Hírek
Peugeot – Focal együttműködés
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Egy harmadik dolog is történt azonban 1979-ben, amelynek akkor aligha tulajdonított jelentőséget az autógyártó, mostanra mégis meghatározó momentumnak bizonyult. A franciaországi Saint-Étienne-ben Jacques Mahul ebben az évben alapította meg cégét, a Focalt, amely négy évtized alatt a prémium audiorendszerek piacának világszerte elismert, többszörösen kitüntetett szereplőjévé és a Peugeot kiemelt beszállítójává vált. Miután Jacques Mahul otthoni rendszereivel felhelyezte márkáját a hifi-térképre, figyelmét régi vágya megvalósítására fordította. A zene mellett ugyanis az autózásért is szenvedélyesen rajongott, és hogy a kettőt minél jobb minőségben köthesse össze, 1989-től elkezdett autóba beépíthető hangszórókat és erősítőket fejleszteni. Alig több mint egy évtized kellett ahhoz, hogy ezen a téren is a csúcsra érjen: 2001-ben a legmagasabb kategóriában ért el világbajnoki címet az autóhifis szakma legrangosabb versenyén, az IASCA-n.
Ez a siker jelentette az első kapcsolatot az időközben a francia kézműves tradíciók ápolásáért a Label Entreprise du Patrimoine Vivant címmel kitüntetett Focal és a legrégebbi hagyományokkal rendelkező francia autógyártó között.
A tudatos együttműködés 2014-ben indult útjára, amikor a Focal észbontó 50 hangszórós, 17 400 wattos audiorendszert tervezett a Peugeot Design Lab különleges alkotásához, a Peugeot Expertre épülő Le Bistrot du Lion-hoz.
A speciális lenszövetből készült hangszórók persze nem a vezető, hanem a vendégek szórakoztatására szolgáltak: a kinyitható, széthúzható oldalfalú, különleges jármű ugyanis gourmand büféskocsi volt, amely a milánói divathét francia pavilonjának látogatóit szolgálta ki.
Az alumínium és magnézium komponensekből felépülő, lenmembrános hangszórók mellett két Focal fejhallgató is helyet kapott a tanulmányautóban, személyre szóló zenei élményt biztosítva a hátul utazóknak. A Peugeot Instinct lehetőségeket a 2018-as Peugeot e-egend tanulmányautóban tökéletesítette a Peugeot és a Focal.
Az elektromos retró tanulmány vadonatúj hangzás-koncepciókat vezetett fel: a többzónás klímaberendezés mintájára minden ülésnél külön szabályozható audiozónákat alakítottak ki, így mindenki a maga zenéjében merülhetett el, míg a fedélzeti rendszerek figyelmeztető és tájékoztató hangjelzései csak a vezetőhöz jutottak el.
Így jutottunk el 2020-ig és a Peugeot 2008-ashoz, amely a városi szabadidőautók kategóriájában szokatlan módon kínál prémium audio lehetőséget is.
A Focal mérnökei a 10 hangszóró pontos elhelyezése mellett az autó belsőépítészeti jellemzőit is szem előtt tartva fűzték egységbe a technológiát és a stílust.
A szubkompakt szabadidőjármű a legújabb, ám aligha utolsó példája annak, ahogy a két innovatív francia márka a luxust többek számára elérhetővé téve vadonatúj korszakot nyit a fedélzeti zenehallgatás terén, szélesebb vásárlóközönség előtt nyitva meg azt a minőséget és élményt, amely korábban csak kevesek számára volt elérhető.