanis legfontosabb piacain, így Európában is kizárólag emissziósmentes új modelleket kíván bevezetni a gyár.
A Nissan környezetvédelmi törekvései azonban túlmutatnak a mobilitáson. Egy teljes akkumulátor-ökoszisztémát kíván kialakítani, támogatva a megújuló energiaforrásokkal rendelkező épületek decentralizált, helyi energiatermelését. Ebben az energiaszektor egyre nagyobb együttműködésére is számítanak az egyéb iparágak szereplőivel. Saját példát pedig a Nissan Intelligens Gyár elindításával kíván mutatni a márka, fenntartható gyártási technológiák bevezetésével megteremtve a megújuló termelési folyamatok feltételeit.