Hírek

A legbiztonságosabb flottaautó

A 15 év után a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával visszatérő Toyota Camry az első visszajelzések alapján tarolhat a hazai vállalati közép- és felsővezetők körében, ami semmiképp sem elhanyagolható szempont, tekintve hogy a felső-középkategóriás szegmens magyarországi értékesítéseinek 87%-át a vállalati flották jegyzik.

A vállalati vásárlók körében az elmúlt években az üzemben tartási költségek (TCO) mellett egyre nagyobb hangsúly kerül az autók biztonságára is globális autópiacon a felső-közép kategória királyának számító Camry pedig e tekintetben is egyedülállót nyújt. A vadonatúj Camry-ben ugyanis az utasok biztonságát és a gyalogosok gázolásvédelmét elősegítő fokozott passzív biztonsági megoldások mellett alapfelszerelésként kapott helyet a Toyota Safety Sense rendszer.
Ez a rendszer olyan technológiákat kínál mint az Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) gyalogosfelismerő funkcióval, a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) és jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA), vagy épp a Hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) felszerelt holttérfigyelő rendszer (BSM).

A vadonatúj Toyota Camry a kategóriában egyedülállóan gazdag alapfelszereltséggel érkezik, ennek pedig része a passzív biztonsági megoldások mellett a high-tech aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák egészen elképesztően széles tárháza. Ez még kedveltebb választássá teheti a 15 év után visszatérő legendás modellt a vállalati közép- és felsővezetők és a magánügyfelek körében egyaránt.
EGYEDÜLÁLLÓ AKTÍV BIZTONSÁG

Az új Camry Hybrid ‘Toyota Safety Sense’ rendszere aktív biztonsági technológiákat tömörítve a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni azok következményeit. További vezetőtámogató és biztonsági funkciók: hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti autonóm vészfékrendszerrel (RCTB) kiegészített holttérfigyelő rendszer (BSM), elindulás-szabályozó rendszer (DSC), intelligens első és hátsó akadályelkerülő radar (ICS), parkolást segítő segédvonalakkal felszerelt tolatókamera, valamint fékvezérlő és kipörgésgátló rendszerek teljes arzenálja.

Toyota Safety Sense
A kamerát és milliméteres hullámhosszú radart együttesen alkalmazó, ezáltal fokozott észlelési képességgel felvértezett Toyota Safety Sense rendszer a következő funkciókat tartalmazza: ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika(ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), automatikus távolsági világítás (AHB), valamint jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA.) A 10 és 180 km/óra közötti sebességtartományban üzemképes, ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) észleli a Camry előtt haladó járműveket, és csökkenti a ráfutásos ütközés kockázatát. Amennyiben fennáll az ütközés veszélye, a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. A PCS ezzel egy időben előkészíti a fékrendszert, hogy amint a vezető a fékre lép, a lehető legnagyobb fékerőt tudja biztosítani. Amennyiben a vezető nem reagál kellő időben, a rendszer automatikusan fékezni kezd, és mintegy 40 km/órával csökkenti a sebességet, vagy akár teljesen megállítja a gépkocsit, ezzel elkerülve az ütközést vagy mérsékelve annak következményeit. A rendszer a potenciális gyalogosgázolás veszélyét is képes felismerni. Ilyenkor 10-50 km/óra sebességkülönbség esetén üzembe lép az automatikus vészfékrendszer, amely mintegy 30 km/órával képes mérsékelni a jármű sebességét. A teljes sebességtartományban üzemelő adaptív sebességtartó automatika rendszer segít a vezetőnek a biztonságos követési távolság tartásában. A berendezés észleli az elöl haladó járműveket, és megállapítja azok sebességét. Az ACC ezt követően úgy módosítja a Camry sebességét (egy adott tartományon belül), hogy fenntartsa a két jármű közötti, biztonságos követési távolságot. Azáltal, hogy az előre tekintő kamerát és a milliméteres hullámhosszon működő radart egyaránt alkalmazva észleli a sávba besoroló, vagy éppen azt elhagyó járműveket, az ACC képes finoman lassításokkal és gyorsításokkal tartani a kívánt sebességet.

A rendszer emellett képes a kis sebességű járműkövetésre, valamint a teljes megállás utáni újraindulásra kb. 0-40 km/óra között. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer a sávfelfestéseket figyeli, és segít elkerülni a forgalmi sáv véletlen elhagyásából adódó baleseteket, frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű anélkül kezdi elhagyni a sávot, hogy a vezető aktiválta volna az irányjelzőket, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmeztető a vezetőt, és a kormányszervón keresztül kormányerőt kifejtve segít a megfelelő sávban tartja a gépkocsit. Az automatikus távolsági világítás éjszaka is kiváló látási viszonyokat szavatol. A rendszer észleli a szembejövő gépkocsik fényszóróját, illetve az előttünk azonos irányban haladó gépkocsik hátsó helyzetjelzőjét, és automatikusan úgy vált át a távolsági és tompított világítás között, hogy ne vakítsa el a másik autó vezetőjét. A rendszer révén gyakrabban használhatjuk a távolsági fényt, ami lehetővé teszi, hogy korábban észleljük a gyalogosokat és akadályokat. A jelzőtábla-felismerő rendszer folyamatosan tájékoztatja a vezetőt, még akkor is, ha véletlenül elkerülte a figyelmüket egy közúti jelzőtábla. A rendszer felismeri a sebességkorlátozásokat és az előzni tilos jelzéseket, majd az információt megjeleníti a vezető előtti műszeregységben elhelyezett TFT multiinformációs kijelzőn. Amennyiben a vezető túllépi a sebességkorlátozást, fény- és hangjelzés figyelmezteti őt erre. A Toyota Safety Sense rendszer csökkenti a baleset kockázatát, így az azzal felszerelt gépjárművek alacsonyabb biztosítási költségeknek vagy kedvezőbb biztosítási besorolásnak örvendhetnek.
Hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti autonóm vészfék funkcióval (RCTB) felszerelt holttérfigyelő rendszer (BSM)
A BSM-rendszer hátrafelé tekintő, milliméteres hullámhosszon működő radarral észleli a Camry holtterében elhelyezkedő, illetve a szomszédos sávokban nagy sebességgel közeledő járműveket. A rendszer a megfelelő oldali külső visszapillantó tükörben felvillantja a BSM ikont, így figyelmeztetve a vezetőt a felmerülő helyzetre. Amennyiben ezzel egyidőben működik az irányjelző, a BMS ikon villogni kezd. Az RCTB-rendszer a BSM-rendszer radarjait felhasználva figyelmezteti a parkolóhelyről kitolató vezetőt, ha oldalról olyan gépjármű közeledik, amelyet sem a tolatókamera nem mutat, sem a külső visszapillantó tükrökben nem látható. Közeledő jármű észlelésekor a rendszer a külső tükrökben villogtatni kezdi a BSM ikonokat, figyelmeztető hangjelzést ad, valamint jelzi, hogy melyik irányból érkezik gépjármű. Amennyiben az érzékelők úgy ítélik meg, hogy fennáll az ütközés valós veszélye, működésbe hozzál a fékvezérlő rendszert, amely képes mérsékelni az ütközés által okozott károk és sérülések mértékét.

Intelligens akadályelkerülő radar (ICS) és hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti autonóm vészfék funkcióval
Az intelligens akadályelkerülő radar (ICS) egyszerűvé és biztonságossá teszi a szűk parkolóhelyeken történő, kis sebességű manőverezést. A Camry Hybrid orrán, farán, valamint első és hátsó sarkain elhelyezett nyolc érzékelő észleli a jármű körül tartózkodó tárgyakat. Amennyiben a vezető túlságosan megközelíti ezeket, az ICS rendszer hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, és ha az nem korrigál, a fékek automatikus működtetésével segít elkerülni a bajt.

Elindulás-szabályozó rendszer (DSC)
Az elindulás-szabályozó rendszer (DSC) megakadályozza, hogy a sebességváltó kezelésekor akaratlanul vagy hirtelen megugorjon az autó. Ilyenkor csökkenti a hajtáslánc teljesítményét, és figyelmezteti a vezetőt, így tartva a jármű sebességét és gyorsulását az előre meghatározott érték alatt. Ha például a vezető a gázpedálra lép, miközben parkoló fokozatból előremenetbe kapcsolja a sebességváltót, a rendszer automatikusan csökkenti a teljesítmény-leadást, így előzve meg az akaratlan gyorsítást.

Fékvezérlő rendszer
A fékvezérlő rendszer fejlett féktechnológiák és funkciók széles körét alkalmazva gondoskodik a fokozott biztonságról, teljesítményről és menetstabilitásról. Ezek között említhetjük az elektronikus fékerőelosztással (EBD) és vészfékrásegítéssel (BA) szerelt blokkolásgátló fékrendszert (ABS); a kipörgésgátló (TRC) és menetstabilizáló (VSC) rendszereket, valamint a visszagurulásgátlót (HAC). Az EBD minden helyzetben az útviszonyoknak és a jármű terhelésének megfelelő, leghatékonyabb fékerőt juttatja minden egyes kerékre. Az ABS megakadályozza a kerekek blokkolását, ezáltal kanyarban és fékezés során egyaránt biztosítja a jármű stabilitását. A BA-rendszer felismeri a hirtelen vészfékezés szándékát, és amennyiben a vezető nem kellő erővel nyomja le a pedált, automatikusan megnöveli a féknyomást. A TRC a kerekek által az útra átvitt erő mértékét felügyeli és szabályozza. Amennyiben a rendszer úgy észleli, hogy egy vagy több kerék kipörög, azonnal meghatározza, hogyan tudná a leghatékonyabban helyreállítani az adott kerék stabilitását, akár a kipörgés határán lévő kerékre jutó motorteljesítmény mérséklésével, vagy szélsőségesebb esetekben, az adott kerék átmeneti megfékezésével.

MEGGYŐZŐ PASSZÍV BIZTONSÁG

Ütéselnyelő karosszéria
Az új Camry Hybrid karosszéria-szerkezetét úgy tervezték meg, hogy hatékonyan nyelje el az elölről, oldalról és hátulról érkező ütéseket, és az ütközési energiát eloszlatva megakadályozza a nagy szilárdságú utascella deformálódását. A frontális ütközés energiáját több útvonalon vezeti el, köszönhetően a hossztartó alatt kialakított másodlagos elülső vázelemnek. Ezzel egyrészt nagyobb mértékben nyelhető el a kezdeti ütközési energia, másrészt hatékonyabbá tehető az energia elnyelése és eloszlatása a karosszéria egészén. A karosszéria kialakításánál fogva képes elnyelni a súlyos oldalirányú ütközések során ébredő erőhatásokat. Ez az anyaghasználat és a kialakítás terén bevezetett, olyan fejlesztéseknek köszönhető, mint a nagy szakítószilárdságú acél alkalmazása az első ajtó övvonalában, a nagyobb átmérőjű ütközéselnyelő rudazatok alkalmazása az első és hátsó oldalajtókban, vagy a tető keresztmerevítéseinél alkalmazott, nagyszilárdságú acéllemezek. A nagy szilárdságú utascellán belül a B-oszlop felső szakaszának kialakítása csillapítja az utas fejét az utastéri felületek felől érő, másodlagos erőhatásokat. Az első és hátsó ajtópanelek szerkezete hasonlóképpen mérsékli a hát alsó szakaszának az autó oldalfalához történő csapódásából eredő sérüléseit. A jármű hátsó szerkezete megerősített hátsó lökhárítóelemeket, nagy szilárdságú acélból készített küszöbbelsőt, belső küszöbmerevítéseket, valamint hátsó hossztartókat alkalmaz, így fokozza tovább a Camry eleve kiváló utasvédelmi teljesítményét ráfutásos ütközés során.

Magas szintű gyalogosvédelem
A motorházfedél újonnan kifejlesztett "úszó sziget" belső szerkezete, valamint a szélvédő tövének ütéselnyelő szerkezete első osztályú gyalogosvédelmet kínál. A motorházfedél “úszó sziget” belső szerkezete az ütközés kezdetekor segít csökkenteni a tehetetlenségi gyorsulási erőket, míg a szélvédő energiaelnyelő töve a fejsérüléseket enyhíti.

Kimagasló utasvédelem
Az új Camry Hybrid vezető- és utasoldali elülső légzsákokat, vezetőoldali térdlégzsákot, első oldallégzsákokat, valamint az utastér teljes hosszában húzódó függönylégzsákokat kínál. Mind az öt ülésen hárompontos automata biztonsági övek (ELR) találhatók. Az ELR-rendszer reteszeli a biztonsági övet, amennyiben arra a meghatározott terhelést meghaladó erő hat. A vezető- és utasoldali biztonsági öveket övelőfeszítővel, valamint överő-határolóval is felszerelték.
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely