Hírek
Dacia, a 15 éves sikertörténet
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
- Egyedülálló történet az autóiparban
- 2005 óta 6,4 millió eladott jármű Európában
- 3,8% -os európai piaci részesedés 2019-ben
- Európai jelenlétének ünneplésére a Dacia egy limitált jubileumi szériát dob piacra
- Piaci megjelenése óta Magyarországon összesen több mint 63 ezer darab Dacia gépjárművet helyeztek forgalomba 2020 április végéig, ez az elmúlt 15 évre vetítve átlagosan 3,3%-os piaci részesedést jelent
- A legnépszerűbb modell hazánkban a Duster, 2010-es hazai bevezetése óta 24 ezer darabot vittek el belőle összesen, de kelendő volt a Logan is több mint 13 ezer forgalomba helyezett példánnyal
- 2020 április és egyben az idei év első 4 hónapjának összesített nyertese a Dacia Lodgy 1 839 eladott járművel a Datahouse eladási statisztikái alapján, a családtámogatási programnak köszönhetően
Az egyetlen modelltől az átfogó, változatos termékpalettáig, a Dacia a maga 6,5 millió vásárlójával átalakította az autóipart 2005 óta. Az elmúlt 15 év sikertörténete a Logan európai bevezetésétől egészen a 100%-ban elektromos városi autó, a Spring bemutatásáig terjed.
Az 1966-ban Romániában alapított Dacia mindig is kapcsolatban állt a Renault-val: első modellje, amely csak a helyi piacon volt elérhető, egy Dacia 1100 márkajelzéssel ellátott Renault 8 volt, és a gyártáshoz Franciaországban készült alkatrészeket használtak.
Az 1966-ban Romániában alapított Dacia mindig is kapcsolatban állt a Renault-val: első modellje, amely csak a helyi piacon volt elérhető, egy Dacia 1100 márkajelzéssel ellátott Renault 8 volt, és a gyártáshoz Franciaországban készült alkatrészeket használtak.
1999-ben a Renault Csoport célja a román gyártó felvásárlásával egyértelmű volt: fejleszteni a Dacia szakértelmét és földrajzi pozícióját, hogy piacra dobhassa a legolcsóbb lépcsőshátú szedánt. Nagyon ambiciózus cél volt ez, amelynek eléréshez a Renault Csoport rengeteg, addig ismert konvenciót borított fel. Az autóiparban először alkalmazták a „design-to-cost” modellt, amelynek szellemében már a tervezés szakaszában elkezdtek számolni a költségekkel.
Abban az időben ez kiemelkedően innovatívnak számított, mivel a módszer szakított a hagyományos tervezési logikával: anélkül, hogy kompromisszumot kötöttek volna a megbízhatóság és a biztonság terén, a költségoptimalizálás is a jármű tervezésének már legelső szakaszától kezdve ugyanolyan fontos szempont lett. A fejlesztés kezdetétől a végéig a teljes műszaki kialakításnál figyelembe vették a végső eladási árat. A Renault Csoport technológiája jelentős előnyt jelentett.
A tervezéstől a koncepció kidolgozásáig, majd a gyártásig a Dacia projekt csapata úgy működik, mint egy start-up: tiszta lappal és szűk költségvetéssel kezdődik a munka - minden modell esetén! A 2004-ben leleplezett Logan minden előzetes ígéretet betartott: rekord méret és helykínálat, valamint minden lényeges felszereltség - verhetetlen áron. A modell forradalmasította az autópiacot azzal, hogy az új autó vásárlás olyan közönség számára is elérhetővé vált, amelynek eddig ez csak álom lehetett. A használt autókkal versenyképes újautó-árral annyira sikeres volt a modell, hogy egész Európában forgalmazni kezdték. A Dacia példaértékű lett az újautó-vásárlás területén. Az ikonikus modellt, a Logant ma is forgalmazzák, összesen 1,8 millió darab talált gazdára. A Logan sikerének köszönhetően a Dacia kibővítette kínálatát a Sandero és annak SUV verziójával.
Abban az időben ez kiemelkedően innovatívnak számított, mivel a módszer szakított a hagyományos tervezési logikával: anélkül, hogy kompromisszumot kötöttek volna a megbízhatóság és a biztonság terén, a költségoptimalizálás is a jármű tervezésének már legelső szakaszától kezdve ugyanolyan fontos szempont lett. A fejlesztés kezdetétől a végéig a teljes műszaki kialakításnál figyelembe vették a végső eladási árat. A Renault Csoport technológiája jelentős előnyt jelentett.
A tervezéstől a koncepció kidolgozásáig, majd a gyártásig a Dacia projekt csapata úgy működik, mint egy start-up: tiszta lappal és szűk költségvetéssel kezdődik a munka - minden modell esetén! A 2004-ben leleplezett Logan minden előzetes ígéretet betartott: rekord méret és helykínálat, valamint minden lényeges felszereltség - verhetetlen áron. A modell forradalmasította az autópiacot azzal, hogy az új autó vásárlás olyan közönség számára is elérhetővé vált, amelynek eddig ez csak álom lehetett. A használt autókkal versenyképes újautó-árral annyira sikeres volt a modell, hogy egész Európában forgalmazni kezdték. A Dacia példaértékű lett az újautó-vásárlás területén. Az ikonikus modellt, a Logant ma is forgalmazzák, összesen 1,8 millió darab talált gazdára. A Logan sikerének köszönhetően a Dacia kibővítette kínálatát a Sandero és annak SUV verziójával.
Az új forradalom 2010-ben kezdődött, a Dacia Duster rendkívül sikeres bemutatásával.
Ez a modell, amely ma már bestsellernek számít, sokak számára tette elérhetővé azt a SUV szegmenst, amely addig csak magasabb kategóriás modellekből állt.
Hű maradva az értékekhez, amelyeket a Dacia sajátjának vall – rekord mértékű helykínálat, egyszerűség, robusztus kialakítás és verhetetlen ár – mindkét új modell slágerterméknek számít.
Ez a modell, amely ma már bestsellernek számít, sokak számára tette elérhetővé azt a SUV szegmenst, amely addig csak magasabb kategóriás modellekből állt.
Hű maradva az értékekhez, amelyeket a Dacia sajátjának vall – rekord mértékű helykínálat, egyszerűség, robusztus kialakítás és verhetetlen ár – mindkét új modell slágerterméknek számít.
A Sandero (beleértve a Sandero Stepway-t is) rendelkezett 2018-ban a legnagyobb, magánszemélyek körében eladott példányszámmal, bemutatása óta pedig összesen 2,1 millió darabbal. A Dacia Dusterből 2010 óta 1,6 millió darabot adtak el.
A Dacia egyszerű, megbízható és robusztus modelljeivel továbbra is kielégíti a vásárlók alapvető igényeit. A márka 2007-ben bővítette a termékcsaládot a Logan MCV-vel (kombi), majd 2012-ben a Lodgy-val (egyterű) és a Dokkerrel (egyterű személyváltozat és furgon). A márka aktív vásárlóközösséggel rendelkezik és mára a Dacia lett az ötödik Európában a magánszemélyek részére történő értékesítés terén. Hazánkban piaci megjelenése óta összesen több mint 63 ezer darab Dacia gépjármű kelt el, ezzel a márka átlagosan 3,3% piaci részesedést ért el az elmúlt 15 év során, ugyanakkor a Duster 2010-es bevezetése is hozzájárulhatott ahhoz, hogy elmúlt 10 évben ez az érték 5,4%-ra emelkedett.
A legmagasabb piaci részesedést egyébként 2019-ben regisztrálták 6,6%-os aránnyal. 2010-es hazai megjelenése óta a legnépszerűbb modell itthon a Duster volt a Dacia kínálatában, összesen 24 ezer darabot helyeztek forgalomba 2020 április végéig a Datahouse adatai alapján. Itthoni bevezetése óta a modell a Dacia-értékesítés jelentős hányadát, kb. 40%-át adja.
A Dacia egyszerű, megbízható és robusztus modelljeivel továbbra is kielégíti a vásárlók alapvető igényeit. A márka 2007-ben bővítette a termékcsaládot a Logan MCV-vel (kombi), majd 2012-ben a Lodgy-val (egyterű) és a Dokkerrel (egyterű személyváltozat és furgon). A márka aktív vásárlóközösséggel rendelkezik és mára a Dacia lett az ötödik Európában a magánszemélyek részére történő értékesítés terén. Hazánkban piaci megjelenése óta összesen több mint 63 ezer darab Dacia gépjármű kelt el, ezzel a márka átlagosan 3,3% piaci részesedést ért el az elmúlt 15 év során, ugyanakkor a Duster 2010-es bevezetése is hozzájárulhatott ahhoz, hogy elmúlt 10 évben ez az érték 5,4%-ra emelkedett.
A legmagasabb piaci részesedést egyébként 2019-ben regisztrálták 6,6%-os aránnyal. 2010-es hazai megjelenése óta a legnépszerűbb modell itthon a Duster volt a Dacia kínálatában, összesen 24 ezer darabot helyeztek forgalomba 2020 április végéig a Datahouse adatai alapján. Itthoni bevezetése óta a modell a Dacia-értékesítés jelentős hányadát, kb. 40%-át adja.
A listán a városi terepjárót Magyarországon a Logan követi, több mint 13 ezer darabot helyeztek forgalomba.
A rangsor harmadik helyezettje itthon a Dokker, illetve a Dokker Van változat, amelyből közel tízezer darab kelt el.
A Sandero a negyedik helyen áll a Dokker mögött, a DataHouse értékesítési adatok alapján napjainkig.
2020. áprilisának és egyben az idei év első 4 hónapjának összesített nyertese a Dacia Lodgy 1 839 eladott járművel.
A rangsor harmadik helyezettje itthon a Dokker, illetve a Dokker Van változat, amelyből közel tízezer darab kelt el.
A Sandero a negyedik helyen áll a Dokker mögött, a DataHouse értékesítési adatok alapján napjainkig.
2020. áprilisának és egyben az idei év első 4 hónapjának összesített nyertese a Dacia Lodgy 1 839 eladott járművel.
Kimondhatjuk tehát, hogy a Dacia Lodgy a nagycsaládosok kedvenc autója Magyarországon. A 15 éves évforduló kapcsán a márka egyedi limitált szériát dob piacra, melyet a 15th Celebration felirattal ellátott embléma és további egyedi dizájnelemek különböztetnek meg. Ez a crossover széria minden országban elérhető, ahol a márkát forgalmazzák. Hazánkban a limitált Sandero (TCe 90) 3 699 000, míg a Duster limitált verziója (TCe 100) 4 549 000 Forintos kezdő ártól érhető el.
Mivel az ügyfelek elvárásai és az autók használatának módja is folyamatosan változnak, a Dacia modern márkaként meghallva vásárlói igényeit, felkészül a jövő mobilitásának kihívásaira. A környezeti kihívásokra reagálva a Dacia az egyetlen gyártó, amely kettős üzemű (benzin/LPG) modelleket kínál közel a teljes személygépjármű választékban.
A Groupe Renault 10 éves tapasztalata alapján a Dacia következő újítása a megfizethető elektromos járművek területén lesz várható. 2020 márciusában a márka bemutatta a Spring elektromos koncepciót, az első teljesen elektromos modellt. Öt ajtós modell, 4 teljes értékű üléssel és 200 km-es hatótávval: a Dacia Spring bizonyítékul szolgál arra, hogy a márka képes mindenki számára elérhető, fenntartható mobilitást kínálni, úgy, hogy továbbra is megtartja merész értékeit.
A Dacia meghatározó szereplő volt az autóiparban az elmúlt 15 évben, és forradalmi tevékenysége még messze nem ért véget.
Mivel az ügyfelek elvárásai és az autók használatának módja is folyamatosan változnak, a Dacia modern márkaként meghallva vásárlói igényeit, felkészül a jövő mobilitásának kihívásaira. A környezeti kihívásokra reagálva a Dacia az egyetlen gyártó, amely kettős üzemű (benzin/LPG) modelleket kínál közel a teljes személygépjármű választékban.
A Groupe Renault 10 éves tapasztalata alapján a Dacia következő újítása a megfizethető elektromos járművek területén lesz várható. 2020 márciusában a márka bemutatta a Spring elektromos koncepciót, az első teljesen elektromos modellt. Öt ajtós modell, 4 teljes értékű üléssel és 200 km-es hatótávval: a Dacia Spring bizonyítékul szolgál arra, hogy a márka képes mindenki számára elérhető, fenntartható mobilitást kínálni, úgy, hogy továbbra is megtartja merész értékeit.
A Dacia meghatározó szereplő volt az autóiparban az elmúlt 15 évben, és forradalmi tevékenysége még messze nem ért véget.