Hírek
Ennél több nem kell egy Daciától
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Új, tisztább, erősebb dízelmotort kapott a Dacia Duster 2017 óta piacon lévő, második generációja.
A Dacia Duster lassan a román autóipar időálló monolitja lesz, ami piaci szárnyalása miatt érinthetetlen. Így jár az, aki túl sikeres típust hoz össze, egyszerűen lehetetlen teret adni a formabontó, új ötleteknek, a formát, stílust tekintve maradni kell a jól bevált receptnél.
De miért is változtatnának? A Duster egy célszerszám, egy guruló túrabakancs, aminek megjelenését alapvetően praktikus funkciói határozzák meg. A lemezek alatt viszont történt változás jócskán, a meglehetősen friss, 2017 óta piacon lévő második generáció máris nagyot lépett előre, új motorokkal bővült a kínálat.
A Dacia Duster lassan a román autóipar időálló monolitja lesz, ami piaci szárnyalása miatt érinthetetlen. Így jár az, aki túl sikeres típust hoz össze, egyszerűen lehetetlen teret adni a formabontó, új ötleteknek, a formát, stílust tekintve maradni kell a jól bevált receptnél.
De miért is változtatnának? A Duster egy célszerszám, egy guruló túrabakancs, aminek megjelenését alapvetően praktikus funkciói határozzák meg. A lemezek alatt viszont történt változás jócskán, a meglehetősen friss, 2017 óta piacon lévő második generáció máris nagyot lépett előre, új motorokkal bővült a kínálat.
A benzinest már próbáltuk, most az 1,5 literes blue dCi dízelmotor kerül sorra, összkerékhajtással, és hatfokozatú kézi váltóval társítva. A Dacia Duster még mindig megőrizte a terepjárókhoz közelítő arányait, az új Dacia Duster 4341 mm hosszú, 1804 mm széles és 1693, illetve 1682 mm magas, attól függően, hogy 4×2-es vagy 4×4-es változatról van szó. Sok kompakt-SUV már csak kiegészítőkben emlékeztet a szabadidős gyökerekre, szabad hasmagasságuk, terepszögeik személyautós értékeket hoznak, a Dacia viszont maradt négy kerékkel a földutakon. Hasmagassága 21 centiméter, terepszöge elöl 30, hátul 34 fok.
A ráncfelvarráson átesett első generáció elölről szinte azonos a most futó Dusterrel, a 2017-es második generáció beazonosítását leginkább a hátsó lámpa segíti. A hosszú tégla-alak helyett szögletes, a Jeep Renegade stílusára emlékeztető fényszórók ülnek a farán, ha erre a képen látható plusz jelre bukkanunk, akkor garantáltan új Dusterrel van dolgunk.
A tesztautó megjelenését a a Techroad felszereltség kiegészítői teszik egyedibbé, a 17 colos, két tónusú fényezésben virító alufelnik közepére piros Dacia embléma került, a lökhárítókat szaténfényű dekorbetétek dobják fel, a visszapillantót vörös osztás szeli ketté. Emellett van Duster felirattal ellátott, robusztus tetősín, sötétített hátsó ablak, ködlámpa, LED-es nappalifény, vagyis a funkcionális túrabakancs azért kacsint a divatirányzatok felé is, aki igényli, kaphat némi extrát. Akár “izzó vörös” metálfényt 135 ezer forintért.
A ráncfelvarráson átesett első generáció elölről szinte azonos a most futó Dusterrel, a 2017-es második generáció beazonosítását leginkább a hátsó lámpa segíti. A hosszú tégla-alak helyett szögletes, a Jeep Renegade stílusára emlékeztető fényszórók ülnek a farán, ha erre a képen látható plusz jelre bukkanunk, akkor garantáltan új Dusterrel van dolgunk.
A tesztautó megjelenését a a Techroad felszereltség kiegészítői teszik egyedibbé, a 17 colos, két tónusú fényezésben virító alufelnik közepére piros Dacia embléma került, a lökhárítókat szaténfényű dekorbetétek dobják fel, a visszapillantót vörös osztás szeli ketté. Emellett van Duster felirattal ellátott, robusztus tetősín, sötétített hátsó ablak, ködlámpa, LED-es nappalifény, vagyis a funkcionális túrabakancs azért kacsint a divatirányzatok felé is, aki igényli, kaphat némi extrát. Akár “izzó vörös” metálfényt 135 ezer forintért.
A beltérben hozott igazán nagy változást a 2017-es Duster, jól látszik, hogy lelkes tervezőcsapat rajzolta a műszerfalat. Rendben van a forma, az elrendezés, és mindez jobb anyagokból, nagyobb költségvetéssel tényleg zseniális lehetne, papíron biztos ütős volt a koncepció, amit a költséghatékony gyártás húzott le a “teljesen rendben van” szintre.
A Techroad felszereltség azért sokat segít a minőségérzeten, az audis műszaki puritánságot idéző, könnyen kezelhető klímakonzol ezüsttel díszített forgókapcsolókat kapott, ugyanez köszön vissza a váltógombon, és ugyanezt fogják majd látni az új Renault Clio vevői is, hiszen a francia városi kisautó idén érkező új generációja a Dustertől örököl néhány elemet.
Láthatóan átgondolt koncepció volt a vörös díszítések alkalmazása, ilyen színben került Duster felirat az ülésekre, díszvarrás és dekorbetét az ajtókra, légbeömlő nyílásokra, de az 5,5 millió feletti vételárhoz jár is némi csillámpor.
A Techroad felszereltség azért sokat segít a minőségérzeten, az audis műszaki puritánságot idéző, könnyen kezelhető klímakonzol ezüsttel díszített forgókapcsolókat kapott, ugyanez köszön vissza a váltógombon, és ugyanezt fogják majd látni az új Renault Clio vevői is, hiszen a francia városi kisautó idén érkező új generációja a Dustertől örököl néhány elemet.
Láthatóan átgondolt koncepció volt a vörös díszítések alkalmazása, ilyen színben került Duster felirat az ülésekre, díszvarrás és dekorbetét az ajtókra, légbeömlő nyílásokra, de az 5,5 millió feletti vételárhoz jár is némi csillámpor.
Csillámpor amit az alap-Duster hárommilliós lelkére szórtak, mert azért ennyivel nem lehet elrejteni a budget-kategória minőségszintjét. A kemény, olcsó műanyagok hadát, a fix rögzítésű biztonsági öveket, a normális pohártartók hiányát, azt a pár ergonómiai bakit, amit a húsz éves alkatrészek beépítése jelent. Mert ez az igazi költségcsökkentés, és ezért lehet olcsó a Duster, a tényleg húsz éve velünk élő, kormányoszlopra rejtett, tipikus francia audióvezérlőtől, a kézifék mellé biggyesztett tempomat kapcsolótól, a bowdenes megoldással állítható magasságú fényszóróktól.
A kismilliószor legyártott, ezért egyre olcsóbb öreg alkatrészekért cserébe kapunk egy szellős utasteret: a szélesre nyíló ajtókon könnyű beszállni, és a gyerekülésbe hadakozó utódot szíjazni, a térérzet jó, és még a csomagoknak is van hely: a szabvány szerint 445 literes és a hátsó ülések támlájának lehajtása után 1478 literesre bővíthető. Sok praktikus ötlet nem került ide hátra, de úgy általában jó a Duster farát pakolni, nincs perem, nincs túlnyúló lökhárító, a nyílás széles, a rakodás magassága kellően alacsony.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/04/07/teszt-dacia-duster-4x4-1-5-dci/
A kismilliószor legyártott, ezért egyre olcsóbb öreg alkatrészekért cserébe kapunk egy szellős utasteret: a szélesre nyíló ajtókon könnyű beszállni, és a gyerekülésbe hadakozó utódot szíjazni, a térérzet jó, és még a csomagoknak is van hely: a szabvány szerint 445 literes és a hátsó ülések támlájának lehajtása után 1478 literesre bővíthető. Sok praktikus ötlet nem került ide hátra, de úgy általában jó a Duster farát pakolni, nincs perem, nincs túlnyúló lökhárító, a nyílás széles, a rakodás magassága kellően alacsony.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/04/07/teszt-dacia-duster-4x4-1-5-dci/