Hírek
A biztonság egyedülálló szintje
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A vadonatúj Toyota RAV4-ben bemutatkozó aktív és passzív biztonsági rendszerek széles tárháza kiválóan illusztrálja, hogyan demokratizálja a modern technológiák bevezetésével, illetve hasznos és praktikus biztonsági és kényelmi innovációk sztenderdizálásával az utasbiztonságot és a forgalomban résztvevő többi szereplő biztonságát a Toyota.
A vadonatúj Toyota RAV4 európai palettájának minden tagja bőséges felszereltségű: minden modell az alapfelszerelés részeként kínálja az aktív biztonsági rendszerek egyedülállóan széles tárházát csokorba foglaló Toyota Safety Sense csomagot, valamint az E call vészhelyzeti hívó funkció legfrissebb verzióját.
A vadonatúj Toyota RAV4 európai palettájának minden tagja bőséges felszereltségű: minden modell az alapfelszerelés részeként kínálja az aktív biztonsági rendszerek egyedülállóan széles tárházát csokorba foglaló Toyota Safety Sense csomagot, valamint az E call vészhelyzeti hívó funkció legfrissebb verzióját.
Ezen felül kiviteltől függően alapfelszerelésként vagy opcióként olyan funkciók rendelhetők a vadonatúj Toyota RAV4-hez, mint a motoros mozgatású napfénytető, az ülésszellőzés, a vezeték nélküli okostelefon-töltő vagy akár 5 db USB aljzat, amelyeken keresztül egyszerre több hordozható készülék is csatlakoztatható, illetve tölthető.
Második generációs Toyota Safety Sense
A Toyota Safety Sense 2015-ös bevezetése óta a Toyota feltett szándéka, hogy autóiban demokratizálja a fejlett biztonsági rendszerek használatát, így a mai napig több mint 10 millió autóban kapott helyet a technológia. A Toyota Safety Sense aktív biztonsági rendszerei hatékonyan segítenek elkerülni az ütközést vagy enyhíteni annak súlyosságát; ennek érdekében figyelmeztetik a vezetőt, optimális működésre készítik elő a biztonsági rendszereket, valamint szükség esetén automatikus vészfékezésre vagy aktív kormányrásegítésre is képesek.
A biztonságosabb mobilitású társadalom felépítésére, valamint a halálos kimenetelű, illetve személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek számának nullára csökkentésére irányuló törekvéseihez kapcsolódva a Toyota folyamatosan fejleszti Toyota Safety Sense biztonsági rendszereit, hogy azok működését még tökéletesebbé, még finomabbá tegye.
Az új, második generációs Toyota Safety Sense rendszer az új, ötödik generációs RAV4 fedélzetén mutatkozik be, mint az alapfelszerelés része. A továbbfejlesztett rendszer egylencsés kamerát és milliméteres hullámhosszon működő radaros érzékelőt alkalmaz; mindkét komponens teljesítményét továbbfejlesztették, hogy kiterjesszék a technológia észlelési és működési tartományát. Emellett kisebb is lett a berendezés, így még szélesebb a vezető látómezeje.
Második generációs Toyota Safety Sense
A Toyota Safety Sense 2015-ös bevezetése óta a Toyota feltett szándéka, hogy autóiban demokratizálja a fejlett biztonsági rendszerek használatát, így a mai napig több mint 10 millió autóban kapott helyet a technológia. A Toyota Safety Sense aktív biztonsági rendszerei hatékonyan segítenek elkerülni az ütközést vagy enyhíteni annak súlyosságát; ennek érdekében figyelmeztetik a vezetőt, optimális működésre készítik elő a biztonsági rendszereket, valamint szükség esetén automatikus vészfékezésre vagy aktív kormányrásegítésre is képesek.
A biztonságosabb mobilitású társadalom felépítésére, valamint a halálos kimenetelű, illetve személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek számának nullára csökkentésére irányuló törekvéseihez kapcsolódva a Toyota folyamatosan fejleszti Toyota Safety Sense biztonsági rendszereit, hogy azok működését még tökéletesebbé, még finomabbá tegye.
Az új, második generációs Toyota Safety Sense rendszer az új, ötödik generációs RAV4 fedélzetén mutatkozik be, mint az alapfelszerelés része. A továbbfejlesztett rendszer egylencsés kamerát és milliméteres hullámhosszon működő radaros érzékelőt alkalmaz; mindkét komponens teljesítményét továbbfejlesztették, hogy kiterjesszék a technológia észlelési és működési tartományát. Emellett kisebb is lett a berendezés, így még szélesebb a vezető látómezeje.
A második generációs Toyota Safety Sense csomag a következő rendszerek továbbfejlesztett verzióit tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer gyalogosfelismerő funkcióval (PCS / PD), intelligens adaptív sebességtartó automatika (iACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer aktív kormányrásegítéssel (LDA / SA), jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) és automatikus távfény-vezérlés (AHB). A fentieken túl újdonságként jelenik meg az arzenálban a sávkövető asszisztens (LTA), amely még fejlettebb vezetőtámogatást nyújt.
A gyalogosfelismerő funkcióval kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS / PD) funkcionalitását kiterjesztettük, így az mostantól nem csak a járműveket, de a gyalogosokat is képes gyenge fényviszonyok között észlelni. Ezen túlmenően a rendszer nappali világítás mellett érzékeli az előtte haladó kerékpárosokat*, amennyiben azok relatív sebessége 10-80 km/óra közé esik. Ami a járműfelismerést illeti, a rendszer 0-180 km/óra sebességtartományban képes megállapítani az ütközés kockázatát. Amennyiben a rendszer közvetlen ütközésveszélyt észlel, riasztja a vezetőt, és előkészíti a fékeket (ütközés előtti fékasszisztens) a maximális fékteljesítményre. Amennyiben a vezető nem reagál, működésbe lép az autonóm vészfékrendszer, amely akár 40 km/órával képes csökkenteni a jármű sebességét, így esélye van arra, hogy megállítsa a járművet, és ezzel elkerülje az ütközést. Az új, intelligens adaptív sebességtartó automatika (iACC) képes együttműködni a jármű jelzőtábla-felismerő rendszerével. Egyenletes, előre beállított sebességű haladás esetén az iACC rendszer a főbb útvonalakon észleli az új sebességkorlátozásokat, és segít a vezetőnek, hogy a kormánykeréken elhelyezett kapcsolók segítségével ezekhez igazítsa a jármű sebességét.
A jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) maga is továbbfejlődött: immár szélesebb körben képes felismerni figyelmeztető és tiltó táblákat, az információt pedig megjeleníti a vezető előtti multi-információs kijelzőn. A RAV4-ben működő Toyota Safety Sense csomag része még az új sávkövető asszisztens (LTA) funkció, amely bizonyos fokú autonóm mobilitási támogatást biztosít. Az LTA rendszer autópályán és főutakon felügyeli a felfestéseket, és 50 km/óra felett a kormányzásba aktívan beleavatkozva segít a járművet a forgalmi sáv középvonalában tartani. Ezzel csökkenthető az ütközés veszélye, illetve hosszú utazások alkalmával a vezető terhelése.
Az intelligens adaptív sebességtartó automatika és a sávkövető asszisztens együttműködnek a lassú, meg-megtorpanó forgalomban: forgalmi sávjában tartják a gépkocsit, biztonságos követési távolságot és sebességet alkalmazva, szükség esetén megállítják azt, majd ha újraindul a forgalom, zökkenőmentesen ismét elindítják a járművet. Ezzel sűrű, lassú forgalomban jelentős mértékben tehermentesíthető a vezető, valamint számottevően mérsékelhető az ilyenkor jellemző, ráfutásos koccanások előfordulása.
A kormányrásegítéssel kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDA / SA) szintén továbbfejlesztettük, így egyenes úton akkor is képes felismerni az út szélét, ha azt nem jelzi egyértelmű felfestés. Ha a rendszer nehezen vagy egyáltalán nem képes észlelni a felfestéseket (például sűrű forgalomban), az elülső kamerát és radart alkalmazva az elöl haladó jármű nyomvonalát követve halad tovább. Az LTA-val együttműködve pedig képes korrigálni a kormányzást, amennyiben a rendszer úgy érzékeli, hogy nem szándékos sávváltás történik.
A gyalogosfelismerő funkcióval kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS / PD) funkcionalitását kiterjesztettük, így az mostantól nem csak a járműveket, de a gyalogosokat is képes gyenge fényviszonyok között észlelni. Ezen túlmenően a rendszer nappali világítás mellett érzékeli az előtte haladó kerékpárosokat*, amennyiben azok relatív sebessége 10-80 km/óra közé esik. Ami a járműfelismerést illeti, a rendszer 0-180 km/óra sebességtartományban képes megállapítani az ütközés kockázatát. Amennyiben a rendszer közvetlen ütközésveszélyt észlel, riasztja a vezetőt, és előkészíti a fékeket (ütközés előtti fékasszisztens) a maximális fékteljesítményre. Amennyiben a vezető nem reagál, működésbe lép az autonóm vészfékrendszer, amely akár 40 km/órával képes csökkenteni a jármű sebességét, így esélye van arra, hogy megállítsa a járművet, és ezzel elkerülje az ütközést. Az új, intelligens adaptív sebességtartó automatika (iACC) képes együttműködni a jármű jelzőtábla-felismerő rendszerével. Egyenletes, előre beállított sebességű haladás esetén az iACC rendszer a főbb útvonalakon észleli az új sebességkorlátozásokat, és segít a vezetőnek, hogy a kormánykeréken elhelyezett kapcsolók segítségével ezekhez igazítsa a jármű sebességét.
A jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) maga is továbbfejlődött: immár szélesebb körben képes felismerni figyelmeztető és tiltó táblákat, az információt pedig megjeleníti a vezető előtti multi-információs kijelzőn. A RAV4-ben működő Toyota Safety Sense csomag része még az új sávkövető asszisztens (LTA) funkció, amely bizonyos fokú autonóm mobilitási támogatást biztosít. Az LTA rendszer autópályán és főutakon felügyeli a felfestéseket, és 50 km/óra felett a kormányzásba aktívan beleavatkozva segít a járművet a forgalmi sáv középvonalában tartani. Ezzel csökkenthető az ütközés veszélye, illetve hosszú utazások alkalmával a vezető terhelése.
Az intelligens adaptív sebességtartó automatika és a sávkövető asszisztens együttműködnek a lassú, meg-megtorpanó forgalomban: forgalmi sávjában tartják a gépkocsit, biztonságos követési távolságot és sebességet alkalmazva, szükség esetén megállítják azt, majd ha újraindul a forgalom, zökkenőmentesen ismét elindítják a járművet. Ezzel sűrű, lassú forgalomban jelentős mértékben tehermentesíthető a vezető, valamint számottevően mérsékelhető az ilyenkor jellemző, ráfutásos koccanások előfordulása.
A kormányrásegítéssel kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDA / SA) szintén továbbfejlesztettük, így egyenes úton akkor is képes felismerni az út szélét, ha azt nem jelzi egyértelmű felfestés. Ha a rendszer nehezen vagy egyáltalán nem képes észlelni a felfestéseket (például sűrű forgalomban), az elülső kamerát és radart alkalmazva az elöl haladó jármű nyomvonalát követve halad tovább. Az LTA-val együttműködve pedig képes korrigálni a kormányzást, amennyiben a rendszer úgy érzékeli, hogy nem szándékos sávváltás történik.
Új digitális visszapillantó tükör
Az új RAV4 a Toyotánál elsőként alkalmazott új, digitális belső visszapillantó tükörrel biztosítja a környezet jobb áttekinthetőségét. A rendszer használható hagyományos, fény hatására elsötétülő (elektrokróm) tükörként, amelyben visszatükröződik az autó mögötti út és forgalom képe, vagy digitális monitorként, mely esetben jóval szélesebb látómezőt biztosít. A tükör gombnyomásra megjeleníti a RAV4 hátsó szélvédőjének felső részén elhelyezett nagy felbontású, állítható kamera által közvetített, valós idejű képet. Ez a megoldás maximális kilátást biztosít például olyan helyzetben, ha a csomagtartóban elhelyezett, terebélyes tárgyak vagy a magas hátsó utasok egyébként akadályoznák a hátratekintést. A kamera szélesebb látómezőt kínál; a vezető érintőgombok segítségével szabályozhatja a képet, illetve nagyíthatja is azt.
Panoráma kamerarendszer, panoráma napfénytető és JBL audiorendszer
Az új RAV4 ezen túlmenően olyan prémium szolgáltatásokat kínál, mint a jármű környékének valós idejű, 360 fokos képét megjelenítő, akár felülnézeti képet is biztosító panoráma kamerarendszer. Ez a rendszer terepen leegyszerűsíti a nehezebb akadályok leküzdését, szűk helyen manőverezve pedig segít megelőzni az ütközést a vezető látóterén kívül lévő akadályokkal. A nyitott, tágas utastéri környezet még szellősebbé és világosabbá tehető a nyitható panoráma napfénytető segítségével. Ami a fedélzeti szórakoztatást illeti, a Toyota a JBL prémium audiogyártóval együttműködésben kínál egyedülálló, magával ragadó élményt. A kifejezetten az új RAV4-hez kifejlesztett kilenc hangszórós JBL audiorendszer koncertminőségű hangzást kínál. A rendszer a JBL egyedi magashangszóróit, egy új, nagy teljesítményű mélynyomót, valamint Clari-Fi™ zenei helyreállító technológiával kiegészített erősítőt tartalmaz.
Csatlakoztatott szolgáltatások
Az új RAV4 csatlakoztatott szolgáltatások széles körét kínálja. A vadonatúj alkalmazás számos kényelmi és biztonsági funkciót biztosít a felhasználóknak, az „utolsó kilométerre” vonatkozó navigációs tanácsoktól kezdve a navigációs adatok autóba küldéséig, a jármű helyzetének megállapításától a menetadatokon át a karbantartási emlékeztetőkig.
* A rendszer funkcionalitása piaconként eltérő lehet
Az új RAV4 a Toyotánál elsőként alkalmazott új, digitális belső visszapillantó tükörrel biztosítja a környezet jobb áttekinthetőségét. A rendszer használható hagyományos, fény hatására elsötétülő (elektrokróm) tükörként, amelyben visszatükröződik az autó mögötti út és forgalom képe, vagy digitális monitorként, mely esetben jóval szélesebb látómezőt biztosít. A tükör gombnyomásra megjeleníti a RAV4 hátsó szélvédőjének felső részén elhelyezett nagy felbontású, állítható kamera által közvetített, valós idejű képet. Ez a megoldás maximális kilátást biztosít például olyan helyzetben, ha a csomagtartóban elhelyezett, terebélyes tárgyak vagy a magas hátsó utasok egyébként akadályoznák a hátratekintést. A kamera szélesebb látómezőt kínál; a vezető érintőgombok segítségével szabályozhatja a képet, illetve nagyíthatja is azt.
Panoráma kamerarendszer, panoráma napfénytető és JBL audiorendszer
Az új RAV4 ezen túlmenően olyan prémium szolgáltatásokat kínál, mint a jármű környékének valós idejű, 360 fokos képét megjelenítő, akár felülnézeti képet is biztosító panoráma kamerarendszer. Ez a rendszer terepen leegyszerűsíti a nehezebb akadályok leküzdését, szűk helyen manőverezve pedig segít megelőzni az ütközést a vezető látóterén kívül lévő akadályokkal. A nyitott, tágas utastéri környezet még szellősebbé és világosabbá tehető a nyitható panoráma napfénytető segítségével. Ami a fedélzeti szórakoztatást illeti, a Toyota a JBL prémium audiogyártóval együttműködésben kínál egyedülálló, magával ragadó élményt. A kifejezetten az új RAV4-hez kifejlesztett kilenc hangszórós JBL audiorendszer koncertminőségű hangzást kínál. A rendszer a JBL egyedi magashangszóróit, egy új, nagy teljesítményű mélynyomót, valamint Clari-Fi™ zenei helyreállító technológiával kiegészített erősítőt tartalmaz.
Csatlakoztatott szolgáltatások
Az új RAV4 csatlakoztatott szolgáltatások széles körét kínálja. A vadonatúj alkalmazás számos kényelmi és biztonsági funkciót biztosít a felhasználóknak, az „utolsó kilométerre” vonatkozó navigációs tanácsoktól kezdve a navigációs adatok autóba küldéséig, a jármű helyzetének megállapításától a menetadatokon át a karbantartási emlékeztetőkig.
* A rendszer funkcionalitása piaconként eltérő lehet