Hírek
A Peugeot 3008 a legjobb
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Új autóként számtalan díjban és elismerésben részesült már a Peugeot új generációs szabadidőjárműve, most pedig kiderült: másodkézből megvásárolva is a legkiválóbb választás. Pontosan három évvel ezelőtt, 2017 első negyedévében kezdődött a második generációs Peugeot 3008 európai értékesítése. Ez egyben azt is jelenti, hogy a típus első példányai mostanában kerülnek eladósorba: a Peugeot kompakt szabadidőjárműve elkezdett tényezővé válni a használtautó-piacon.
Az 1988-ban alapított brit Diesel Car magazin és néhány évvel ezelőtt megjelent társkiadványa, az Eco Car folyóirat ugyanannak az éremnek a két oldalával foglalkozik: legyen szó bármilyen üzemanyagról, (a gázolajtól az autógázon át az elektromos áramig) a lapcsalád Európa-szerte a takarékos autózás egyik legnagyobb szakértőjének számít. Évente több száz autót tesztelnek, és a szerzett tapasztalatok alapján immár több mint egy évtizede adják ki az Év Autója díjakat, amelyek az utóbbi néhány évben kiegészültek az Év Használt Autója díjakkal. A kiadványok szerkesztői az idei díjátadóra több mint 800 használt autót vizsgáltak meg, figyelembe véve azok vételárát, értéktartását és praktikumát, kiegészítve mindezt a zsűri személyes benyomásaival. Ebből a nyolcszázas mezőnyből választották aztán ki az ötven döntőst.
Az 1988-ban alapított brit Diesel Car magazin és néhány évvel ezelőtt megjelent társkiadványa, az Eco Car folyóirat ugyanannak az éremnek a két oldalával foglalkozik: legyen szó bármilyen üzemanyagról, (a gázolajtól az autógázon át az elektromos áramig) a lapcsalád Európa-szerte a takarékos autózás egyik legnagyobb szakértőjének számít. Évente több száz autót tesztelnek, és a szerzett tapasztalatok alapján immár több mint egy évtizede adják ki az Év Autója díjakat, amelyek az utóbbi néhány évben kiegészültek az Év Használt Autója díjakkal. A kiadványok szerkesztői az idei díjátadóra több mint 800 használt autót vizsgáltak meg, figyelembe véve azok vételárát, értéktartását és praktikumát, kiegészítve mindezt a zsűri személyes benyomásaival. Ebből a nyolcszázas mezőnyből választották aztán ki az ötven döntőst.
„Soha nem kellett még ennyi lehetőség közül választanunk, és a dolgunkat az sem egyszerűsítette, hogy az autógyártók évről évre egyre jobb minőségű termékekkel állnak elő.” – vázolta az idei választás körülményeit Ian Robertson, a Diesel Car és Eco Car magazinok szerkesztője. „Már azok is büszkék lehetnek magukra, akik felkerültek a Top 50-es listára; egy ilyen erős mezőnyben végső győztesnek lenni pedig kivételes teljesítmény.”
Különösen igaz ez akkor, ha első nekifutásra sikerül a győzelem. Ez esetben pontosan ez történt: a második generációs Peugeot 3008 idén töltötte be harmadik születésnapját, így most első ízben vehetett részt a megmérettetésen, amit rögtön meg is nyert. A Peugeot kompakt szabadidőjárműve nem csak saját méretosztályban bizonyult a legkiválóbb használtpiaci választásnak, de a szerkesztők az egész piacon nem találtak jobb ajánlatot a francia crossovernél.
„Valójában már akkor sejtettük, hogy egyszer győzni fog a Peugeot 3008, amikor 2016-ban először vezettük az új generációs modellt.” – árulta el Ian Robertson. „A tervezők minden konvencióval szakítottak, az i-Cockpit kezelőfelülettől kezdve a lenyűgöző külső dizájnig. Ehhez már nincs is szükség másra, mint az 1,5, 1,6 és 2,0 literes, különösen tiszta üzemű és takarékos dízelmotorokra, és már meg is van a győztesünk. Amikor a szerkesztő bizottság összeült, egyhangúlag szavaztuk meg a Peugeot 3008 győzelmét.”
Azok után persze, hogy a J.D. Power piacelemző szervezet 2018-as felmérésén a Peugeot 3008 felhasználói bizonyultak a legelégedettebb autósoknak az egész brit piacon, nem meglepő, hogy a típus a használtpiacon is kivételesen vonzó ajánlatnak számít. A típus általános minősége, ergonómiája, valamint az új generációs padlólemezből adódó, kivételesen kiegyensúlyozott menetkényelem és -dinamika mellett – a magazinok fő fókuszával összhangban – a kiemelkedően takarékos erőforrásoknak is fontos szerep jutott a győzelemben. A Peugeot háromhengeres benzin- és négyhengeres dízelmotorjai már 2014-ben megszerezték az Euro 6 minősítést, amivel a márka a flottaszintű átlagos CO2-kibocsátási rangsor élére lépett (azaz Európa legtisztább autógyártójának bizonyult.) Ezt több független mérési sorozat is megerősítette azóta.
Különösen igaz ez akkor, ha első nekifutásra sikerül a győzelem. Ez esetben pontosan ez történt: a második generációs Peugeot 3008 idén töltötte be harmadik születésnapját, így most első ízben vehetett részt a megmérettetésen, amit rögtön meg is nyert. A Peugeot kompakt szabadidőjárműve nem csak saját méretosztályban bizonyult a legkiválóbb használtpiaci választásnak, de a szerkesztők az egész piacon nem találtak jobb ajánlatot a francia crossovernél.
„Valójában már akkor sejtettük, hogy egyszer győzni fog a Peugeot 3008, amikor 2016-ban először vezettük az új generációs modellt.” – árulta el Ian Robertson. „A tervezők minden konvencióval szakítottak, az i-Cockpit kezelőfelülettől kezdve a lenyűgöző külső dizájnig. Ehhez már nincs is szükség másra, mint az 1,5, 1,6 és 2,0 literes, különösen tiszta üzemű és takarékos dízelmotorokra, és már meg is van a győztesünk. Amikor a szerkesztő bizottság összeült, egyhangúlag szavaztuk meg a Peugeot 3008 győzelmét.”
Azok után persze, hogy a J.D. Power piacelemző szervezet 2018-as felmérésén a Peugeot 3008 felhasználói bizonyultak a legelégedettebb autósoknak az egész brit piacon, nem meglepő, hogy a típus a használtpiacon is kivételesen vonzó ajánlatnak számít. A típus általános minősége, ergonómiája, valamint az új generációs padlólemezből adódó, kivételesen kiegyensúlyozott menetkényelem és -dinamika mellett – a magazinok fő fókuszával összhangban – a kiemelkedően takarékos erőforrásoknak is fontos szerep jutott a győzelemben. A Peugeot háromhengeres benzin- és négyhengeres dízelmotorjai már 2014-ben megszerezték az Euro 6 minősítést, amivel a márka a flottaszintű átlagos CO2-kibocsátási rangsor élére lépett (azaz Európa legtisztább autógyártójának bizonyult.) Ezt több független mérési sorozat is megerősítette azóta.
A Peugeot 3008 használtpiaci győzelmének jelentőségét emeli, hogy szabadidőjárműként bizonyult a takarékos autózás hívei körében a kedvenc használt típusnak.
A crossoverek ugyanis fizikai adottságaik miatt jellemzően nagyobb környezeti terhelést jelentenek, mint a szedánok, ám a Peugeot fejlett hajtáslánc-technológiáival képes volt feloldani ezt az ellentmondást.
Az sem véletlen, hogy pont a 3008-as fedélzetén debütál a márka első plug-in hibrid hajtáslánca: a kezdetben összkerékhajtással, majd később kisebb teljesítményű, elsőkerék-hajtású kivitelben elérhető PHEV hajtás várhatóan még vonzóbbá teszi a típust a könnyen szerethető, könnyen fenntartható használt autót kereső vásárlók körében.
A crossoverek ugyanis fizikai adottságaik miatt jellemzően nagyobb környezeti terhelést jelentenek, mint a szedánok, ám a Peugeot fejlett hajtáslánc-technológiáival képes volt feloldani ezt az ellentmondást.
Az sem véletlen, hogy pont a 3008-as fedélzetén debütál a márka első plug-in hibrid hajtáslánca: a kezdetben összkerékhajtással, majd később kisebb teljesítményű, elsőkerék-hajtású kivitelben elérhető PHEV hajtás várhatóan még vonzóbbá teszi a típust a könnyen szerethető, könnyen fenntartható használt autót kereső vásárlók körében.
A 3008-as abszolút győzelme mellett egy másik Peugeot is elismerésre méltóan teljesít a használt autók piacán. Az RCZ 2018 óta sorban harmadszor bizonyul a legjobb választásnak, ha használt sportkupét keresünk. Ez a mesterhármas önmagában is fantasztikus eredmény, ám még különlegesebbé teszi a tény, hogy az RCZ már új autóként is a Diesel Car kedvence volt: amíg gyártották (azaz 2010 és 2014 között), a típus minden egyes évben elnyerte az év legjobb új sportautója címet.