Hírek

Repülőgépipari technológia

Az új Ford Transit üzemeltetői még hatékonyabban kihasználható autóra számíthatnak, amikor megjelenik a fejlett adatátvitelt és csekély üzemanyag-fogyasztást kínáló modell, amely a tömegcsökkentő programnak köszönhetően akár 80 kilogrammal nagyobb hasznos teherbírást kínál.

A Ford tervezői kifinomult mérnöki megoldásokat alkalmaztak: Európában az új Transit a Ford első haszongépjárműve, amely súlytakarékos alumínium motorháztetővel készül, illetve az autó könnyű, de szilárd kompozit anyagú rekeszfalat és pörgetett formázással készült acél keréktárcsákat is kapott.

A mérnökök a repülőgépiparban használatos számítógépes tervező rendszerrel (CAD) dolgoztak.
Ezek az innovációk segítettek az új Transit saját tömegének csökkentésében, ami egyben a hasznos teherbírás növelését is jelenti. A jármű hátsókerékhajtású, hosszú tengelytávolságú, közepes tetőmagasságú változata például 80 kilogrammal lett könnyebb, mint a most kifutó, azonos specifikációjú modell. Az elsőkerékhajtású változat esetében a tömegcsökkenés 48 kg.

“Egy áruszállító hasznos teherbírása rendkívül fontos szempont az üzemeltetők számára. Ugyanakkor a csekélyebb saját tömeg egyúttal a jármű üzemanyag-fogyasztását és CO₂-kibocsátását is javítja, ezért a Ford Transit tervezőcsapata arra törekedett, hogy csökkentsék az autó tömegét, de közben továbbra is megőrizzék a Transit strapabírását és erejét,” mondta el Michael McDonagh, a Transit globális programvezető főmérnöke. “A megnövelt hasznos teherbírás tovább erősíti majd a modell jól megalapozott hírnevét.”
Az új Transit azonban nemcsak teherbírásával, hanem 7 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásával is segít a költséghatékony munkavégzésben. A jármű megújult hajtáslánc-kínálatában szereplő, felfrissített 2,0 literes EcoBlue dízelmotor-család legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 156 g/km*, és a vásárlók immár egy erőteljesebb, 185 lóerős változatot is megrendelhetnek, illetve a hátsókerékhajtású kivitelekhez egy új 10 fokozatú automata sebességváltó is a rendelkezésükre áll.

A szegmensben elsőként kínált EcoBlue Hybrid 48 voltos mild-hybrid opció a gyakori megállásokkal-elindulásokkal tarkított városi használat során akár 8 százalékkal is csökkentheti a 2,0 literes EcoBlue üzemanyag-fogyasztását, amelynek legalacsonyabb CO₂-kibocsátása így 144 g/km.
A sofőrök munkáját új vezetéstámogató technológiák és adatátviteli megoldások teszik még kényelmesebbé, a flottaüzemeltetők pedig a FordPass beépített modem-technológia révén optimalizálhatják az autók kihasználtságát és működési költségeit.

A Ford továbbra is Európa első számú haszongépjármű-márkája; a Ford Transit modellcsalád 2019 első negyedévében 81.700 darabos értékesítési eredményt ért el, ami 11,8 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. 2018-ban a Ford 380.900 haszongépjárművet értékesített 20 európai piacán, vagyis 8 százalékkal többet, mint 2017-ben.
Kisebb tömeg – nagyobb hasznos teherbírás

A Fordnak egy átfogó, minden részletre kiterjedő program révén sikerült mérsékelnie a jármű tömegét, miközben a Transitot a legújabb biztonsági rendszerekkel és vezetéstámogató technológiákkal szerelte fel.

A mérnökök a “legkisebb is számít” alapelvet szem előtt tartva több száz alkatrészt tettek könnyebbé – ugyanakkor pedig erősebbé és tartósabbá –, amiben nagy segítségükre volt a repülőgépiparban használatos CAD szoftver. A néha csupán 0,5 kg megtakarítást jelentő változtatások a jármű minden területét érintik, és így összességükben akár 80 kilogrammos tömegcsökkentést is jelenthetnek.

Az új Transit könnyű alumínium motorházteteje 5,4 kilogrammal könnyebb az acélból készített elemnél, miközben ugyanolyan szilárd: az új motorháztető ütésállóságának tesztjén kiderült, hogy mínusz 30 és plusz 80 Celsius fok közti hőmérsékleten ugyanúgy ellenáll az ütéseknek és a horpadásoknak, mint az acél gépháztető.

A legnagyobb mérvű tömegcsökkentést a hátsókerékhajtású modellek hátsó tengelyének áttervezése eredményezte, de az új, könnyű kompozit anyagból készített rekeszfal** is 4,4 kilogrammnyi megtakarítást jelentett.

Az új Transit acél keréktárcsáit pörgetett formázással gyártják, ami kevesebb acél felhasználása mellett is nagyobb szilárdságot eredményez. Ez 5,5 kg tömegcsökkentést jelent a Transit öt kerekén (a pótkereket is hozzászámítva).
Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás. Több választási lehetőség

A 2,0 literes EcoBlue dízelmotor-család továbbfejlesztése mellett más megoldások is javítják az autó üzemanyag-fogyasztását és CO₂-kibocsátását; ilyen például a Transitban most először bevezetett elektromos szervokormány (EPAS), és ugyanezt a célt szolgálják az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok, illetve az aerodinamikai tökéletesítések is.

Az üzemanyag-takarékos Auto Start-Stop technológia minden modellváltozatban az alapfelszereltség része. A sofőrök munkáját az EcoGuide segíti, amely a GPS-adatok alapján előre jelzi, hogyan érhető el alacsonyabb fogyasztás az adott útszakaszon.

A Ford nemrégiben jelentette be, hogy 2021-ben megjelenik a Transit új, tisztán elektromos hajtású változata is. A kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modellvariáns segít majd tisztábbá és csendesebbé varázsolni a városokat, ugyanakkor pedig csökkenteni az áruszállítás költségeit.***

Intelligensebb dizájn, intelligensebb technológiák

A Ford Transit új külső megjelenését magasabbra húzott, határozottabb, három díszléces hűtőrács és áttervezett alsó orr-rész határozza meg. Teljesen átalakult az utastér formavilága is, így a kabin még stílusosabbá, praktikusabbá és kényelmesebbé vált, a sofőr munkáját pedig olyan megoldások segítik, mint aSYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer, amit a vezető egyszerű hangutasításokkal, vagy a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható8 colos érintőképernyőn keresztül kezelhet.

A Transit kifinomult és személyautós vezethetőségét még magasabb szintre emeli az EPAS rendszer bevezetése, amivel könnyebb parkolni és manőverezni. Az autóhoz olyan vezetéstámogató technológiák is rendelhetők, mint az Aktív Parkolóasszisztens vagy a Sávtartó Asszisztens; mindez hatékonyan segít abban, hogy a vezető ne fáradjon el munka közben.

A Transitban most először érhetők el a mindenkori közlekedési helyzethez igazodó választható beállítások: az Eco üzemmód, a Csúszós Út üzemmód, a négykerékhajtású modellekhez kifejlesztett Sár/Nyomvályú üzemmód, valamint a Vontatás üzemmód, ami zökkenőmentes, sima teljesítményleadást biztosít, amikor a Transit nagyméretű, a saját tömegénél nehezebb utánfutót vagy hajót vontat.

A fejlett vezetéstámogató technológiák széles kínálata segíti a vezetéssel járó stressz és terhelés csökkentését, illetve egy esetleges ütközés elkerülését vagy a baleset súlyosságának mérséklését. Többek közt:

  • Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer
  • Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika
  • Továbbfejlesztett Sávtartó Asszisztens
  • Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer

Az autó kínálatában olyan új rendszerek is megjelennek, amelyek egyszerűbbé, stresszmentesebbé teszik a vezető munkáját, amikor zsúfolt ipari vagy városi környezetben kell manővereznie vagy parkolnia, és segítenek elkerülni az ebből eredő koccanásokat és sérüléseket. Ilyen például a Széles Látószögű Első és Hátsó Kamera, a magasan elhelyezett tolatókamera, az oldalsó érzékelőkkel kiegészített Parkolássegítő rendszer, a Kiállássegítő rendszer, vagy éppen a Keresztirányú Forgalomfigyelő.
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely