Hírek
Jeep Wrangler Rubicon
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Minden autós ember álma, hogy vezessen egy dzsipet. A Wrangler, a Jeep. Nem városi terepjáró, mégis divatcikk. Kultikus munkagép minden földi jóval felszerelve. A túlélő, amiben utasa is mindent túlél…
A hagyomány
Közel 80 éve, az amerikai hadsereg megrendelésére készítették el az első Willys dzsipet. Az egyszerű és elnyűhetetlen konstrukció és egyes licencelt változatai a kilencvenes évekig élt. A Jeep 1986-ban kezdte el a polgári változat gyártását, Wrangler néven. Most a negyedik generációnál tart a típus, de azonnal felimerhető, kortalan formája ma is ugyanazt sugallja. Széles sárvédők, kerek első lámpák, hetes osztású hűtőmaszk, látható zsanérok minden ajtónál és a dobozforma. Sík az első szélvédő, kerekek merev hidakhoz csatlakoznak. A Wrangler egy célszerűen megépített jármű. A motorháztetőt kézzel nyitható leszorító pántok rögzítik, a pótkerék az oldalra nyíló hátsó ajtón van. A mai utcaképben igazán feltűnő jelenség a legeredetibb Jeep. Annál is inkább, mert méreteiben, arányaiban mindenen felülemelkedik.
Közel 80 éve, az amerikai hadsereg megrendelésére készítették el az első Willys dzsipet. Az egyszerű és elnyűhetetlen konstrukció és egyes licencelt változatai a kilencvenes évekig élt. A Jeep 1986-ban kezdte el a polgári változat gyártását, Wrangler néven. Most a negyedik generációnál tart a típus, de azonnal felimerhető, kortalan formája ma is ugyanazt sugallja. Széles sárvédők, kerek első lámpák, hetes osztású hűtőmaszk, látható zsanérok minden ajtónál és a dobozforma. Sík az első szélvédő, kerekek merev hidakhoz csatlakoznak. A Wrangler egy célszerűen megépített jármű. A motorháztetőt kézzel nyitható leszorító pántok rögzítik, a pótkerék az oldalra nyíló hátsó ajtón van. A mai utcaképben igazán feltűnő jelenség a legeredetibb Jeep. Annál is inkább, mert méreteiben, arányaiban mindenen felülemelkedik.
A technika
A SUV-ok korában, amikor az ideális magasságba tervezett ülésekbe extrakönnyű beszállni, a Wrangler Rubiconba kortól függetlenül kihívás a bejutás. Indokolt az „utcai” változatok (Sport és Sahara) fellépője – hacsak nem számít az a néhány centi plusz a terepezésben. Ha már bemásztunk, akkor a múlt és jelen találkozásának érdekes elegyét tapasztalhatjuk meg. A függőleges műszerfalba integrált központi LCD-kijelző és fedélzeti szórakoztató központ egy kiváló Alpine hifit hajt meg bluetooth kapcsolattal, de ez vetíti ki a tolatókamera képét is. A 8-sebességes automata váltó karját egy Willys piktogram díszíti, mellette a terepváltó karja. Ez változtatja az alapesetben hátsókerékhajtású Jeepet igazi terepjáróvá. Automatikus vagy állandó összkerékhajtás, és felező fokozat választható. Ezenkívül a Rubicon ROCK-Track erősített hajtáslánca külön első és hátsó diffizárral is felszerelt. Sőt, gombnyomásra tudjuk oldani az első tengely stabilizátor rúdját – extrém terepen bizonyos helyzetekben ez biztosíthat tapadást a kerekeknek. A hajtás persze motor nélkül mit sem érne. A 2 literes turbómotor Alfa Romeo származék, 272 lóereje és 400 Nm nyomatéka több, mint elég – pedig üresen 2 tonnás a Wrangler. Padlógáznál ágaskodva akarja kilökni maga alól a Dana hátsóhidat, kanyarban pedig úgy indul meg a fara, akár pehelykönnyű roadsteré. Itt az elektronika másodlagos, az erő és a brutális mechanika hajtja.
A SUV-ok korában, amikor az ideális magasságba tervezett ülésekbe extrakönnyű beszállni, a Wrangler Rubiconba kortól függetlenül kihívás a bejutás. Indokolt az „utcai” változatok (Sport és Sahara) fellépője – hacsak nem számít az a néhány centi plusz a terepezésben. Ha már bemásztunk, akkor a múlt és jelen találkozásának érdekes elegyét tapasztalhatjuk meg. A függőleges műszerfalba integrált központi LCD-kijelző és fedélzeti szórakoztató központ egy kiváló Alpine hifit hajt meg bluetooth kapcsolattal, de ez vetíti ki a tolatókamera képét is. A 8-sebességes automata váltó karját egy Willys piktogram díszíti, mellette a terepváltó karja. Ez változtatja az alapesetben hátsókerékhajtású Jeepet igazi terepjáróvá. Automatikus vagy állandó összkerékhajtás, és felező fokozat választható. Ezenkívül a Rubicon ROCK-Track erősített hajtáslánca külön első és hátsó diffizárral is felszerelt. Sőt, gombnyomásra tudjuk oldani az első tengely stabilizátor rúdját – extrém terepen bizonyos helyzetekben ez biztosíthat tapadást a kerekeknek. A hajtás persze motor nélkül mit sem érne. A 2 literes turbómotor Alfa Romeo származék, 272 lóereje és 400 Nm nyomatéka több, mint elég – pedig üresen 2 tonnás a Wrangler. Padlógáznál ágaskodva akarja kilökni maga alól a Dana hátsóhidat, kanyarban pedig úgy indul meg a fara, akár pehelykönnyű roadsteré. Itt az elektronika másodlagos, az erő és a brutális mechanika hajtja.
Az élvezet
Beröffentve a gépet kiderül, hogy a motorhang visszafogott, majd az első méterek után mondhatjuk, hogy a zajkomfort sem rossz. A Rubicon verzió terepgumikkal érkezett hozzánk, ami aszfalton használva minden méteren azért sír, hogy elhagyjuk vele az épített utat és hódítsuk meg a természetet. Ettől függetlenül – vagy pont ezért – a Wranglerrel közlekedni olyan érzés, mint mikor egy messziről jött hódító elefántjával besétál a lovasok közé, megállíthatatlanul. Nincs igazi ellenfele a gépnek! Nem közvetlen a kormányzás, dől a kasztni rendesen, de nincs olyan padka, töltés, traktornyom vagy meredély, ami kihívást jelentene neki. Egy hepehupás földút, ahol egy városi crossoverrel 30-cal döcögünk, ott a Jeep 90-nel gond nélkül vágtat. A diffizárakat csak igazán laza talajon, sárban kell kapcsolni, egyébként a 4×4 és a terepgumi mindenre megoldás. Minden terepen megtett méter biztonságos és élvezetes, a tükörben látható utasok fülig érő mosolya és hangos sikolya pedig csak fokozza az érzést.
Beröffentve a gépet kiderül, hogy a motorhang visszafogott, majd az első méterek után mondhatjuk, hogy a zajkomfort sem rossz. A Rubicon verzió terepgumikkal érkezett hozzánk, ami aszfalton használva minden méteren azért sír, hogy elhagyjuk vele az épített utat és hódítsuk meg a természetet. Ettől függetlenül – vagy pont ezért – a Wranglerrel közlekedni olyan érzés, mint mikor egy messziről jött hódító elefántjával besétál a lovasok közé, megállíthatatlanul. Nincs igazi ellenfele a gépnek! Nem közvetlen a kormányzás, dől a kasztni rendesen, de nincs olyan padka, töltés, traktornyom vagy meredély, ami kihívást jelentene neki. Egy hepehupás földút, ahol egy városi crossoverrel 30-cal döcögünk, ott a Jeep 90-nel gond nélkül vágtat. A diffizárakat csak igazán laza talajon, sárban kell kapcsolni, egyébként a 4×4 és a terepgumi mindenre megoldás. Minden terepen megtett méter biztonságos és élvezetes, a tükörben látható utasok fülig érő mosolya és hangos sikolya pedig csak fokozza az érzést.
A szabadság ára
A Wrangler egyedülálló, kultikus megjelenése, és terepes képességei kiemelik a mai 4×4 palettából. Egy kétajtós induló modell, 2.2 literes dízelmotorral (200 LE, 450 Nm), automata váltóval 15 millió forintnál kezdődik. A hosszú tengelytáv és plusz két ajtó felára egymillió forint, egy benzines Rubicon 18 millió körül alakul. A felszereltségi listán légzsákok, LED-lámpák, vészfékező és holttérfigyelő rendszer, adaptív tempomat is szerepel. Mindegyik változat kompozit teteje lebontható, így bukókeretes kabrió varázsolható belőle. Az ajtók is leszedhetők és a szélvédő is előredönthető. Akár a Willysnél. Ez is egy legenda, ami elmegy mindenhol, átmegy mindenen, túlél mindent!
Forrás: GYŐR+ - www.gyorplusz.hu
A Wrangler egyedülálló, kultikus megjelenése, és terepes képességei kiemelik a mai 4×4 palettából. Egy kétajtós induló modell, 2.2 literes dízelmotorral (200 LE, 450 Nm), automata váltóval 15 millió forintnál kezdődik. A hosszú tengelytáv és plusz két ajtó felára egymillió forint, egy benzines Rubicon 18 millió körül alakul. A felszereltségi listán légzsákok, LED-lámpák, vészfékező és holttérfigyelő rendszer, adaptív tempomat is szerepel. Mindegyik változat kompozit teteje lebontható, így bukókeretes kabrió varázsolható belőle. Az ajtók is leszedhetők és a szélvédő is előredönthető. Akár a Willysnél. Ez is egy legenda, ami elmegy mindenhol, átmegy mindenen, túlél mindent!
Forrás: GYŐR+ - www.gyorplusz.hu