Hírek
Hatótávbajnok a Kona Electric
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Hyundai Motor két kiemelkedő elismerést is szerzett, amikor az angol What Car? magazin sorrendbe állította az szerkesztőségben tesztelt elektromos autók által nyújtott eredményeit.
Az autós magazin értékelése szerint, amely a benzines és dízelautók tesztjeihez hasonló módszerrel készült, a Hyundai Kona Electric modell „valósághű” körülmények között 259 mérföldes, azaz 414 km-es hatótávot ért el egyetlen feltöltéssel – ami a legnagyobb hatótáv a tesztelt modellek között.
Más téren a Hyundai Ioniq Electric modellje szintén megelőzte vetélytársait, a koreai típus a villanyautók hatékonysága terén érte el a legmagasabb pontszámot, 1 kWh energia ugyanis 3,9 mérföld, azaz 6,2 kilométerre volt elegendő.
Az autós magazin értékelése szerint, amely a benzines és dízelautók tesztjeihez hasonló módszerrel készült, a Hyundai Kona Electric modell „valósághű” körülmények között 259 mérföldes, azaz 414 km-es hatótávot ért el egyetlen feltöltéssel – ami a legnagyobb hatótáv a tesztelt modellek között.
Más téren a Hyundai Ioniq Electric modellje szintén megelőzte vetélytársait, a koreai típus a villanyautók hatékonysága terén érte el a legmagasabb pontszámot, 1 kWh energia ugyanis 3,9 mérföld, azaz 6,2 kilométerre volt elegendő.
A Kona Electricet 64 kWh kapacitású akkumulátorcsomagjával tesztelte a What Car? magazin, amely vegyes vezetési körülmények között 13 másik zéróemissziós típust is kipróbált a Millbrook tesztpályáján. Az autó itt érte el 414 kilométeres eredményét – ami annyit jelent, hogy az autó Londontól Snowdoniáig el tudott volna jutni – egyetlen feltöltéssel. A kimagasló eredményt megelőzően az Auto Express a Kona Electricet néhány hónapja az Év Megfizethető Villanyautójának választotta.
Az új típusú hatótávteszten az Ioniq Electric modellel a Hyundai a második sikerét is elkönyvelhette , hiszen az autó a legjobb energiafelhasználással és ezzel a legalacsonyabb kilométerre eső költséggel végzett az első helyen. A zéróemissziós Ioniq Electric lenyűgöző 6,2 km/kWh értéket produkált, amivel egységnyi energiával 11 százalékkal tovább jut, mint bármely más márka villanyhajtású típusa. A What Car? hatótávtesztjén ezzel a hatékonysággal és 28 kWh-s akkucsomagjával az Ioniq Electric 117 mérföldre, azaz 187 km-re volt elegendő.
„A What Car? magazin valósághű hatótávtesztje remek ösztönző zéróemissziós autóink felé” – mondja Tony Whitehorn, a Hyundai Motor UK elnök-vezérigazgatója. „Nemcsak a legnagyobb ’valósághű’ hatótávval, de a legjobb hatékonysággal és takarékossággal rendelkező modelljeink eredményeivel bizonyítják a környezeti hatások csökkentése iránti elkötelezettségünket. Ezek az autók mind a flottás, mind a magánvásárlók igényeit kielégítik és biztosak vagyunk benne, hogy a média és a vásárlók a jövőben is dicsérni fogják a Kona Electric és az Ioniq Electric modellek képességeit.”
A Hyundai Ioniq Electric a világ első, háromféle alternatív meghajtást kínáló típusaként hibrid, konnektoros hibrid és elektromos hajtáslánccal is megvásárolható. Ez utóbbi 28 kWh-s lítium-polimer akkumulátorral, 120 lóerős és indulástól meglévő 295 Nm nyomatékkal rendelkező villanymotorral készül. A Kona Electric pedig a környezetbarát villanymeghajtást a divatos, akár kettős fényezésű kisterepjárós formavilággal ötvözi, miközben 204 lóerős, 395 Nm nyomatékú villanymotorjával, 64 kWh kapacitású akkucsomagjával akár 482 km hatótávval rendelkezik.
Természetesen a Kona Electric és az Ioniq Electric is részesül a Hyundai ötéves iparágvezető garanciacsomagjával, országúti segélyszolgálatával rendelkezik. Mindkét modellbe a Hyundai legfejlettebb biztonsági felszereléseit építették be, így többek között az autonóm vészfékrendszer, a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a sávtartó rendszer és a táblafelismerő rendszer is elérhető hozzájuk.
A What Car? magazin új hatótávtesztje ugyanolyan részletesen vizsgálja az elektromos autók hatékonyságát, mint a magazin által már régóta kidolgozott és a benzines és dízelautók tesztelésénél használatos „Valós fogyasztási teszt”. Az elemzést a Millbrook tesztpályán végzik, ahol városi, országúti és autópályás körülményeket szimulálnak a tesztek elvégzéséhez. A tesztelést bekapcsolt fényszórókkal, 22 fokra állított klímával végezték, miközben a külső hőmérséklet 10 és 15 fok között volt.
szerző: Dönci
Az új típusú hatótávteszten az Ioniq Electric modellel a Hyundai a második sikerét is elkönyvelhette , hiszen az autó a legjobb energiafelhasználással és ezzel a legalacsonyabb kilométerre eső költséggel végzett az első helyen. A zéróemissziós Ioniq Electric lenyűgöző 6,2 km/kWh értéket produkált, amivel egységnyi energiával 11 százalékkal tovább jut, mint bármely más márka villanyhajtású típusa. A What Car? hatótávtesztjén ezzel a hatékonysággal és 28 kWh-s akkucsomagjával az Ioniq Electric 117 mérföldre, azaz 187 km-re volt elegendő.
„A What Car? magazin valósághű hatótávtesztje remek ösztönző zéróemissziós autóink felé” – mondja Tony Whitehorn, a Hyundai Motor UK elnök-vezérigazgatója. „Nemcsak a legnagyobb ’valósághű’ hatótávval, de a legjobb hatékonysággal és takarékossággal rendelkező modelljeink eredményeivel bizonyítják a környezeti hatások csökkentése iránti elkötelezettségünket. Ezek az autók mind a flottás, mind a magánvásárlók igényeit kielégítik és biztosak vagyunk benne, hogy a média és a vásárlók a jövőben is dicsérni fogják a Kona Electric és az Ioniq Electric modellek képességeit.”
A Hyundai Ioniq Electric a világ első, háromféle alternatív meghajtást kínáló típusaként hibrid, konnektoros hibrid és elektromos hajtáslánccal is megvásárolható. Ez utóbbi 28 kWh-s lítium-polimer akkumulátorral, 120 lóerős és indulástól meglévő 295 Nm nyomatékkal rendelkező villanymotorral készül. A Kona Electric pedig a környezetbarát villanymeghajtást a divatos, akár kettős fényezésű kisterepjárós formavilággal ötvözi, miközben 204 lóerős, 395 Nm nyomatékú villanymotorjával, 64 kWh kapacitású akkucsomagjával akár 482 km hatótávval rendelkezik.
Természetesen a Kona Electric és az Ioniq Electric is részesül a Hyundai ötéves iparágvezető garanciacsomagjával, országúti segélyszolgálatával rendelkezik. Mindkét modellbe a Hyundai legfejlettebb biztonsági felszereléseit építették be, így többek között az autonóm vészfékrendszer, a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a sávtartó rendszer és a táblafelismerő rendszer is elérhető hozzájuk.
A What Car? magazin új hatótávtesztje ugyanolyan részletesen vizsgálja az elektromos autók hatékonyságát, mint a magazin által már régóta kidolgozott és a benzines és dízelautók tesztelésénél használatos „Valós fogyasztási teszt”. Az elemzést a Millbrook tesztpályán végzik, ahol városi, országúti és autópályás körülményeket szimulálnak a tesztek elvégzéséhez. A tesztelést bekapcsolt fényszórókkal, 22 fokra állított klímával végezték, miközben a külső hőmérséklet 10 és 15 fok között volt.
szerző: Dönci