Hírek
Elektromos SUV: Toyota és a Subaru
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A világ legzöldebb autógyártójaés e ddig összesen 13,7 millió környezetbarát hibrid elektromos autót értékesítő Toyota történelmi bejelentést tett.
A japán autógyártó 5 évvel az eredetileg tervezett 2030-as céldátum előtt, 2025-re el kívánja érni az évi 5,5 millió darabos részben vagy teljesen elektromos autó értékesítést, amiből közel 1 millió darabot tehetnek majd ki a zéró emissziójú akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók.
A vállalat egyben megerősítette, hogy hidrogén üzemanyagcellás fejlesztései mellett felgyorsítja az elektromos autózást hamarosan forradalmasító szilárdtest akkumulátorok fejlesztését és új sztenderdizált akkumulátor koncepciója révén néhány éven belül 10 akkumulátoros elektromos modellt mutat be világszerte.
A japán autógyártó 5 évvel az eredetileg tervezett 2030-as céldátum előtt, 2025-re el kívánja érni az évi 5,5 millió darabos részben vagy teljesen elektromos autó értékesítést, amiből közel 1 millió darabot tehetnek majd ki a zéró emissziójú akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók.
A vállalat egyben megerősítette, hogy hidrogén üzemanyagcellás fejlesztései mellett felgyorsítja az elektromos autózást hamarosan forradalmasító szilárdtest akkumulátorok fejlesztését és új sztenderdizált akkumulátor koncepciója révén néhány éven belül 10 akkumulátoros elektromos modellt mutat be világszerte.
Köztük egy a Subaruval közösen fejlesztett közepes méretű SUV-ot, amely a két vállalat által az elektromos autók részére fejlesztett padlólemezre épül majd. A közös projektbe a Subaruban 16,8%-os részesedéssel rendelkező Toyota az elektromos hajtások fejlesztésével kapcsolatos know-howt, míg a Subaru az offroad autók fejlesztése területén szerzett tapasztalatokat hozza.
A Lexus prémium márkával együtt a világ legszélesebb hibrid elektromos (HEV) modellportfólióját jegyző Toyota még idén a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy hogy 2020-tól évente minimum egy plug-in hibrid elektromos (PHEV) modellel bővíti majd európai kínálatát és ugyancsak 2020-tól kezdődően rövid idő alatt 10 akkumulátoros elektromos (BEV) modellt mutat be világszerte, amelyek közül 3 legkésőbb 2021-ig Európában is kapható lesz. A japán autógyártó most konkrétumokat is elárult az érkező modellekről, amelyek a megnövekedett akkumulátor gyártási kapacitás révén a vártnál jóval korábban érkezhetnek, lehetővé téve a vállalat számára az 5 éves időugrást.
Annyi már most tudható, hogy az érkező modellek között lesz nagyméretű elektromos SUV, közepes méretű elektromos áruszállító, közepes méretű elektromos szedán, közepes méretű elektromos crossover, közepes méretű elektromos SUV (a Subaruval közös fejlesztésben) és elektromos kisautó (a Suzukival és a Toyota leányvállalat Daihatsuval közösen fejlesztve). Ezen felül a Toyota bejelentette úgynevezett ultra-kompakt és gyalogos közlekedést segítő járműkínálatának bemutatását is, 2020-tól.
A Lexus prémium márkával együtt a világ legszélesebb hibrid elektromos (HEV) modellportfólióját jegyző Toyota még idén a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy hogy 2020-tól évente minimum egy plug-in hibrid elektromos (PHEV) modellel bővíti majd európai kínálatát és ugyancsak 2020-tól kezdődően rövid idő alatt 10 akkumulátoros elektromos (BEV) modellt mutat be világszerte, amelyek közül 3 legkésőbb 2021-ig Európában is kapható lesz. A japán autógyártó most konkrétumokat is elárult az érkező modellekről, amelyek a megnövekedett akkumulátor gyártási kapacitás révén a vártnál jóval korábban érkezhetnek, lehetővé téve a vállalat számára az 5 éves időugrást.
Annyi már most tudható, hogy az érkező modellek között lesz nagyméretű elektromos SUV, közepes méretű elektromos áruszállító, közepes méretű elektromos szedán, közepes méretű elektromos crossover, közepes méretű elektromos SUV (a Subaruval közös fejlesztésben) és elektromos kisautó (a Suzukival és a Toyota leányvállalat Daihatsuval közösen fejlesztve). Ezen felül a Toyota bejelentette úgynevezett ultra-kompakt és gyalogos közlekedést segítő járműkínálatának bemutatását is, 2020-tól.
Közös elektromos padlólemez és közepes méretű akkumulátoros elektromos SUV a Subaruval
Fejlett technológiáik egyesítésével a a Toyota és a 16,8%-ban a Toyota által tulajdonolt Subaru közösen fejleszt ki egy akkumulátoros elektromos hajtású autókhoz szánt padlólemezt (közepes és nagy méretű személygépkocsikhoz). A két vállalat felhasználja a Subaru összkerékhajtási technológiáját és a Toyota elektromos hajtási megoldásait. A kifejlesztendő padlólemezre alapozva a két vállalat közösen tervez meg egy C-szegmensű, tisztán elektromos hajtású SUV-modellt, amit mindkét cég a saját márkaneve alatt forgalmaz majd. Mindkét vállalat más-más területen számít szakértőnek (a Subaru az összkerékhajtási technológiákban, míg a Toyota az elektromos hajtási megoldásokban), és ezen erősségek egyesítésével a két márka olyan vonzó terméket alkothat, ami egyszerre kínálja egy BEV minden előnyét.
Fejlett technológiáik egyesítésével a a Toyota és a 16,8%-ban a Toyota által tulajdonolt Subaru közösen fejleszt ki egy akkumulátoros elektromos hajtású autókhoz szánt padlólemezt (közepes és nagy méretű személygépkocsikhoz). A két vállalat felhasználja a Subaru összkerékhajtási technológiáját és a Toyota elektromos hajtási megoldásait. A kifejlesztendő padlólemezre alapozva a két vállalat közösen tervez meg egy C-szegmensű, tisztán elektromos hajtású SUV-modellt, amit mindkét cég a saját márkaneve alatt forgalmaz majd. Mindkét vállalat más-más területen számít szakértőnek (a Subaru az összkerékhajtási technológiákban, míg a Toyota az elektromos hajtási megoldásokban), és ezen erősségek egyesítésével a két márka olyan vonzó terméket alkothat, ami egyszerre kínálja egy BEV minden előnyét.
Ígéretes a korábbi közös Toyota-Subaru projektek sikere
A Toyota és a Subaru már 2005 óta sikeresen és egyre szorosabban működik együtt különböző területeken, például a fejlesztésben, a gyártásban és az értékesítésben. Jó példa erre az a közös projekt, aminek nyomán 2012-ben megszületett a hátsókerékhajtású Toyota 86 és Subaru BRZ modell, vagy éppen a Toyota plug-in hibrid (HEV) tapasztalatainak felhasználásával megtervezett Subaru Crosstrek Hybrid modell értékesítésének megkezdése az USA-ban.
A Subaru felhagy az önálló BEV fejlesztéssel
A Toyotával kötött megállapodás értelmében a Subaru mostantól az új közös projektbe irányítja át jelenlegi BEV-fejlesztési forrásait. Az új együttműködés keretében a Subaru továbbra is arra törekszik, hogy egy vonzó elektromos SUV-modellt alkosson vásárlói számára, amihez kiaknázza az új közös projekt jelentette előnyöket a tervezés, a fejlesztés, a beszerzés terén és más fontos területeken.
Az ehhez hasonló együttműködések segítenek megválaszolni az autóipar történetének legnagyobb kihívásait
Napjainkban az autóipar egy olyan hatalmas átalakuláson megy keresztül, amire csak egyszer akad példa egy évszázadban. Ennek a folyamatnak ugyanúgy része az autók konnektivitása, mint az önvezető és vezetéssegítő technológiák fejlődése, az új mobilitási és autómegosztási módok kialakulása, vagy éppen az elektromos hajtásláncok (hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos, hidrogén üzemanyagcellás elektromos) megjelenése, és mind a Subaru, mind a Toyota felismerte, hogy e változás megköveteli a lehető leggyorsabb ütemű és legszélesebb körű technikai fejlesztéseket. A most bejelentett megállapodás – az eddigi idők során elmélyített partnerségre alapozva – most az együttműködés új területét jelöli ki, és kifejezetten arra összpontosít, hogy a két vállalat gyorsan és hatékonyan előreléphessen az elektromos hajtásláncok és az elektromos autók fődarabjainak fejlesztésében.
A járművek elektromosításának tekintetében figyelembe kell venni az egyes országok és régiók energia-lehetőségeit és kormányzati törekvéseit, valamint a környezetvédelmi előírásokban, az infrastruktúra kiépítettségében és az elektromos hajtású autók iránti keresletben tapasztalható különbségeket, ezért nagyon fontos a megfelelő járművek gyors és hatékony fejlesztési folyamata. Ugyanakkor a BEV-ek széleskörű jövőbeni elterjedéséhez szükséges a nagy kapacitású akkumulátorok alkalmazása, illetve az akkumulátorokat gyártó háttéripar teljes átalakítása is. Ráadásul újfajta értékesítési módszerek kidolgozására is szükség lesz, hiszen az egyes piacokon nagyok a különbségek a hatótávolság iránti igényekben és az infrastruktúra kiépítettségében. Mindezek pedig csupán egy kis részét képezik azoknak az új kérdéseknek, amelyek egyre több kihívást jelentenek a költségek és az értékesítési módok kapcsán.
A Subaru és a Toyota meggyőződése, hogy olyan újszerű üzleti modellt kell kialakítani, ami túllép az eddigi megszokásokon, és – akár az autóipar határain kívül tevékenykedő különféle partnerek bevonásával is – képes gyorsan reagálni a piacok eltérő igényeire és a sokféle, egymásra épülő kihívásra. Ennek első lépése, hogy technológiáik egyesítésével és a lehető legmagasabb szintű együttműködéssel a két vállalat közösen fejleszt ki egy kifejezetten elektromos hajtású autókhoz (BEV) szánt padlólemezt. A platformot úgy tervezik meg, hogy számos különféle járműtípus épülhessen rá, köztük C- és D-szegmensű személyautók és SUV-k, illetve ezek alváltozatai is.
A Toyota és a Subaru már 2005 óta sikeresen és egyre szorosabban működik együtt különböző területeken, például a fejlesztésben, a gyártásban és az értékesítésben. Jó példa erre az a közös projekt, aminek nyomán 2012-ben megszületett a hátsókerékhajtású Toyota 86 és Subaru BRZ modell, vagy éppen a Toyota plug-in hibrid (HEV) tapasztalatainak felhasználásával megtervezett Subaru Crosstrek Hybrid modell értékesítésének megkezdése az USA-ban.
A Subaru felhagy az önálló BEV fejlesztéssel
A Toyotával kötött megállapodás értelmében a Subaru mostantól az új közös projektbe irányítja át jelenlegi BEV-fejlesztési forrásait. Az új együttműködés keretében a Subaru továbbra is arra törekszik, hogy egy vonzó elektromos SUV-modellt alkosson vásárlói számára, amihez kiaknázza az új közös projekt jelentette előnyöket a tervezés, a fejlesztés, a beszerzés terén és más fontos területeken.
Az ehhez hasonló együttműködések segítenek megválaszolni az autóipar történetének legnagyobb kihívásait
Napjainkban az autóipar egy olyan hatalmas átalakuláson megy keresztül, amire csak egyszer akad példa egy évszázadban. Ennek a folyamatnak ugyanúgy része az autók konnektivitása, mint az önvezető és vezetéssegítő technológiák fejlődése, az új mobilitási és autómegosztási módok kialakulása, vagy éppen az elektromos hajtásláncok (hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos, hidrogén üzemanyagcellás elektromos) megjelenése, és mind a Subaru, mind a Toyota felismerte, hogy e változás megköveteli a lehető leggyorsabb ütemű és legszélesebb körű technikai fejlesztéseket. A most bejelentett megállapodás – az eddigi idők során elmélyített partnerségre alapozva – most az együttműködés új területét jelöli ki, és kifejezetten arra összpontosít, hogy a két vállalat gyorsan és hatékonyan előreléphessen az elektromos hajtásláncok és az elektromos autók fődarabjainak fejlesztésében.
A járművek elektromosításának tekintetében figyelembe kell venni az egyes országok és régiók energia-lehetőségeit és kormányzati törekvéseit, valamint a környezetvédelmi előírásokban, az infrastruktúra kiépítettségében és az elektromos hajtású autók iránti keresletben tapasztalható különbségeket, ezért nagyon fontos a megfelelő járművek gyors és hatékony fejlesztési folyamata. Ugyanakkor a BEV-ek széleskörű jövőbeni elterjedéséhez szükséges a nagy kapacitású akkumulátorok alkalmazása, illetve az akkumulátorokat gyártó háttéripar teljes átalakítása is. Ráadásul újfajta értékesítési módszerek kidolgozására is szükség lesz, hiszen az egyes piacokon nagyok a különbségek a hatótávolság iránti igényekben és az infrastruktúra kiépítettségében. Mindezek pedig csupán egy kis részét képezik azoknak az új kérdéseknek, amelyek egyre több kihívást jelentenek a költségek és az értékesítési módok kapcsán.
A Subaru és a Toyota meggyőződése, hogy olyan újszerű üzleti modellt kell kialakítani, ami túllép az eddigi megszokásokon, és – akár az autóipar határain kívül tevékenykedő különféle partnerek bevonásával is – képes gyorsan reagálni a piacok eltérő igényeire és a sokféle, egymásra épülő kihívásra. Ennek első lépése, hogy technológiáik egyesítésével és a lehető legmagasabb szintű együttműködéssel a két vállalat közösen fejleszt ki egy kifejezetten elektromos hajtású autókhoz (BEV) szánt padlólemezt. A platformot úgy tervezik meg, hogy számos különféle járműtípus épülhessen rá, köztük C- és D-szegmensű személyautók és SUV-k, illetve ezek alváltozatai is.