Hírek
A vadonatúj Toyota Technical Center
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A világ leginnovatívabb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos meghajtások, az önvezető autózás, a mesterséges intelligencia és a robotika területén is vezető fejlesztőnek számító Toyota új részleg létrehozásával erősíti központi kutatási és fejlesztési tevékenységét.
A vadonatúj Toyota Technical Center Shimoyama részlegesen már meg is kezdte működését. A Toyota bejelentette, hogy befejeződtek a Toyota és Okazaki város között fekvő, Toyota Technical Center Shimoyama névre hallgató új, kutatás-fejlesztési részleg előkészítő munkálatai.
Mivel az autóipar átalakulási időszakot él át, a vállalat szándéka, hogy tovább emelje a mércét a vezetési teljesítmény és a biztonság tekintetében.
A vadonatúj Toyota Technical Center Shimoyama részlegesen már meg is kezdte működését. A Toyota bejelentette, hogy befejeződtek a Toyota és Okazaki város között fekvő, Toyota Technical Center Shimoyama névre hallgató új, kutatás-fejlesztési részleg előkészítő munkálatai.
Mivel az autóipar átalakulási időszakot él át, a vállalat szándéka, hogy tovább emelje a mércét a vezetési teljesítmény és a biztonság tekintetében.
A Toyota folyamatosan erősíti központi kutató és fejlesztő részlegét Toyota Cityben működő központjában annak érdekében, hogy a világ minden pontján jobb autókat készítsen vásárlóinak. A tervek szerint a cég 300 milliárd jent fektet az új részlegbe, annak a 2023-as pénzügyi évben történő teljes üzembe állásáig, és folytatja a szükséges területek megvásárlását, építi a létesítményeket, berendezéseket. A teljes üzembe álláskor 3.300 ember dolgozik majd a területen.
A részleg frissen megnyitott szakaszán egy 5,3 km-es tesztpálya található. Az embert próbáló vezetési körülményeket nyújtó Nürburgring Nordschleife tesztpályán szerzett sokéves tapasztalatra építve a Toyota egy igen nehéz, a helyi viszonyokat jól kihasználó pályát tervezett, 75 méteres szintkülönbséggel és többféle kanyar beépítésével. A helyszínen immáron ötven szakember meg is kezdte a munkát. A nyílt terepen, zöld környezetben elhelyezkedő pálya 2023-ra egy keleti és egy nyugati részből áll majd, az előbbi nagy sebességű tesztelésre lesz alkalmas, illetve a világ különböző részein megtalálható útviszonyokat modellez, az utóbbin pedig a járműfejlesztő részleg kap helyet.
A részleg frissen megnyitott szakaszán egy 5,3 km-es tesztpálya található. Az embert próbáló vezetési körülményeket nyújtó Nürburgring Nordschleife tesztpályán szerzett sokéves tapasztalatra építve a Toyota egy igen nehéz, a helyi viszonyokat jól kihasználó pályát tervezett, 75 méteres szintkülönbséggel és többféle kanyar beépítésével. A helyszínen immáron ötven szakember meg is kezdte a munkát. A nyílt terepen, zöld környezetben elhelyezkedő pálya 2023-ra egy keleti és egy nyugati részből áll majd, az előbbi nagy sebességű tesztelésre lesz alkalmas, illetve a világ különböző részein megtalálható útviszonyokat modellez, az utóbbin pedig a járműfejlesztő részleg kap helyet.
„Szeretném kifejezni őszinte hálámat az Aichi prefektúrának, Toyota és Okazaki városának és mindenekelőtt Shimoyama minden lakójának azért a hosszú távú hozzájárulásért és együttműködésért, amelyet a Toyota Technical Center Shimoyama tervezésétől a megvalósításig tanúsítottak. A még jobb autók készítésének igényével folytatjuk erőfeszítéseinket, hogy ’érezzük az utat’, és ’kommunikáljunk autóinkkal’ a világ minden táján végzett tesztjeink segítségével, ideértve az ’Öt kontinens útjain projektet’ és a 24 órás nürburgringi futamot is. Mindezen tapasztalatok alapján építettük meg az új tesztpályán a világ különböző tájain található utak modelljeit. Túl azon, hogy a világ számos részein végzünk tesztvezetéseket eltérő útviszonyok között, az a szándékunk, hogy oly módon véglegesítsük minden modellünket és olyan autókat fejlesszünk, amelyek megadják a vezetés igazi élményét. A kapcsolódó, az önvezető, az autómegosztó és az elektromos (CASE) fejlesztések alapjaiban változtatják meg a közlekedést, de a Toyota hű marad erősségéhez: olyan autókat gyárt a ’genchi genbutsu’ jegyében, amelyek mosolyt csalnak a felhasználók arcára, függetlenül attól, hogy milyen formában használják majd a járművet. Szándékaink szerint, amikor a 2023-as pénzügyi évben a teljes részleg készen lesz, a keleti részen egy nagysebességű tesztelésre alkalmas pályát építünk, emellett egy, a világ különböző útviszonyait modellező szakaszt adunk át. A nyugati részen a járműfejlesztő részleg helyezkedik majd el, nyitott terepen, zöld környezetben. A környezetvédelmi megfontolások prioritást élveztek az új kutató és fejlesztő részleg tervezésekor. Az eredeti terület nagyjából 70%-án (kb. 650 hektáron) megmaradtak a fák és a növényzet, emellett új zöldterületeket is létrehoztunk. A lehető legnagyobb mértékben törekedtünk a természetes környezet megőrzésére. A Toyota folytatja az együttműködést a szakemberekkel, helyi önkormányzatokkal és közösségekkel, valamint környezetvédelmi kezdeményezéseket indít ennek az értékes, erdőségeket és rizsföldeket magában foglaló satoyama (japán kifejezés, az emberi élethez, közösségekhez szorosan kötődő hegyek, erdők leírására) terület ökoszisztémájának megőrzése érdekében.” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke az új részleg átadásakor.