Hírek

Driving Skills for Life Budapesten

A Ford Alapítvány által világ 40 országában sikeresen működő Ford Driving Skills for Life elnevezésű ingyenes tréningsorozat 2017-es debütálása után idén harmadszor érkezik meg Magyarországra.

A Ford társadalmi szerepvállalási programjának célja, hogy segítse a 18-26 év közötti friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalokat a vezetési gyakorlat, rutin megszerzésében, hogy elkerülhessék az autóbaleseteket.

Ebben az évben is 320 fiatalt várnak a szervezők az ingyenes gyakorlati vezetéstechnikai képzésre. A közúti közlekedés jelenti a legnagyobb veszélyt a fiatalokra: Magyarországon évek óta ez az első számú halálozási ok, a korcsoport közel 15% százaléka okozott vagy szenvedett már el autóbalesetet.
“Mellbevágó statisztikák bizonyítják, hogy a 18-24 éves korosztály közel kétszer akkora eséllyel veszíti életét a közutakon, mint a többiek, körükben Európa szerte ez a vezető halálok. Ezért is vagyunk nagyon büszkék, hogy a Ford Driving Skills for Life CSR-programot ismét Magyarországra hozhatjuk. Az ingyenes vezetéstechnikai oktatás során a vezetés közben adódó vészhelyzetekre próbáljuk felkészíteni a fiatalokat, hiszen a jogosítvány megszerzése csak egy dolog, a járművezetői rutin elsajátítása viszont hosszútávú folyamat. A 2019 szeptember 21-22-ére a Pólus Center parkolójába tervezett ingyenes vezetéstechnikai tréningünk már a világ minden táján bizonyított, így biztosra vesszük, hogy a fél napos képzést követően a tapasztalatlan fiatal sofőrökből is magabiztos autóvezetők válhatnak. Érdekes, kreatív és mindenekelőtt hatékony programmal várjuk a jelentkezőket." - mondta Györke Orsolya, a Ford Driving Skills for Life magyarországi menedzsere.
A Ford Driving Skills for Life programot 2003-ban az USA-ban, az amerikai közlekedési hatósággal együttműködve indította el az autógyár. Mostanra pedig 43 országban tartanak sikeres tréningeket világszerte, összesen több mint 1 000 000 fiatal számára biztosítva gyakorlati képzést. 2013-as európai bevezetése óta - 12 millió eurós befektetéssel - kontinensünkön is több mint 38 000 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalnak segítettek már, és hazánkban is hosszútávra terveznek. A 4 darab, egyenként félnapos tréningre szeptember 21-22 kerül sor Budapesten, a Pólus Center parkolójában, de az érdeklődők már most is jelentkezhetnek rá a www.drivingskillsforlife.hu weboldalon.
A Ford DSFL-hétvégén a fiatalok olyan veszélyhelyzetek megoldását tanulják, mint az alulkormányzottság (vizes/havas úton való megcsúszás), a vészfékezés, és manőverezés illetve a zavaró tényezők, mint a vezetés közbeni mobilozás hatásai. A tréningen kreatív szemléltetőeszközök és számítógépes szimulációk és VR élmény is segítik fejlődésüket.

A Ford által fejlesztett ittas vezetést és droghasználatot sőt másnaposságot szimuláló öltözetének kipróbálása is a program része. A Ford európai kutatása szerint ugyanis a fiatalok 13% százaléka vezetett már ittasan, 8 százaléka illegális szerek hatása alatt, vagy 15 százalék pedig másnaposan.
A 2019-es Ford Driving Skils for Life program fókuszában a városi biciklistákkal közös, biztonságos közlekedés áll. Európában még mindig a közúti baleset a fiatalok első számú halálozási oka.* Ráadásul a halálos balesetek száma (korosztálytól függetlenül) emelkedőben van a kerékpárosok körében: jelenleg ebből a csoportból kerül ki az ilyen balesetek áldozatainak 8 százaléka.** Európa útjain mintegy 250 millió kerékpáros közlekedik, és a kontinens legnagyobb városai úgy alakítják közlekedési stratégiájukat, hogy ösztönözzék a kerékpározást – ezért létfontosságú megtanítani az autósokat arra, hogy figyeljenek a két keréken közlekedőkre, és tartsák őket tiszteletben.

Ahogy egyre többen kezdenek biciklivel közlekedni, úgy sokasodnak az európai nagyvárosokban az autósok és a kerékpárosok közti incidensek. Az eltérő tempóban közlekedő autókat és bicajokat biztonságosan elválasztó infrastruktúra fejlesztése nehezen tud lépést tartani ezzel a jelenséggel, ezért a Ford európai átfogó kampányt indít, amelynek célja, hogy segítsen biztonságosabbá, tisztábbá és kevésbé zsúfolttá tenni a városi utakat.

A Ford ‘Share The Road’ vagyis ’Az út mindenkié’ kampánya, arra törekszik, hogy összhangot teremtsen a közlekedők közt, kihangsúlyozva a vállalat hitvallását, amely szerint mindenki számára előnyt jelentene, ha egyre több ember kerékpározna – különösen a rövidebb távokon –, ám ennek alapvető feltétele a megfelelő biztonság.
A biztonságos közlekedés szemléltetésére a Ford egy teljesen újszerű virtuális valóság élményt dolgozott ki. A ‘WheelSwap’ segítségével a fiatalok a DSFL program keretében milyen hajmeresztő – és mennyire életveszélyes – a másik fél számára, ahogyan az úton viselkednek. Az első felmérések azt mutatják, hogy miután az emberek mindezt megélték a virtuális valóságban, szinte valamennyien azt mondták, hogy változtatniuk kell a közlekedési szokásaikon.

A “Share The Road” Az Út Mindenkié kampány részeként beiktatott új modul résztvevői megismerik a “Dutch Reach” technikát is, ami segít elkerülni az olyan baleseteket, mint például a kerékpárosokkal való ütközés az ajtó nyitásakor. Illetve megtanulják észlelni a holttérben felbukkanó kerékpárosokat és biztonságos távolságot tartani, amikor kikerülik őket.

Az új kurzus értékesen egészíti ki a többi modult, ahol a résztvevők kis létszámú csoportokban, képzett vezetéstechnikai oktatóktól tanulják meg a veszélyhelyzetek felismerését, a jármű biztonságos kezelését, a sebesség és a követési távolság helyes megválasztását. A Ford 2013 óta 315 oktatási napon 16 európai ország 38.000 fiatal autóvezetője számára biztosította az ingyenes gyakorlati képzést. Magyarországon az elmúlt 3 évben közel ezer fiatal vett részt a tréningen.
“Mindannyian emlékszünk még azokra a hibákra és veszélyhelyzetekre, amelyekkel kezdő autósként szembesültünk – annak ellenére, hogy a vizsgabiztosok alkalmasnak nyilvánítottak minket a vezetésre. A DSFL kiváló eszköz arra, hogy tovább javítsuk a fiatalok autóvezetői képességeit, különös tekintettel az európai közlekedés folyamatosan változó körülményeire. Ezzel ugyanúgy növelhetjük az ő biztonságukat, mint a többi közlekedő – köztük a kerékpárosok – biztonságát,” mondta el Györke Orsolya, a Driving Skills for Life magyarországi managere.

A hazai közúti balesetekkel foglalkozó statisztikák szerint 2016-ban a hazai közutakon összesen 15 514 olyan baleset történt, amelyet járművezető okozott. Ezen balesetek 15%-át, 2272-t 25 évesnél fiatalabbak okoztak. A kezdő vezetők rutintalanságát, tapasztalatlanságát jól illusztrálja, hogy körükben a farolás, felborulás és pályaelhagyás miatti személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek, valamint az álló járműnek és szilárd tárgynak ütközés aránya különösen magas (az előbbinél közel 21 %, az utóbbinál mintegy 17 %).

A Ford Driving Skills for Life képzés során azonban nemcsak a törvényileg szabályozott veszélyforrásokról esik majd szó, de a szervezők kiemelt figyelmet szentelnek a másnapos vezetés témájának, ami a részegséghez közeli mértékben befolyásolja a volán mögötti teljesítményt. Illetve a közösségi médiahasználatból és a telefonálási szokásokból adódó veszélyeknek is. A Ford kutatása szerint a 18-26 éves korcsoportba tartozó autóvezetők 13 százaléka ül autóba egy-egy buli után, és 43 százaléka SMS-ezik, 36 százalékuk telefonál, 11 százalékuk néz mobilon videókat vagy szelfizik vezetés közben.

„Az európai fiatalok halálozási okai között az első helyen szerepel az autóbaleset, ezért kiemelten fontos, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkező, rutintalan fiatalok minden segítséget megkapjanak ahhoz, hogy gyakorlott autóvezetőkké váljanak. A tréning programját a nemzetközi szakértőcsapattal közösen állítottuk össze, a magyar hatóságok bevonása mellett, így ténylegesen a hazai valóságra szabtuk az elméleti, a gyakorlati, illetve a demonstrációs részeket is. A képzés során a számítógépes játékok, és a virtuális valóság is a segítségünkre lesz, valamint a drogok és az alkohol hatásait demonstráló öltözettel, illetve a megváltozott útviszonyok és extrém időjárás által okozott veszélyek szimulálásával zajlik majd az izgalmas felkészülés." - mondta Albert Péter vezetéstechnikai szakértő, a program vezető trénere.

A Ford reméli, hogy a programban minél több magyar fiatal vesz majd részt, hiszen a közutak biztonsága mindannyiunk érdeke és a rutin megszerzése, illetve megtartása életeket menthet. A félnapos, ingyenes programra folyamatosan lehet regisztrálni a http://www.drivingskillsforlife.hu weboldalon.

# # #

* 18-24 éves EU-állampolgárok. https://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/knowledge/road/roads_need_to_cater_safely_for_all_users/young_drivers_en

** https://ec.europa.eu/transport/road_safety/users/cyclists_en 

A sajtótájékoztatóhoz a kerékpárt a Bringaland biztosította

A Ford Motor Company

A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, szervizelése és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 199.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely