Hírek

Renault Koleos – SUV

Ha téged is zavar, hogy a tejföl 450 grammosnak néz ki, de csak 330 g, hogy a féldeci csak 3 cent és a korsó sör négy deci, akkor van egy jó hírünk. A Koleos az, aminek látszik. Békésebb időkben is jól jön egy biztos pont az életben, most meg pláne.
Image
Renault Koleosig kevesen jutnak el az autókeresésben, pedig a Kodiaqok, X-Trailek, Kugák ellenfeleként vannak értékes vonásai.

Gyakori a modellciklus közepe tájára időzített átdolgozás, ám a tesztelt Renault Koleoson a diszkrétnél is szerényebb volt a modellfrissítés. Sokat nem is kellett változtatni rajta, mert a formaterv eddig is a típus erős pontja volt.

Anthony Lo, a külső fődesigner jó munkát végzett, most csak a 4673 mm hosszú, 1843 mm széles, 1667 mm magas autó orrát tették kicsit karakteresebbé a lökhárító teljes szélességében futó krómsávval és a nagyobb hűtőráccsal. 

Egészen enyhén tér el a fényszórók íve. Megmaradt a lámpák csücskétől kiinduló és egészen az ajtókig ívelő krómcsík, amely az Initiale Paris emblémát határolja. 19-es kerekekkel, ami a csúcsmodellen és az Intense kivitelben is alapfelszerelés, a Koleos jó kiállású autó, eltalált arányokkal. Kár a kamu kipufogóvégekért, csővéggel szebb volna a hátulról is összeszedett, harmonikus formatervű autó. Sötétben jól mutatnak a lámpákat összekötő, vörös fénycsíkok a mozgatható csomagtérfedélen.

Image
Image
Initiale Paris szinten a tesztelt Renault Koleos perforált bőrüléssel fogad, amelynek minősége – az Espace puhán alászivacsozott üléstámlájával szemben – kifogástalan. Az elegáns, világosszürke nappabőr bevonat helyett komorabb, de kevésbé piszkolódó feketét is lehet kérni. A vezetőülés masszázsfunkciót rejt, a pohártartók fűtése-hűtése is ritka szolgáltatás. Az autó klímakomfortja nem illik ehhez az árkategóriához. Nem elég auto állásba kapcsolni a gombokkal, a ventilátor kis fokozaton is harsog, a 8,7” képátlójú érintőképernyő lassú reakciói nehezítik a beállítást.
Image
Image

Bár a modernebb Renault-kban, mint a Captur vagy a renovált Zoé, a kormányfűtés az egész volánt körbefűti, itt csak a küllőknél melegszik fel a karima. Talán majd segít megszokni a helyes kormányfogást 9 óra 15 percnél. Az ülésfűtés elindulása éppoly lassúnak tűnt, mint a tartóssági teszten használt Talismanban. A kartámaszt kihajtva a hátsó utasok is aktiválhatják az ülésfűtést, ami a szélvédőfűtéssel és a kormányfűtéssel csomagban 170 000 forintos extra.

A téli időben ezt nem használtuk, de az első ülések két fokozatban szellőztethetők is. 
Mivel a Renault kínálatában ott a Grand Scénic, az Espace és többféle kisbusz is, a Koleos ötszemélyes. Nincsenek hozzá pótülések a harmadik sorban, mert a fejtér érdekében jóval magasabb tetőível kellett volna rontani a fogyasztásán és az arányain.  A padló középen a kardánalagút ellenére sem zavaróan magas, a belső tér igazán tágas. Hátul bőven van lábtér ráadásul a háttámla kétféle szögben rögzíthető. 565-ről 1706 literesre bővíthető a csomagtartó, mindkettő bőven van akkora, amennyire szükség lehet.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/03/24/renault-koleos-suv-lakalyosan/

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely