Hírek

Bővül a Toyota Yaris családja

Motorsport-ihletésű, nemes anyagokból építkezik, futóműve is igényes, de a GR Yaris brutális turbómotorját nem kapja meg a Toyota GR Yaris RS, a márka - egyelőre - belpiacos újdonsága. Alumínium motorházfedél és nyílászárók, szénszálas tetőlemez.
Image
A 272 lóerős modell a Toyota új rali-versenyautójának a homologizációs alapja, amely különlegesen hangolt sport-futóművével is kimagaslik a mezőnyből.

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a GR Yaris az egyik legkívánatosabb újdonság a jelenlegi autópiacon, még azok számára is, akiknek valójában kínszenvedés volna az élet a telivér versenycsikóval.

Akár azért, mert nem eléggé felkészültek arra, hogy vezessék, akár azért, mert valójában csak a stílus tetszik nekik, de a városi csúcsforgalomban nincs szükségük a világszínvonalú hajtásláncra.

A Toyota japán ügyfeleinek szerencséje van: a vállalat ugyanis hazai piacán nem egy, hanem három kivitelben hozza forgalomba a GR Yarist. Az RC verzió maga a homologizációs modell, amelyből kiszereltek számos „felesleges” tömegnövelő extrát. Az RZ minden műszaki részletében megegyezik az RC variánssal, az elöl-hátul részlegesen önzáró differenciálművel szerelt, szabályozható összkerékhajtástól kezdve a speciális hatfokozatú kézi váltón át a kovácsolt BBS keréktárcsákig.

Az igazi különlegesség viszont a GR Yaris RS. Az Európában nem kapható modell megőrzi a drága anyagokból építkező, háromajtós karosszériát, a sportos futómű-beállításokat, valamint a sportabroncsokkal szerelt, kovácsolt BBS könnyűfém keréktárcsákat, a hajtásláncot azonban egy jóval prózaibb darabbal váltja ki. Az 1.5 literes, soros háromhengeres benzinmotor és a tíz, előre programozott áttétellel üzemelő, de valójában fokozatmentes (Direct Shift CVT) sebességváltó párosítása szerényebb menetteljesítményeket eredményez (a motorteljesítmény mindössze 120 LE), viszont cserébe a fogyasztása is jóval alacsonyabb, és nyilván a biztosítási költségek is kedvezőbbek.

Image
Image
A barátságos, de tekintélyt parancsoló megjelenésű kisautó középső fivére, az RZ is a figyelem középpontjába kívánkozik: azok a japán ügyfelek, akik még az első félév vége előtt (azaz június 30-ig) leadják rendelésüket, választhatják a korlátozott példányszámú Limited Edition kivitelt. Ez matt fekete fényezéssel kerül forgalomba, olyan különleges opciókkal fűszerezve, mint a márványmintázatú karbon tetőlemez vagy az élénk színű sportülés. Mégsem ez teszi őket különösen vonzóvá, hanem a legendás Toyota-versenyző Morizo (azaz maga Akio Toyoda cégelnök) aláírásával ellátott szélvédő. Toyoda úr egyébként annak idején, a GR Yaris világpremierjén így nyilatkozott az autóról:

„Ahelyett, hogy sorozatgyártású típusból fejlesztettünk volna versenyautót, a GR Yaris egy motorsportban született autó utcára adaptált változata. Ez az első olyan Toyota modell, amelyet ezzel a fordított logikával fejlesztettünk – azonban korántsem az utolsó. Szeretnénk, ha a GR Yaris kapcsán párbeszédet kezdeményezhetnénk, és együtt fejlődhetnénk ügyfeleinkkel.”


Új Toyota Yaris modellcsalád műszaki adatok

  RZ RC RS
H x Sz x M (mm) 3995×1805×1455 3995×1805×1455 3995×1805×1455
Tengelytáv (mm) 2560 2560 2560
Nyomtáv e/h  (mm) 1535/1565 1540/1570 1525/1555
Menetkész tömeg (kg) 1280 1250 1130
Szállítható személyek száma 4 4 4
Motor típusa G16E-GTS
háromhengeres, turbófeltöltő köztes töltő-levegőhűtővel
G16E-GTS
háromhengeres, turbófeltöltő köztes töltő-levegőhűtővel
M15A-FKS  háromhengeres
Lökettérfogat (cm3) 1618 1618 1490
Max. teljesítmény
(kW / LE)
200 / 272 200 / 272 88 / 120
Forgatónyomaték (Nm) 370 370 145
Erőátvitel hatfokozatú kézi sebességváltó hatfokozatú kézi sebességváltó tízfokozatú Direct Shift-CVT
Hajtás „GR-FOUR” sportos összkerékhajtás
elektronikus többtárcsás tengelykapcsoló, 4WD üzemmódkapcsoló (normál / sport / verseny)
„GR-FOUR” sportos összkerékhajtás
elektronikus többtárcsás tengelykapcsoló, 4WD üzemmódkapcsoló (normál / sport / verseny)
FWD
Felfüggesztés e/h Rugóstagok / kettős keresztlengőkarok Rugóstagok / kettős keresztlengőkarok Rugóstagok / kettős keresztlengőkarok
Fékek e/h Belső hűtésű fékek / belső hűtésű fékek Belső hűtésű fékek / belső hűtésű fékek Belső hűtésű fékek / belső hűtésű fékek
Abroncsméret 225/40R18
(High Performance verzió: 225/40ZR18)
205/45R17 225/40R18
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely