Hírek

Első találkozás: Mazda3 2019

Mechanikus feltöltővel, szikravezérelt öngyulladással és lágy hibridrendszerrel teszi hatékonyabbá a Mazda az új Mazda3 négyhengeres motorjait. Az autó sokba kerül, de mégsem lesz drága, mert a kettő nem zárja ki egymást.

Amióta, úgy július tájban, kifutott a Mazda3 a hazai kínálatból, csak türelmet kérhetnek az érdeklődőktől az értékesítők és azt ígérhetik, hogy nemsokára jön az új. Most már tényleg csak két és fél hónap, mire befut. Nemrég Prágában jártam a Mazda meghívására, hogy a Los Angeles-i világpremier után mi is láthassuk az új kompakt autót.

A gyártó nem közölte még az autó súlyát, de remélem, hogy nem csalódik majd a cikkben, akit érdekel az új Mazda3.
Új termékgenerációt harangoz be a negyedik Mazda3, a Mazda előző autónemzedékét a CX-5 és a még ma is vonzó Mazda6 vezette fel 2012-ben. A gyár szerint a Kodo formanyelv jelen fejlődési foka több életerőt fejez ki az eddiginél, bármit is jelentsen ez. A karosszériáról leborotváltak szinte minden sallangot és díszt a formatervezők, nincs rajta fénytörő él sem, mégis játszik a fénnyel. A tengelytáv 25 mm-rel hosszabb az eddiginél, hogy legyen hely a hátsó ülés alatt a mild hibrid akkumulátorának (ld. a technika bemutatásánál). Az ötajtós hossza nem változik, a limuziné viszont eléri a 4,66 métert, így nyolc centivel túllóg az ötajtóson.

Ez az első Mazda, amely az RX-Vision és a Vision Coupe tanulmányautókkal megcsillantott formakincsből merítve eljut a sorozatgyártásig. Sajnos a Kai tanulmányautó vadságát nyomokban sem mentette át a Mazda a szériaautóra. A motorházfedélen azért nem látni az ablakmosó fejeit, mert a spriccni közvetlenül a lapátok alól bocsátja a vizet a szélvédőre, így a vízsugár nem kolbászol a szélvédőn, hanem rögtön le is törölhetik az ablaktörlő lapátok.
Továbbra sem lesz kombi belőle, a négyajtós és a ferdehátú pozicionálása viszont változik. A bemutatón szó szerint elhangzott, hogy ebben a kategóriában a limuzinok formája esetlen, eredetiben awkward. Ezért ők igyekeztek minél elegánsabbra venni a lépcsőshátút, amihez azonban nem árt meg is nyújtani az autót. Az új Mazda3 limuzin méretben pont az első generációs Mazda6-nak felel meg. Mivel nem az európai piacnak szól, a lépcsős hátú csomagtérajtaja nem nyílik egybe a hátsó szélvédővel.

Ezen a meglehetősen szerencsétlenül megvalósított rendezvényen nemcsak a négyajtós limuzint nem láthattuk, de az ígéretesebb vörös helyett metálszürkében kiállított ötajtós belső terét sem lehetett életre kelteni, így sem a műszeregységről, sem az új fejlesztésű audiorendszer működéséről nincs semmilyen tapasztalatunk. A fejlesztők ugyanis sokat dolgoztak az alap audiorendszer hangzásának javításán a nyolc hangszóró elhelyezésével. 150 000 forintért rendelhető marad a Bose-zenebona is 12 hangszóróval, amiben hardveroldalról a mélynyomó, egy nyolc cm átmérőjű középhangszóró és két hátsó szatelit jelenti a többletet.
Valamilyen okból nem volt kinyitható a színpadi autót csomagtere, egyedül a hátsó üléstámlák lehajtásával lehetett bekukkantani oda. A térfogatát nem adta meg a gyár, belül pedig csak az egyszerű, szürke szőnyegkárpit látszott.

Beülve az autóba nagyon jónak hatott az üléshelyzet. A kormány tengelyirányú állítási tartománya 70 milliméterre nőtt, A kilátást javítja az elődhöz képest öt centivel hátrébb helyezett első tetőoszlop és a két centiméterrel alacsonyabb motorházfedél.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/magazin/2018/12/16/mazda3-2019-2/
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely