Hírek

Erősebb lesz a Toyota GR Supra

Az új modellévben folytatódik a Toyota GR Supra kínálatának bővítése. A kétliteres modell bevezetése mellett áthangolják a hathengeres motort is. Hogy markánsabb legyen a különbség az új, belépő szintű GR Supra és a háromliteres csúcsverzió között, az utóbbi komoly teljesítménynövelésen esik át. Bevezetésekor egyetlen kivitelben volt elérhető a GR Supra.
Image
A háromliteres, soros hathengeres erőforrás legnagyobb teljesítménye 340 lóerő, maximális forgatónyomatéka 496 Nm volt. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt modell 4,3 másodperc alatt gyorsult 100 km/óráh-ra.

Idén sorakozik fel mellé a kétliteres, soros négyhengeres motorral szerelt verzió: a 258 lóerős, 400 Nm forgatónyomatékú erőforrásnak egy mázsával kevesebbet kell mozgatnia, így 5,2 mp alatt éri el a 100 km/h-t.

A könnyebb, takarékosabb változat megjelenése ugyanakkor lehetőséget teremtett arra, hogy a Toyota az új modellévre igazi csúcsmodellé fejlessze tovább a hathengeres variánst.
A modell teljesítményét az eddigi 340 lóerőről 387 lóerőre (+14%) emelik, a legnagyobb forgatónyomaték 4 Nm-rel (+1%) nő. Mivel a modell tömege 1,36 kilogrammal nőtt, a módosítás dinamikusabbá teszi az autót: a gyorsulás szintideje öt százalékkal rövidül. A teljesítménynövelést új leömlő beépítésével érték el; a kettő helyett hat csatornán keresztül távoznak a gázok, ami javítja a hőszabályozást. A dugattyúk kialakításán is módosítottak a mérnökök, így a motor sűrítési viszonya 11:1-ről 10,2:1-re csökkent. A nyolcfokozatú automata sebességváltón nem változtattak, új lesz ellenben a futómű: az első rugótornyokat új, alumínium kitámasztó elemekkel rögzítették a hűtő tartóidomjához, ami növelte a modell oldalirányú szilárdságát.

Szintén áthangolták a lengéscsillapítókat, valamint elöl és hátul új gumibakokat szereltek be. Emellett módosították az elektromos szervokormány, az adaptív változó felfüggesztés, a menetstabilizáló berendezés és az aktív differenciálmű vezérlését: a szoftverek átprogramozása a szerkezeti módosításokkal együtt stabilabbá teszi a Suprát a terhelésváltások (például váltott kanyarok) során. 
Ezeket a módosításokat egyelőre csak észak-amerikai piacokon jelentette be a Toyota, ám a hírek szerint a későbbiekben Európában is megjelennek a még erősebb, még kezesebb Suprák.

Toyota GR Supra műszaki adatok:

 
Toyota GR Supra 3.0
(2020. modellév)
Toyota GR Supra 3.0
(2021. modellév)
Toyota GR Supra 2.0
(2021. modellév)
Motor (cm3)
Soros hathengeres,
3.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel
Soros hathengeres,
3.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel
Soros hathengeres,
2.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel
Max. teljesítmény (kW/LE)
250/340
284/387
190/258
- fordulatszám (1/perc)
5000-6500
5800-6500
5000-6500
Max. forgatónyomaték (Nm) 
496
500
400
- fordulatszám (1/perc)
1600-4500
1800-5000
1550-4400
Erőátvitel
ZF nyolcfokozatú
aut. sebességváltó
ZF nyolcfokozatú
aut. sebességváltó
ZF nyolcfokozatú
aut. sebességváltó
Tömeg (kg)
1541
1542
1443
Keréktárcsa
19” kovácsolt alumínium
19” kovácsolt alumínium
18” öntött alumínium
Abroncsméret
255/35 ZR19
275/35 ZR19
255/35 ZR19
275/35 ZR19
255/40 ZR18
275/40 ZR19
Végsebesség (km/h)
250
250
250
Gyorsulás 0-96 km/h (mp)
4,1
3,9
5,0
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)                                                                                    
4,3
N/A
5,2
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely