Hírek
Fiat 500 X
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Egy literesnél is kisebb, 120 lóerős benzinmotorral próbáltuk ki a Fiat 500X második generációs modelljét.
A divat kíméletlenül utolérte az amúgy önmagukban is megálló, jópofa autókat, így már a Fiat 500-asból is létezik kissé megemelt, bumfordi, terepjárósnak látszó kivitel. Ami a Fiat esetében nem is csupán marketingduma, mert az 500X nyomokban valódi terepjárós géneket is tartalmaz, hiszen a Jeep Renegade-del közös alapokra épül. Egyliteres, 120 lóerős benzinmotorral próbáltuk ki, mit tud.
A Fiat nem nagyon tud hibázni az 500-assal, amit az is bizonyít, hogy a régi, ikonikus modell 2007-ben bemutatott változata azóta teljes családdá nőtt.
A divat kíméletlenül utolérte az amúgy önmagukban is megálló, jópofa autókat, így már a Fiat 500-asból is létezik kissé megemelt, bumfordi, terepjárósnak látszó kivitel. Ami a Fiat esetében nem is csupán marketingduma, mert az 500X nyomokban valódi terepjárós géneket is tartalmaz, hiszen a Jeep Renegade-del közös alapokra épül. Egyliteres, 120 lóerős benzinmotorral próbáltuk ki, mit tud.
A Fiat nem nagyon tud hibázni az 500-assal, amit az is bizonyít, hogy a régi, ikonikus modell 2007-ben bemutatott változata azóta teljes családdá nőtt.
Van belőle L-es és X-es változat is, amelyeket annyira szeretnek a vásárlók, hogy 2017-ben már fogyott belőlük annyi, mint az alap 500-as változatból. A 2018-as modellfrissítéskor a külső méretei csak elhanyagolható mértékben, főként az új dizájnú lökhárítók miatt változtak. Hossza 4269 milliméter, szélessége 1796 mm, magassága 1603 mm, tengelytávja pedig 257 cm.
Formára pont olyan, mint egy felfújt 500-as, a jelleget adó formaelemek a nagy, kerek lámpák, az egymással szembefordított, LED-es nappalifények, illetve a Cross változatnál a lökhárítóba felnyúló gallytörő-imitáció. A Urban Look változat valamivel városiasabb orrot kapott, azon nincs ilyen cifra feltét.
Hátul a szintén LED-ekkel világító, szögletes lámpatest új, ami a 124-es hangulatát hivatott megidézni és van krómcsík is, 500X felirattal. Hátul megismétlődik az orron is látott matt szürke betét, ami itt viszont inkább diffúzorra hasonlít.
Formára pont olyan, mint egy felfújt 500-as, a jelleget adó formaelemek a nagy, kerek lámpák, az egymással szembefordított, LED-es nappalifények, illetve a Cross változatnál a lökhárítóba felnyúló gallytörő-imitáció. A Urban Look változat valamivel városiasabb orrot kapott, azon nincs ilyen cifra feltét.
Hátul a szintén LED-ekkel világító, szögletes lámpatest új, ami a 124-es hangulatát hivatott megidézni és van krómcsík is, 500X felirattal. Hátul megismétlődik az orron is látott matt szürke betét, ami itt viszont inkább diffúzorra hasonlít.
Bent is igen karakteres a Fiat 500X, a barna kárpitozású, hímzéssel díszített és pufira tömött, fűthető ülései egész pofásak, és a középkonzol, műszerfal is tele van vidám, egyedi megoldásokkal. Ilyen a dupla kesztyűtartó, a karosszéria színével megegyező betét a középkonzolon, a gigantikus ajtónyitó kilincs, az apró, kerek gombok, vagy a régi tévékre hasonlító keretű központi kijelző, illetve a gömb alakú váltógomb.
Ránézésre és érzésre is úgy fest, tisztességesen összerakták az autót, egész addig, míg menet közben el nem kezd benne valami ciripelni – hogy miután megőrjít, egyszer csak nyomtalanul megszűnjön.
Műszerfala a klasszikus felosztás helyett középre tett TFT-kijelzővel indít, amitől jobbra-balra helyezkednek el a kicsire zsugorodott hagyományos műszerek. Az egész installáció jól átlátható, klasszak a kétzónás klíma vezérlő tekerőgombjai, és USB-csatlakozó is szép számmal található az autóban, menet közben több eszközt lehet egy időben táplálni róluk.
Ránézésre és érzésre is úgy fest, tisztességesen összerakták az autót, egész addig, míg menet közben el nem kezd benne valami ciripelni – hogy miután megőrjít, egyszer csak nyomtalanul megszűnjön.
Műszerfala a klasszikus felosztás helyett középre tett TFT-kijelzővel indít, amitől jobbra-balra helyezkednek el a kicsire zsugorodott hagyományos műszerek. Az egész installáció jól átlátható, klasszak a kétzónás klíma vezérlő tekerőgombjai, és USB-csatlakozó is szép számmal található az autóban, menet közben több eszközt lehet egy időben táplálni róluk.
Elöl nem lehet panasz a komfortra, legfeljebb az ülőlapok kurtábbak egy kicsit a kelleténél, hátul azonban már kifejezetten szűk az élettér. Hiába a szinte derékszögben nyíló hátsó ajtó, és a hangulatjavító dupla üvegtető, a menő külső felzabálta a belső teret.
Csomagtartója a katalógus adatai szerint 350 literes, amit a háttámlák lehajtása után 1000 literesre lehet növelni, közel sík padlóval. Ezen kívül sok mindent nem tud a csomagtartó, sem extra rekeszek, sem ügyes rögzítőeszközök nincsenek benne. De legalább akad pótkerék a legalsó szinten.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon : https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/01/24/fiat-500-x-teszt-harom-hengerrel-is-elvezheto/
Csomagtartója a katalógus adatai szerint 350 literes, amit a háttámlák lehajtása után 1000 literesre lehet növelni, közel sík padlóval. Ezen kívül sok mindent nem tud a csomagtartó, sem extra rekeszek, sem ügyes rögzítőeszközök nincsenek benne. De legalább akad pótkerék a legalsó szinten.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon : https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/01/24/fiat-500-x-teszt-harom-hengerrel-is-elvezheto/