Egy autó sokféleképpen lehet agresszív, játékos vagy szigorú, de harmonikusan csupán egy módon: ha tiszteletben tartja a természet törvényeit. Ha tehát egy autó olyan kifinomult megjelenésű, mint a Nissan Ariya, az törvényszerűen áramvonalas is – főleg, ha a Nissan aerodinamikai szakemberei is beleszólhatnak a tervezésébe.
Az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséért vívott, szakadatlan harcban gyakran esik szó a hajtásláncok optimalizálásáról, a gördülési ellenállás csökkentéséről, az egyik legfontosabb tényező mégis a karosszéria áramvonalasabbá tétele – pontosabban a közegellenállási együttható csökkentése. Mivel a sebesség emelkedésével hatványozottan nő a légellenállás, többszörösen megtérül akár a legapróbb módosítás is, amivel javítani tudjuk autónk aerodinamikai teljesítményét.
A légellenállás összetett dolog: nem mindegy, hogy mekkora tárgyat helyezünk bele a szélbe (azaz mozgatunk nagy sebességgel), és az sem, hogy azt a tárgyat hogyan alakítottuk ki. Az előbbi egy szabadidőjármű esetében kötött, az utóbbin azonban nagyon sok múlhat – ahogy azt a vadonatúj Nissan Ariya példája is mutatja.
Az Ariya esetében különösen fontos volt az áramvonalas kialakítás, mivel az elektromos járművek vásárlói a szokásosnál is érzékenyebbek a hatótávolságra, márpedig a légellenállás emelkedésével megnő az energiafogyasztás és csökken a hatótávolság. Az Ariya eredetileg 500 kilométerre konfigurált, ám az idei évben esedékes homologizáció idejére várhatóan tovább növekvő értékében ugyan bőven van tartalék, ám visszás volna éppen egy olyan autóval energiát pazarolni, amelyet pont a felelősségteljes, fenntartható közlekedés iránti vágy hívott életre.
A Nissan tehát a cégcsoport párizsi szélcsatornáját hívta segítségül, hogy a hosszas számítógépes szimulációk során optimalizált alaktényezőt tovább finomítsák. Ebben a létesítményben akár 240 km/óra menetsebesség is szimulálható, az Ariyának azonban erre nem volt szüksége – bár hajtáslánctól függően akár 200 km/óra végsebessége elismerésre méltó érték a kategóriában.
A mérnökök a legapróbb részletekig felkészültek a légellenállás leküzdésére: a fenéklemez teljesen sík borítást kapott, a külső visszapillantó tükröket az ajtókra szerelték, a karosszéria letisztult idomai mellett pedig örvények nélkül siklik el a levegő. Mindezt olyan további, speciális aerodinamikai megoldások egészítik ki, mint a hátsó szélvédő fölött elhelyezett légterelő, vagy a hűtőmaszk speciális felületkialakítása. Mindennek köszönhetően az Ariya várható közegellenállási együtthatója 0,297 – a legjobb, amelyet Nissan szabadidőjármű valaha felmutathatott.
A fentiekhez a kompakt külső méretekre rácáfolóan tágas belső tér (a nem egészen 4,6 méteres autó csomagtartója akár 468 literes) és csorbítatlan használati érték társul – hiszen az a legharmonikusabb autó, amely képes ráhangolódni utasai elvárásaira.