Hírek

Hyundai Vision T Plug-in hibrid

A Hyundai Motor a 2019-es Los Angelesi Autószalonon mutatta be Vision T Plug-in hibrid tanulmányát, amely a márka jövőbeli formai irányzatain túl bepillantást enged a jövőre érkező új Tucson dizájnmegoldásaiba is.

A hivatalos nevén HDC-7 Vision T tanulmányautó már a hetedik a Hyundai Design Centerének tanulmányautóinak sorában, kifejezve a Hyundai továbbfejlesztett Érzéki Sportosság globális formanyelvét. „Innovatív megoldásokat alkalmazunk a formatervezésben és az érzéki, sportos formatervezési nyelven keresztül érzelmi értéket adunk termékélményünkhöz” – mondta Sang-yup Lee, a Hyundai Globális Design Központ alelnöke. A hobbiterepes koncepció matt zöld külsővel és konnektoros hibrid hajtáslánccal rendelkezik, ami jelzi a környezetbarát életmód iránti figyelmet és a vele együtt járó környezettel fennálló belső egyensúlyt.
Image
A Hyundai Érzéki Sportosság tervezési elve által vezérelve a Vision T tervezési témái a dinamizmus koncepciója körül forognak és mint ilyen, a Vision T tanulmány arra törekszik, hogy a legdinamikusabb crossover-formák élvonalába kerüljön. A tanulmány egy új városi kalandor SUV formatervezési irányzat megjelenítése. A Vision T oldalprofilja folyamatos sebességérzetet és előremozgást sugall. A hosszú motorháztető és vízszintes tetővonal, valamint a hosszú tengelytáv és rövid túlnyúlások a bármire kész dinamikus karaktert tükrözik. A kompakt crossover modellekkel ellentétben a Vision T éles geometriai szögeket és éleket használ azért, hogy szembetűnő kontrasztot teremtsen a karcsú sziluett és a férfias ékvonalak között.

A dinamizmus alapvető formatervezési koncepciójának két származtatott altémája a paraméteres fantázia és a transzcendens kapcsolódás. Ezekben az összes paraméteres felület valamilyen kapcsolatban van a karosszéria fényeivel, vagy díszítőelemével. Zökkenőmentes összeköttetések jellemzik, bármiféle formatervezési határtól mentesen. A környezet fényei visszatükröződnek a konkáv és domború vonalakon, a feszültség extrém érzetét keltve ezzel. Az autó egyéniségét a Le Fil Rouge és a frissített Grandeur modellekből származó meghatározóan jellegzetes fényszórók emelik ki. Eredeti ötlet a nagyobb sebességnél működő paraméteres légfüggöny, amely az légellenállást és a formatervezést is aktívan szolgálja.
Image
Álló helyzetben az autó hűtőrácsa bezáródik és stabil marad. Mozgás közben viszont a rács minden egyes cellája az előre programozott sorrendben mozog, valóban dinamikus viselkedést mutatva ezzel. Ez a dinamikus karakter a motorba irányuló légáramlatok szabályozásának funkcionális hatását is ellátja és optimalizálja a légellenállást, valamint az üzemanyag-fogyasztást is. A motor beindításakor a beépített rejtett fényszórórendszer sötétkróm matt árnyalatú króm tükröződő megjelenése menet közben funkcionális világítássá alakul. A Hyundai tervezői rejtett menetfényekkel növelték a parametrikus formatervezés fénylő vonzerejét, míg a rejtett lámpák a Hyundai formatervezési innovációjának következő generációját képviselik.

Az oldalablakok kialakítása rendkívül tiszta és zökkenőmentes, amit a keret nélküli futurisztikus ablakokkal tovább fokoztak. A túlméretezett szatén króm alukerekek hatalmas lyukakat kaptak, sötét narancssárga féknyergekkel kiegészítve, míg a kerék küllőinek ferde oldalai matt-szürke színben pompáznak, kiemelve ezzel a szatén króm küllők ragyogását. Felülről egy különleges dombornyomott mintázat került az üvegtető szerkezetébe. Ezek a dinamikus hatások egy Hyundai logóvá állnak össze, ahol a H kialakítás sötét króm, megvilágítva pedig fényes zöld és mélyvörös árnyalatával élesebben emeli ki az autó terjedelmét. Az egyedi világítás témája az autó hátsó részére is kiterjed, amelyben a motor leállításakor a hátsó lámpák, valamint a Hyundai embléma egy előre megtervezett fényjátékot játszanak, a Hyundai embléma a hátsó világítás utolsó elemeként tűnik el.

A Vision T töltőcsatlakozója az utasoldalon a hátsó kerékjárat fölött egy elcsúsztatható fedél alatt kapott helyet. Töltés közben a „Blue Drive” felirat világít, jelezve, hogy a rendszer aktívan töltődik. Az akkumulátor töltöttségi szintje külsőleg egy kör alakú fényjelzésen, ami teljes körré alakul, amikor az autó teljesen feltöltődött.


Forrás: Dönci Hyundai Blogja
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely