Hírek
Citroën C3 Origins
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Citroën a századik születésnapjára különleges kivitelű, jubileumi modellt készített a C3-asból. Erős benzinmotorral és automata váltóval próbáltuk ki. A Citroën 2002-ben mutatta be az első C3-ast, hét évre rá jött a második, majd 2016-ban a jelenleg is futó, harmadik generáció. Mivel a C3 már nem egy új modell, járt már nálunk kézi váltós, erősebb, gyengébb motoros is, a mostani pedig különleges felszereltsége miatt került képbe. Az Origins névre keresztelt, extra felszereltség, a márka századik születésnapjára készült.
A 100 éves évfordulóra a francia gyár egy egész szórakoztató kis virtuális múzeumot is összeállított, ahol 78 különféle Citroën járművet lehet részletesebben is megismerni, beleülni, és van, ami mellé hangokat is töltöttek. A gyűjteményben szereplők között akad személyautó, kisbusz, de még traktor, helikopter is.
Ember legyen a talpán, aki szemből, első blikkre meg tudja különböztetni egymástól az összes jelenlegi Citroënt.
Legtöbbjük gombócformájú, elöl két, párhuzamosan futó csillogó csíkban ott a márkaembléma, majd jönnek a lámpák: fent egy vékony, alatta egy hangsúlyos, nagyobb darab, majd lejjebb a ködlámpa.
Ember legyen a talpán, aki szemből, első blikkre meg tudja különböztetni egymástól az összes jelenlegi Citroënt.
Legtöbbjük gombócformájú, elöl két, párhuzamosan futó csillogó csíkban ott a márkaembléma, majd jönnek a lámpák: fent egy vékony, alatta egy hangsúlyos, nagyobb darab, majd lejjebb a ködlámpa.
Ördög tudja, hogy miért jó, ha egy márka összes modellje ugyanúgy néz ki, nekem sokkal szimpatikusabb, amikor nemcsak egypetéjű ikrekből áll egy család. Hosszra a C3-as éppen csak belül marad a négyméteres határon – 3996 mm – szélessége 1749, magassága 1474 milliméter, tengelytávja 2539 mm. Fekete autónál pont nem annyira látványos a kerékíveken és a küszöbön lévő fekete műanyag betét, de ettől egy kis szabadidő-autós hangulatot kapott a C3-as. Oldalról viccesek a városi közlekedésnél, főleg a parkolásnál, bevásárlásoknál hasznos Airbump-betétek, amik az ajtót védik a rányitástól, bevásárlókocsis ütközésektől, miazmástól. Jópofa, de autómosásnál utálatos.
Az alapból is egész egyedivé varázsolható C3-as – kilencféle színe háromféle tetőfényezéssel rendelhető és látványos felnik is vannak a kínálatban – az Origins felszereltséghez pedig további egyedi elemek sora jár, a bronzszínű betétektől az ovális tetőmintán át a tükör tövébe rajzolt 1919-es évszámig, emblémáig, Origins feliratig.
Az alapból is egész egyedivé varázsolható C3-as – kilencféle színe háromféle tetőfényezéssel rendelhető és látványos felnik is vannak a kínálatban – az Origins felszereltséghez pedig további egyedi elemek sora jár, a bronzszínű betétektől az ovális tetőmintán át a tükör tövébe rajzolt 1919-es évszámig, emblémáig, Origins feliratig.
Fura autó a C3-as, bentről tényleg nagyobbnak tűnik, mint kívülről. Elöl széles, fotelszerű, kellemes tapintású huzatba öltöztetett üléseken terpeszkedhet a sofőr és utasa, és a berendezésen – a légbeömlők körül – itt is feltűnnek a spéci, bronzszínű betétek. Jó poén a bőrből készült ajtóbehúzó fogantyú, illetve a szintén bőr, díszvarrásokkal feldobott középkonzol. Hátul valamivel szerényebb a helykínálat, itt saccra úgy 180 centiig lehet teljes életet élni, aki ennél hosszabb, annak közel van a plafon és az első ülés amúgy valószínűtlenül vastag háttámlája is. A minőségérzet vegyes, vannak egész klassz tapintású felületek és egyszerű, olcsó plasztikok is.
Műszerfala két nagy és két kicsi mutatós műszerből áll, köztük monokróm kijelzővel, a középkonzolon pedig nagy, érintőképernyő ücsörög. Nagy baklövés, hogy külön klímavezérlő nincs, azt az érintőképernyő menüjéből kell előkotorni, sőt igazából szinte mindent ide rejtettek el. Utasterében rengeteg apró kis helyre lehet úti vackokat pakolni, csomagtartója 300 literes, ami teljesen normális.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/17/evfordulos-extra-kivitelu-kisauto-a-citroen-tol/
Műszerfala két nagy és két kicsi mutatós műszerből áll, köztük monokróm kijelzővel, a középkonzolon pedig nagy, érintőképernyő ücsörög. Nagy baklövés, hogy külön klímavezérlő nincs, azt az érintőképernyő menüjéből kell előkotorni, sőt igazából szinte mindent ide rejtettek el. Utasterében rengeteg apró kis helyre lehet úti vackokat pakolni, csomagtartója 300 literes, ami teljesen normális.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/17/evfordulos-extra-kivitelu-kisauto-a-citroen-tol/