Hírek

Hyundai i30 N Performance

Rárúgta az ajtót a Hyundai az izmos kompaktokra és az i30 N-nel olyan szórakoztató autót dobtak a játékba, amilyenből kevés akad ma.

Versenyautó, anya! Versenyautó!  – csüngött egy kissrác a játszótér kerítésén és hevesen mutogatott a telimatricázott, babakék Hyundaira. Nem járt túl messze az igazságtól, hiszen az i30 N hangos, ebben a formában feltűnő és még gyors is. Tehát a megállapítás teljesen indokolt.

Más kérdés, hogy mivé fajultak a hot hatch-ek – tudják, az izmos kompaktok – idő közben. Negyven éve 100 lovas, 900 kilós autócskák voltak, most meg telispoilerezett szörnyetegek, felszabadult örömködés helyett pedig tizedekkel verik egymást agyon a Nürburgringen. Hála az égnek a Hyundai i30 N nem ilyen.
Eredeti formájában nem túl izgalmas megjelenésű autó a Hyundai i30-as. A legkülönfélébb helyekről eltanult részleteivel, teljesen szokványos arányaival tökéletesen belesimul a városi forgalom dögunalmas közlekedő edényei közé. Nem így az i30 N, ami pont annyit kapott a dizájnosztagtól, amennyire díszíteni kell az ilyesmit.

Fejtegethetnénk, hogy mégis miféle szín ez. A koreaiak Performance Blue-nak hívják ezt a pasztelles égszínkéket, de ne szépítsük, ez valójában mindenkinek csak babakék marad. Feltűnő és vagány, így el sem tudtam képzelni rá más színt. Amíg meg nem láttam a pirosat, abban is erősen ajánlott. Sötét betéteket kaptak a lámpák, így máris elszántabb a LED-es fényszórók tekintete. Csak ne lenne párás mindkettő szüntelenül.
Minden plusz elem rajta őszinte, matt fekete műanyag, némi piros kontúrral, mert ugye ami piros, az sportos. Körbeöltöztették klassz kis splitterrel, hetyke szoknyáscska fut végig az ajtók alatt, a fenekén pedig valami diffúzorféleség meg két határozott kidörgő. Király a tetőspolier is, leginkább a háromszög alakú féklámpa miatt akad meg rajta a szem.

Hogy befejezett legyen a mű, az egészet ráültették diszkréten egy szett 19 colos felnire, amik mögött kikandikálnak az N logós, piros féknyergek. A hűtőrácstól a csomagtérajtóig mindenhol szereplő N betű alapvetően a Namjangban lévő fejlesztőközpontra utal, de a marketingesek kitalálták, hogy ez a karakter hasonlít a versenypályák sikánjára is. Meg a Nürburgring kezdőbetűjére is – kísértetiesen.
Minden plusz elem rajta őszinte, matt fekete műanyag, némi piros kontúrral, mert ugye ami piros, az sportos. Körbeöltöztették klassz kis splitterrel, hetyke szoknyáscska fut végig az ajtók alatt, a fenekén pedig valami diffúzorféleség meg két határozott kidörgő. Király a tetőspolier is, leginkább a háromszög alakú féklámpa miatt akad meg rajta a szem.

Hogy befejezett legyen a mű, az egészet ráültették diszkréten egy szett 19 colos felnire, amik mögött kikandikálnak az N logós, piros féknyergek. A hűtőrácstól a csomagtérajtóig mindenhol szereplő N betű alapvetően a Namjangban lévő fejlesztőközpontra utal, de a marketingesek kitalálták, hogy ez a karakter hasonlít a versenypályák sikánjára is. Meg a Nürburgring kezdőbetűjére is – kísértetiesen.

Négyen persze ebben is elférnek, de hátul már végképp nem túl vidám a környezet. Sehol egy közérzetjavító szellőző vagy bármi. Cserébe az ülőlap és a támla is kényelmes szögben áll, így négyen komfortosan utazhatnak a fedélzeten.

395 literes csomagtartóba lehet tölteni a motyókat és ide rejtették az egyik leginkább árulkodó extrát, mégpedig a hátsó toronymerevítőt. Nem holmi díszítés ez, hanem tényleg növeli a karosszéria merevségét. Bármit is műveljen, a Hyundai i30 N nagyon egyben lévő holminak érződik.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/02/05/hyundai-i30-n-performance-teszt/
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely