Hírek
Középmotoros Hyundai tanulmány
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Hyundai a Veloster alapjain az utóbbi években már több középmotoros tanulmányautót készített, ám a legújabb fotók alapján már készül a sportkocsi legújabb változata is.
Már mielőtt a Hyundai 2015-ben bejelentette volna N sportmárkájának megszületését, a vállalat RM, azaz Racing Midship néven 2014-ben egy különleges sportautótanulmányt mutatott be.
Ebből azóta két továbbfejlesztett változatot is lelepleztek, most pedig nagyon úgy tűnik, hogy a fejlesztők hamarosan egy újabb változattal jelentkezhetnek. Eredetileg az RM 14 a sportprojekt első tagjaként a Puszani Autószalonon debütált 2014-ben.
Már mielőtt a Hyundai 2015-ben bejelentette volna N sportmárkájának megszületését, a vállalat RM, azaz Racing Midship néven 2014-ben egy különleges sportautótanulmányt mutatott be.
Ebből azóta két továbbfejlesztett változatot is lelepleztek, most pedig nagyon úgy tűnik, hogy a fejlesztők hamarosan egy újabb változattal jelentkezhetnek. Eredetileg az RM 14 a sportprojekt első tagjaként a Puszani Autószalonon debütált 2014-ben.
Nagyteljesítményű sportkocsiként a Veloster karosszériájába ültetett koncepció egy középmotoros konstrukció volt, vagyis az erőforrást nem az autó elejébe, hanem középen, az első ülések mögött helyezték el. A dinamikus menetteljesítményekről a később az N szériás modellekbe is beépített 2.0 literes T-GDI motor 300 lóerősre tuningolt változata gondoskodott. Az RM 14 alváza egyetlen egységből állt és nagyszilárdságú keret egészített ki, ami fontos része egy igazi nagyteljesítményű sportautóknak.
Egy évvel később, a Szöuli Autókiállításon mutatták be az RM széria továbbfejlesztett modelljét, az RM 15 alumínium keretét a szénszálas műanyagokból (CFRP) készült panelek fedték, amivel egyrészt tömeget takarítottak meg, másrészt fokozták a panelek szilárdságát. A Hyundai legutóbb pedig 2016-ban mutatta meg az RM 16 tanulmányát, amelynél még tovább fejlesztették, amely minden korábbinál szélesebb és alacsonyabb volt.
A források szerint a Hyundai jelenleg is dolgozik egy olyan N szériás középmotoros sportautón, amelynek megjelenése 2020 júniusában várható és az N sportmárka kizárólagos zászlóshajó-modellje lehet. Az autót valószínűleg az az új fejlesztésű, 2.5 literes Theta-3 motor mozgatja majd, amely a jövő év szeptemberében bemutatkozó új generációs Genesis G80-ban fog debütálni. A hírek szerint ezt a motort kifejezetten úgy fejlesztették, hogy első-, hátsókerék-meghajtáshoz, illetve akár középmotoros konstrukcióhoz is illeszthető legyen.
A Hyundai Motorsport december elején Dél-Koreába látogatott, amelynek keretében a sportrészleg munkatársai bejutottak a vállalat fejlesztőközpontjába is. Az ott készült felvételeken egy olyan különlegesen átalakított második generációs Veloster is felbukkan, amelynek karosszériaelemei kísértetiesen hasonlítanak a korábbi RM modellek tartozékaira. Ha így van és a vállalatnál követik az eddigi hagyományokat, akkor ennek eredményét legkorábban a 2019. márciusában, a Szöuli Autószalonon láthatjuk majd.
szerző: Dönci
Egy évvel később, a Szöuli Autókiállításon mutatták be az RM széria továbbfejlesztett modelljét, az RM 15 alumínium keretét a szénszálas műanyagokból (CFRP) készült panelek fedték, amivel egyrészt tömeget takarítottak meg, másrészt fokozták a panelek szilárdságát. A Hyundai legutóbb pedig 2016-ban mutatta meg az RM 16 tanulmányát, amelynél még tovább fejlesztették, amely minden korábbinál szélesebb és alacsonyabb volt.
A források szerint a Hyundai jelenleg is dolgozik egy olyan N szériás középmotoros sportautón, amelynek megjelenése 2020 júniusában várható és az N sportmárka kizárólagos zászlóshajó-modellje lehet. Az autót valószínűleg az az új fejlesztésű, 2.5 literes Theta-3 motor mozgatja majd, amely a jövő év szeptemberében bemutatkozó új generációs Genesis G80-ban fog debütálni. A hírek szerint ezt a motort kifejezetten úgy fejlesztették, hogy első-, hátsókerék-meghajtáshoz, illetve akár középmotoros konstrukcióhoz is illeszthető legyen.
A Hyundai Motorsport december elején Dél-Koreába látogatott, amelynek keretében a sportrészleg munkatársai bejutottak a vállalat fejlesztőközpontjába is. Az ott készült felvételeken egy olyan különlegesen átalakított második generációs Veloster is felbukkan, amelynek karosszériaelemei kísértetiesen hasonlítanak a korábbi RM modellek tartozékaira. Ha így van és a vállalatnál követik az eddigi hagyományokat, akkor ennek eredményét legkorábban a 2019. márciusában, a Szöuli Autószalonon láthatjuk majd.
szerző: Dönci