Hírek
Alfa Romeo Giulia
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
7 perc 32 másodperc alatt körbeszalad a Nordschleifén, 510 lóerős és 307-tel megy. Ezek azonban csak számok, az Alfa Romeo Giulia QV az autózás öröméről szól, a lehető legszexibb formában.
Mielőtt megszülettem volna, már kihalt az autóiparból a hátsókerekes Alfa Romeo, ami pedig a 75-ös után következett, az nem volt egy diadalmenet. A Giulia nem jelent mást, mint a feltámadó főnixmadarat, az aranyköves út végén, a horizonton fénylő reménysugarat, hogy végre én is autózhatok egy jót Alfa Romeóval. Mielőtt a zsebemben landolt volna a kulcsa, hetekig másról sem beszéltem, csak a QV-ról. Azon merengtem, milyen lesz, hogy fog mozogni, milyen lesz reggelente ránézni. Aztán ott állt előttem a Competizione Rosso és abban a pillanatban éreztem, hogy a Giulia QV egyszerűen nem lehet rossz autó.
Mielőtt megszülettem volna, már kihalt az autóiparból a hátsókerekes Alfa Romeo, ami pedig a 75-ös után következett, az nem volt egy diadalmenet. A Giulia nem jelent mást, mint a feltámadó főnixmadarat, az aranyköves út végén, a horizonton fénylő reménysugarat, hogy végre én is autózhatok egy jót Alfa Romeóval. Mielőtt a zsebemben landolt volna a kulcsa, hetekig másról sem beszéltem, csak a QV-ról. Azon merengtem, milyen lesz, hogy fog mozogni, milyen lesz reggelente ránézni. Aztán ott állt előttem a Competizione Rosso és abban a pillanatban éreztem, hogy a Giulia QV egyszerűen nem lehet rossz autó.
Ó, de még mennyire, hogy nem az! Valóságos közszolgálat a városi mászkálás a Giulia QV-vel, mert öröm a szemnek, annyira szép. Ritkán piroslik el az ember előtt ilyen gusztusos iparművészeti csoda, ami miatt érdemes felhajtani a fejet az instás cicavideók fölül. Szívszorítóan gyönyörű már a kiállása is, ahogyan elszántan nekifeszül az aszfaltnak. Látszik, hogy az olaszok őrült zsenikké válnak, ha bedobják a ristrettót és elkezdenek szívből rajzolni.
Nincsenek rajta élek, ettől pedig nem tolakodóan szteroidozott, csak izmos a Giulia QV. Megoldották az egészet a szemnek kellemes domborulatokkal és homorításokkal, amik pont jó ritmusban váltják egymást. Közben pedig minden valódi rajta a légbeömlőktől, a lökhárító alatt lévő, 10 fokot süllyedő aktív splitteren át egészen a helyke hátsó szárnyig. A legtöbb apróság ráadásul karbon, mint az ajtók alatti él, mely annyira kilóg, hogy a nadrágszárad támogatásával örökké tiszta marad.
Nincsenek rajta élek, ettől pedig nem tolakodóan szteroidozott, csak izmos a Giulia QV. Megoldották az egészet a szemnek kellemes domborulatokkal és homorításokkal, amik pont jó ritmusban váltják egymást. Közben pedig minden valódi rajta a légbeömlőktől, a lökhárító alatt lévő, 10 fokot süllyedő aktív splitteren át egészen a helyke hátsó szárnyig. A legtöbb apróság ráadásul karbon, mint az ajtók alatti él, mely annyira kilóg, hogy a nadrágszárad támogatásával örökké tiszta marad.
Cseppet sem érdekel, hogy ódon xenon izzó pislákol (fenéket, tök jól világít!) a vetítőlencsék mögött, amíg ilyen tekintetet lehet kihozni oldalanként két morcosan összehúzott szemöldök és egy szemgolyóval. És ott van az a bizonyos maszk is, a földig nyújtott V alak, a scudetto, ami miatt úgy kell félredobni a rendszámot, mintha slendriánul parázsló cigaretta volna. Hatalmas diffúzor feszíti gyűröttre a hátsó lököst, és valóban leszorítóerőt termel. Hogy hatékonyan működjön, a Giulia hasát teljesen leburkolták és néhány terelőlapot is raktak rá. Mondom én, komolyan gondolták a menést, de ez már a két dupladörrentőből is sejthető.
Ha ez még nem lett volna elég, akkor ott van alatta négy, esztétikai értékben az ég felé húzó felni is a klasszikus, alfás telefontárcsás formátumban. Az egész annyira légies, hogy nem is áll másból, csak lyukakból, amin át kiválóan látszik, hogy teli van pakolva hatalmas, úszó ágyazású fékkel. Sehol egy arcoskodó króm felirat, csak két, zöldellő négylevelű lóhere a sárvédőkön. Semminek nincs ma ennyi stílusa.
Mesteri az egész utastér, annyira passzol benne minden elem, mintha egy úri szabóság műve volna. Hiába fekete benne minden, mégsem komor, pedig a vörös cérna önmagában nehezen mentene ekkorát. Itt egész egyszerűen az arányokkal és a vonalakkal bántak nagyon szépen.
Ha ez még nem lett volna elég, akkor ott van alatta négy, esztétikai értékben az ég felé húzó felni is a klasszikus, alfás telefontárcsás formátumban. Az egész annyira légies, hogy nem is áll másból, csak lyukakból, amin át kiválóan látszik, hogy teli van pakolva hatalmas, úszó ágyazású fékkel. Sehol egy arcoskodó króm felirat, csak két, zöldellő négylevelű lóhere a sárvédőkön. Semminek nincs ma ennyi stílusa.
Mesteri az egész utastér, annyira passzol benne minden elem, mintha egy úri szabóság műve volna. Hiába fekete benne minden, mégsem komor, pedig a vörös cérna önmagában nehezen mentene ekkorát. Itt egész egyszerűen az arányokkal és a vonalakkal bántak nagyon szépen.
Apróság a függőlegesen induló mutatópár, a picike négylevelű lóherével a 330-ig skálázott sebességmérőn olaj a tűzre. Finom ívben omlik le az óracsoporttól a műszerfal, hogy aztán a végén üstökösként bukkanjon ki belőle egy szellőző. Király az is, ahogyan a karbon betétből egyszerre füstüveg mögé rejtett kijelző lesz, aminek grafikája a GTA Vice City-t idézi, ezért nem is baj, hogy nyomtalanul kikapcsolható.
Ha már itt tartunk, akadnak még kellemetlen részletek, mint az ajtópanelek aljára száműzött műanyagok vagy éppen az izgő-mozgó, joystick szerű váltókar. Meg sajnos a köré rendezett kapcsolók sem a legfelső polcról vannak. Amúgy meg kit érdekel? A Giulia QV különben sem egy videójáték, ezt vezetni kell. Meggyőző azonban az összeszerelési minőség, sehol egy kellemetlen zörej vagy nyiszogás.
Tárolórekesszel ellentétben térből van épp elegendő. A mennyei első ülések után a második sor sem okoz csalódást, pont komfortos a támla dőlésszöge és az ülőlap is megfelelő hosszúságú, klassz a hurkázás meg a fejtámlákba nyomott Alfa Romeo logó is. Csomagtartóból 480 liternyi áll rendelkezésre, a padló alatt pedig a kipufogórendszer melegíti a motyókat, amiket erősen ajánlott rögzíteni kilövés előtt.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon : https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/01/07/alfa-romeo-giulia-qv-teszt/#
Ha már itt tartunk, akadnak még kellemetlen részletek, mint az ajtópanelek aljára száműzött műanyagok vagy éppen az izgő-mozgó, joystick szerű váltókar. Meg sajnos a köré rendezett kapcsolók sem a legfelső polcról vannak. Amúgy meg kit érdekel? A Giulia QV különben sem egy videójáték, ezt vezetni kell. Meggyőző azonban az összeszerelési minőség, sehol egy kellemetlen zörej vagy nyiszogás.
Tárolórekesszel ellentétben térből van épp elegendő. A mennyei első ülések után a második sor sem okoz csalódást, pont komfortos a támla dőlésszöge és az ülőlap is megfelelő hosszúságú, klassz a hurkázás meg a fejtámlákba nyomott Alfa Romeo logó is. Csomagtartóból 480 liternyi áll rendelkezésre, a padló alatt pedig a kipufogórendszer melegíti a motyókat, amiket erősen ajánlott rögzíteni kilövés előtt.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon : https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/01/07/alfa-romeo-giulia-qv-teszt/#