Hírek
Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Eddig is sokféle Kona volt kapható Magyarországon. Most azonban a benzineshez, a dízelhez és az elektromoshoz csatlakozott a hibridváltozat, amit csúcsmodellként teszteltünk. Mivel Nyugat-Európában az aszfaltterepjárók divathulláma tombol, de a környezetvédelem mérséklése is fontos szempont, kiegészítették hibridverzióval a benzines, dízel és elektromos Konákat.
Laguna-kékben, a hibridváltozat bevezetőszínében érkezett a tesztautó, ami helyett hét másik fényezés választható. Fotózás közben Csepreghy Dani mondta a formatervre, hogy a Konán mindenütt történik valami, és valóban! Nagyon mozgalmas a dizájn. Nem vitatom, hogy feleennyi ívvel és éllel is meg lehet rajzolni egy autót, de a Kona igazán eredeti, üdítően más formájú autó, mint nagyjából 20 versenytársa ebben a kategóriában. Még az új Nissan Juke mellé is oda merném tenni.
Orr-részének fontos elemei a fényszórók. A fentiből világít a nappali menetfény és a tompított, középen van a távfény lencséje, lent pedig a ködlámpa. A gonoszul szúró főfényszórókat összekötő vízszintes nyílás is markánsabbá teszi az autót, az arcából áradó rámenősséget nem tolták túl, még pont nem vált agresszióba, amit az autó méretei komikussá tennének. Méretre akkora, mint a kis SUV-mezőny autói általában, hossza 4165, szélessége 1800, magassága 1565 mm, a tengelytáv 2600 mm. Az autó oldalán is van esemény bőven, a kisablak a harmadik (C) tetőoszlopban szerencsére nem műanyag, hanem üveg, de keveset javít a kilátáson hátrafelé. Különösen ízlésesek a 18-as felnik, a gumiméret 235/45 R18.
Orr-részének fontos elemei a fényszórók. A fentiből világít a nappali menetfény és a tompított, középen van a távfény lencséje, lent pedig a ködlámpa. A gonoszul szúró főfényszórókat összekötő vízszintes nyílás is markánsabbá teszi az autót, az arcából áradó rámenősséget nem tolták túl, még pont nem vált agresszióba, amit az autó méretei komikussá tennének. Méretre akkora, mint a kis SUV-mezőny autói általában, hossza 4165, szélessége 1800, magassága 1565 mm, a tengelytáv 2600 mm. Az autó oldalán is van esemény bőven, a kisablak a harmadik (C) tetőoszlopban szerencsére nem műanyag, hanem üveg, de keveset javít a kilátáson hátrafelé. Különösen ízlésesek a 18-as felnik, a gumiméret 235/45 R18.
Előre a kellően nagy ajtókon át magas emberek is behuppanhatnak a többféle helyzetbe állítható vezetőülésbe, hátul kicsi a kivágás a karosszériában.
Ez egy kisautó, nem szellős SUV, bármit is sugalljon a formája. 361-1143 literrel a csomagtere bővebb a kiskocsikénál, térkínálata a kiskategóriás autók átlagát hozza. A hátsó padon közepes a térdhely, az alacsony ülésen kényelmetlen szögben tartott lábakkal utazhatnak a hátsó utasok.
Igényes részlet a hátsó utasok fölé is beszerelt világítás és tetszett, hogy mindkét első ülés háttámláján van zseb. Mögötte műanyaghéj védi az ülést.
Ez egy kisautó, nem szellős SUV, bármit is sugalljon a formája. 361-1143 literrel a csomagtere bővebb a kiskocsikénál, térkínálata a kiskategóriás autók átlagát hozza. A hátsó padon közepes a térdhely, az alacsony ülésen kényelmetlen szögben tartott lábakkal utazhatnak a hátsó utasok.
Igényes részlet a hátsó utasok fölé is beszerelt világítás és tetszett, hogy mindkét első ülés háttámláján van zseb. Mögötte műanyaghéj védi az ülést.
Tárolóhely van bőven, még az ajtóbehúzókba is rámolhatunk apróságokat. A csomagteret egy szintbe hozni a lehajtott hátsó üléstámlákkal. Belül a gombokkal túlzsúfolt kormánykerékkel kell egy ideig barátkozni, minden más igazán egyszerűen használható, gyorsan kiismerhető a szellőzéstől a menükön át az érintőképernyőig. Említésre méltó a vakító fényszórótól elsötétedő belső visszapillantó tükör. A Style szinten színes középső kijelző átmérője 4,2, a középső kijelzőé 7,0 hüvelyk.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/24/teszt-hyundai-kona-hybrid-autoteszt/
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/24/teszt-hyundai-kona-hybrid-autoteszt/