Hírek
Erősebb lesz a Toyota GR Supra
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Az új modellévben folytatódik a Toyota GR Supra kínálatának bővítése. A kétliteres modell bevezetése mellett áthangolják a hathengeres motort is. Hogy markánsabb legyen a különbség az új, belépő szintű GR Supra és a háromliteres csúcsverzió között, az utóbbi komoly teljesítménynövelésen esik át. Bevezetésekor egyetlen kivitelben volt elérhető a GR Supra.
A háromliteres, soros hathengeres erőforrás legnagyobb teljesítménye 340 lóerő, maximális forgatónyomatéka 496 Nm volt. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt modell 4,3 másodperc alatt gyorsult 100 km/óráh-ra.
Idén sorakozik fel mellé a kétliteres, soros négyhengeres motorral szerelt verzió: a 258 lóerős, 400 Nm forgatónyomatékú erőforrásnak egy mázsával kevesebbet kell mozgatnia, így 5,2 mp alatt éri el a 100 km/h-t.
A könnyebb, takarékosabb változat megjelenése ugyanakkor lehetőséget teremtett arra, hogy a Toyota az új modellévre igazi csúcsmodellé fejlessze tovább a hathengeres variánst.
Idén sorakozik fel mellé a kétliteres, soros négyhengeres motorral szerelt verzió: a 258 lóerős, 400 Nm forgatónyomatékú erőforrásnak egy mázsával kevesebbet kell mozgatnia, így 5,2 mp alatt éri el a 100 km/h-t.
A könnyebb, takarékosabb változat megjelenése ugyanakkor lehetőséget teremtett arra, hogy a Toyota az új modellévre igazi csúcsmodellé fejlessze tovább a hathengeres variánst.
A modell teljesítményét az eddigi 340 lóerőről 387 lóerőre (+14%) emelik, a legnagyobb forgatónyomaték 4 Nm-rel (+1%) nő. Mivel a modell tömege 1,36 kilogrammal nőtt, a módosítás dinamikusabbá teszi az autót: a gyorsulás szintideje öt százalékkal rövidül. A teljesítménynövelést új leömlő beépítésével érték el; a kettő helyett hat csatornán keresztül távoznak a gázok, ami javítja a hőszabályozást. A dugattyúk kialakításán is módosítottak a mérnökök, így a motor sűrítési viszonya 11:1-ről 10,2:1-re csökkent. A nyolcfokozatú automata sebességváltón nem változtattak, új lesz ellenben a futómű: az első rugótornyokat új, alumínium kitámasztó elemekkel rögzítették a hűtő tartóidomjához, ami növelte a modell oldalirányú szilárdságát.
Szintén áthangolták a lengéscsillapítókat, valamint elöl és hátul új gumibakokat szereltek be. Emellett módosították az elektromos szervokormány, az adaptív változó felfüggesztés, a menetstabilizáló berendezés és az aktív differenciálmű vezérlését: a szoftverek átprogramozása a szerkezeti módosításokkal együtt stabilabbá teszi a Suprát a terhelésváltások (például váltott kanyarok) során. Ezeket a módosításokat egyelőre csak észak-amerikai piacokon jelentette be a Toyota, ám a hírek szerint a későbbiekben Európában is megjelennek a még erősebb, még kezesebb Suprák.
Szintén áthangolták a lengéscsillapítókat, valamint elöl és hátul új gumibakokat szereltek be. Emellett módosították az elektromos szervokormány, az adaptív változó felfüggesztés, a menetstabilizáló berendezés és az aktív differenciálmű vezérlését: a szoftverek átprogramozása a szerkezeti módosításokkal együtt stabilabbá teszi a Suprát a terhelésváltások (például váltott kanyarok) során. Ezeket a módosításokat egyelőre csak észak-amerikai piacokon jelentette be a Toyota, ám a hírek szerint a későbbiekben Európában is megjelennek a még erősebb, még kezesebb Suprák.
Toyota GR Supra műszaki adatok:
|
Toyota GR Supra 3.0
(2020. modellév) |
Toyota GR Supra 3.0
(2021. modellév) |
Toyota GR Supra 2.0
(2021. modellév) |
Motor (cm3)
|
Soros hathengeres,
3.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel
|
Soros hathengeres,
3.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel
|
Soros hathengeres,
2.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel
|
Max. teljesítmény (kW/LE)
|
250/340
|
284/387
|
190/258
|
- fordulatszám (1/perc)
|
5000-6500
|
5800-6500
|
5000-6500
|
Max. forgatónyomaték (Nm)
|
496
|
500
|
400
|
- fordulatszám (1/perc)
|
1600-4500
|
1800-5000
|
1550-4400
|
Erőátvitel
|
ZF nyolcfokozatú
aut. sebességváltó
|
ZF nyolcfokozatú
aut. sebességváltó
|
ZF nyolcfokozatú
aut. sebességváltó
|
Tömeg (kg)
|
1541
|
1542
|
1443
|
Keréktárcsa
|
19” kovácsolt alumínium
|
19” kovácsolt alumínium
|
18” öntött alumínium
|
Abroncsméret
|
255/35 ZR19
275/35 ZR19
|
255/35 ZR19
275/35 ZR19
|
255/40 ZR18
275/40 ZR19
|
Végsebesség (km/h)
|
250
|
250
|
250
|
Gyorsulás 0-96 km/h (mp)
|
4,1
|
3,9
|
5,0
|
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
|
4,3
|
N/A
|
5,2
|